در این روزهای خانه نشینی چطور ورزش کنیم؟

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/کرمانشاه یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی با اشاره به خانه نشینی افراد در این روزها، گفت: کم تحرکی ناشی از این خانه نشینی می تواند آسیب های جدی به سیستم اسکلتی-عضلانی بدن وارد کند، بنابراین افراد باید توجه ویژه ای به انجام حرکات ورزشی داشته باشند.

در این روزهای خانه نشینی چطور ورزش کنیم؟

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دکتر محمدباقر شمسی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا و لزوم خانه نشینی مردم، گفت: این شرایط موجب شده تا مردم بیش از گذشته بی تحرک شوند و ادامه این بی تحرکی می تواد منجر به اضافه وزن، کاهش توان سیستم عضلانی اسکلتی و تنبلی افراد گردد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل افراد باید به میزان تحرک خود در این دوران خانه نشینی توجه نموده و حتما برنامه ورزشی جهت افزایش تحرک داشته باشند.

شمسی اعلام نمود: انجام ورزش و فعالیت بدنی در کنار سلامت جسم می تواند منجر به شادی افراد و بالا بردن انگیزه و روحیه آنها گردد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه انجام ورزش های یکجور برای همه افراد توصیه نمی گردد، گفت: افرادی که بیماریهای زمینه ای دارند باید با پزشک خود مشورت نموده و مطابق با نظر پزشک فعالیت های بدنی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در مورد افراد سالم انجام ورزش های مختلف بلامانع است و در این بین ورزش های هوازی بیش از همه توصیه می گردد، چرا که موجب افزایش ظرفیت فعالیت قلبی و تنفسی افراد می گردد.

شمسی توضیح داد: از جمله این ورزش ها ایروبیک و دویدن است و اگر افراد خانه ویلاییِ حیاط دار می توانند در حیاط و در غیراینصورت در آپارتمان با استفاده از دستگاه تردمیل بدوند.

وی اضافه کرد: افرادی هم که تردمیل در خانه ندارند می توانند طناب بزنند و این ورزش هم برای ریه و قلب بسیار مفید است.

این دکترای تخصصی فیزیوتراپی انجام ورزش های قدرتی و سرعتی را هم مفید دانست و اضافه کرد: انجام این ورزش ها در زمان کوتاه می تواند بسیار مفید بوده و موجب تقویت عضلات بدن گردد.

شمسی در ادامه با هشدار به اینکه افراد نباید قبل از داشتن آمادگی بدنی اقدام به انجام ورزش های سنگین و شدید نمایند، گفت: انجام ورزش آمادگی بدنی می خواهد و اگر بدن آماده نباشد در انجام حرکات ورزشی دچار آسیب خواهد شد.

وی اضافه کرد: بهتر است افرادی که از قبل ورزش و تحرکی نداشته اند با انجام حرکات ساده ورزشی آغاز و مدت زمان کوتاهی ورزش نموده و سپس به تدریج در روزهای آینده حرکات ورزشی و نیز مدت زمان انجام ورزش را افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 671

به "در این روزهای خانه نشینی چطور ورزش کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این روزهای خانه نشینی چطور ورزش کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید