خبرنگاران سمن های قم 10 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله عطر یاس، قم - خبرنگاران - معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: تعداد سمن های ثبت شده استان از ابتدای سال تا به امروز با رشد 10 درصدی از 39 به 43 سمن افزایش یافته اند.

خبرنگاران سمن های قم 10 درصد افزایش یافت

محسن فارسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از این تعداد، هم اکنون20 سمن استان درحوزه اجتماعی، 14 سمن در حوزه فرهنگی، پنج سمن در حوزه علمی و چهار سمن ورزشی در قم مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: فرایند ثبت سه سمن دیگر نیز درحال انجام است که با ثبت آنها، تعداد سازمان های مردم نهاد قم تا سرانجام سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد افزایش می یابد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت جوانان استان به منظور مشارکت آنها در تصمیم سازی ها گفت: باور به توانمندی جوانان موجب ایجاد شکوفایی و جهش در تمامی عرصه های می شود.

فارسی، سمن ها را بستری برای بروز و ظهور استعداد جوانان دانست و تاکید کرد: جوانان با حضور فعال در سمن ها و حوزه های تخصصی خود علاوه بر به فعالیت رساندن استعدادهای خود، می توانند در زمینه های اجتماعی، کسب و کارهای نوین، توسعه اشتغال و ایجاد فضاهای جدید در عرصه های مختلف فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ثبت سمن ها در استان وجود ندارد گفت: افراد با محدوده سنی 18 تا 34 سال می توانند با مراجعه به درگاه ثبت سمن های کشور، سازمان مردم نهاد در هر رشته و گرایش مورد نظر خود را ثبت و با بارگذاری مدارک مورد نیاز، مجوز رسمی فعالیت دریافت کنند.

فارسی، جوان گرایی و بهره گیری از ظرفیت ها، توانمندی ها و استعداد جوانان را موضوع محوری در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تاکید کرد: تلاش، پشتکار، انگیزه، کار شبانه روزی، خلاقیت و ابتکار ازجمله ویژگی های جوانان است که با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان شاهد تحول در مدیریت اجرایی استان شد.

وی تاکید کرد: جوان گرایی به معنی کنار گذاشتن افراد با تجربه و انتصاب افرادی که شایستگی و توانایی لازم مدیریتی را ندارند، نیست. بلکه جوان گرایی یک الزام است که باید زمینه و بستر کسب تجربه جوانان برای سپردن مسئولیت های سنگین تر در کنار افراد با تجربه فراهم شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1285

به "خبرنگاران سمن های قم 10 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سمن های قم 10 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید