حمله الجبیر به ایران به بهانه آرامکو

به گزارش مجله عطر یاس، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی بار دیگر ایران را به دست داشتن در حمله آرامکو متهم کرد و گفت که سلاحی که در حمله آرامکو استفاده شده، ایرانی است و ما برای پاسخ به آن آماده ایم.

حمله الجبیر به ایران به بهانه آرامکو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل الجبیر وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی روز دوشنبه در اندیشکده انگلیسی چتم هاوس بار دیگر مدعی شد که سلاح استفاده شده در حمله آرامکو، ایرانی است و پاسخ به آن روی میز است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، عادل الجبیر گفت که ما خواهان جنگ نیستیم، اما اجازه ادامه آن را نمی دهیم.

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی اظهارات مقامات آمریکایی علیه ایران را تکرار کرد و گفت که این کشور باید رفتار های عادی در منطقه داشته باشد.

الجبیر اضافه نمود: سلاحی که از آن در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو استفاده شده، ایرانی است و ما آماده پاسخ به آن هستیم.

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی چندی پیش هم گفته بود که حمله به آرامکو با سلاح ایرانی اجرا شده است و از این رو ما مسئولیتش را متوجه ایران می دانیم.

ادعای مقامات سعودی درباره حمله آرامکو در حالی مطرح می گردد که خود یمنی ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند؛ ادعایی که مسئولان ایرانی بار ها را آن رد نموده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز با رد ادعای آمریکایی ها و بعضی کشور های عربی درباره دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گفت که هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد.

ارتش یمن در تاریخ 23 شهریور/ 14 سپتامبر خاطرنشان کرد که یگان پهپادی (هواپیما های بدون سرنشین) با 10 پهپاد تأسیسات نفتی عربستان در شرق این کشور را هدف قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 421

به "حمله الجبیر به ایران به بهانه آرامکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله الجبیر به ایران به بهانه آرامکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید