ثبت حدود 2000 فوتی کرونا در آمریکا در شبانه روز گذشته

به گزارش مجله عطر یاس، در حالی که شبکه سی ان ان گزارش داده از ابتدای همه گیری، کرونا در آمریکا جان یک نفر از هر 500 فرد را گرفته، این کشور تنها در شبانه روز گذشته هزار و 934 قربانی تازه را گزارش نموده است.

ثبت حدود 2000 فوتی کرونا در آمریکا در شبانه روز گذشته

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه آمریکایی سی ان ان امروز چهارشنبه گزارش داد ایالات متحده به مرحله شوم دیگری در دوره همه گیری مرگبار کرونا رسیده که طبق آن، از هر 500 آمریکایی، یک نفر جان خود را بر اثر این بیماری از ابتدای شیوع از دست داده است.

بر اساس این گزارش طبق آمار دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز، تا سه شنبه شب، 663 هزار و 913 نفر در ایالات متحده بر اثر این بیماری جان باخته اند. طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، جمعیت آمریکا تا آوریل 2020، 331 میلیون و 400 هزار نفر بوده است.

بنابر آمار پایگاه اطلاع رسانی worldometers که به طور معمول از آمار دانشگاه جانز هاپکینز بیشتر است، در شبانه روز گذشته هزار و 934 نفر دیگر به جمع فوتی های کرونا در آمریکا اضافه نموده شدند تا آمار کلی آن به 682 هزار و 341 قربانی برسد. بعلاوه بر اساس این آمار، در شبانه روز گذشته در آمریکا، 142 هزار و 59 مورد ابتلای تازه ثبت شده که آمار کل مبتلایان را به 42 میلیون و 288 هزار و 205 نفر می رساند.

طبق گزارش سی ان ان، این تلفات هشداردهنده در حالی رخ می دهد که بیمارستان های ایالات متحده در کوشش برای رسیدگی به حجم بالای بیماران است و بچه ها بیشتری با این ویروس دست و پنجه نرم می نمایند.

بر اساس داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، این کشور بیش از 30 درصد افزایش میانه موارد ابتلای روزانه و تقریبا سه برابر میانه مرگ و میر روزانه را طی ماه گذشته گزارش نموده است و در حالی که تنها 54 درصد جمعیت آمریکا به طور کامل واکسینه شده اند، مقدار افرادی که روزانه واکسیناسیون را شروع می نمایند طی ماه گذشته کاهش یافته است.

آنتونی فائوچی ویروس شناس برجسته آمریکایی و مشاور پزشکی کاخ سفید اخیراً در مصاحبه با وبگاه خبری آکسیوس گفت نرخ ابتلا به کرونا در میان آمریکایی ها ده برابر رقم لازم برای خاتمه دادن به همه گیری ویروس کرونا است. او گفت که این فرایند تا زمان واکسیناسیون تعداد بیشتری از افراد ادامه خواهد یافت.

وی در این خصوص گفت: آخرین مرحله سرکوب ویروس است. در حال حاضر، ما هنوز در حالت همه گیری هستیم، زیرا روزانه 160 هزار نفر مبتلای تازه داریم. در این شرایط حتی نمی توان گفت که کنترل اعمال شده روی ویروس از لحاظ مطلوبیت میانه بوده است. این بدان معناست که کرونا (همچنان) یک تهدید برای سلامت عمومی است.

فائوچی اضافه نمود: در کشوری با مقدار (جمعیت) ما، شما نمی توانید در حال رفت و آمد باشید و روزانه 100 هزار ابتلا داشته باشید. قبل از اینکه بتوانید احساس راحتی کنید، باید آن را به زیر 10 هزار نفر برسانید.

با وجود همه سروصداها در مورد گونه تازه مو که به نظر می رسد می تواند از بعضی خواص محافظتی واکسن های مجاز و ابتلاهای قبلی فرار کند، نوع دلتاست که همچنان در ایالات متحده و سراسر دنیا به جولان خود ادامه می دهد.

فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا پیش از این به شبکه سی ان ان گفت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش هایی از ایالات متحده می تواند 100 هزار مرگ تازه را تا ماه دسامبر رقم بزند.

در حالی که آمریکا هنوز بر سویه دلتا فائق نیامده، منابع خبری گزارش داده اند سویه مو در 49 استان آمریکا مشاهده شده است.

طبق گزارش نیوزویک استان نبرسکا تنها استان موجود در ایالات متحده است که هنوز در آن بیمار مبتلا به سویه مو کرونا یافت نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1679

به "ثبت حدود 2000 فوتی کرونا در آمریکا در شبانه روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت حدود 2000 فوتی کرونا در آمریکا در شبانه روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید