ادامه فرایند افزایش قیمت نفت در بازار نیویورک

به گزارش مجله عطر یاس، خبرگزاری خبرنگاران- بهای نفت در بازار جهانی به حدی افزایش یافته است که از شروع شیوع بیماری همه گیر ناشی از ابتلا به ویروس جدید کرونا؛ کووید-19؛ تا به امروز سابقه نداشته است.

ادامه فرایند افزایش قیمت نفت در بازار نیویورک

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت در خاتمه معاملات بازار نیویورک افزایش یافت.

بهای نفت اکنون در بازار دنیای به حدی افزایش یافته است که از شروع شیوع بیماری همه گیر ناشی از ابتلا به ویروس جدید کرونا؛ کووید-19؛ تا به امروز سابقه نداشته است.

تصمیم گروه نفتی اوپک پلاس، اوپک+، سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و کشور های عضو آن به ویژه روسیه، در مهار عرضه نفت به بازار دنیای نقش به سزایی به در افزایش قیمت نفت در بازار دنیای در روز های اخیر داشته است.

بهای نفت خام سبک برنت دریای شمال ، که از آن به عنوان یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت داد و ستد شده در بازار اروپا استفاده می گردد برای تحویل در ماه مارس با 14 صدم درصد افزایش نسبت به خاتمه معاملات روز کاری پیشین، به 54.38 دلار رسید. از 26 فوریه سال 2020 تا به امروز سابقه نداشته است که بهای این شاخص نفتی در بازار دنیای تا اندازه افزایش یافته باشد.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت ) هم که برای قیمت گذاری نفت مصرفی آمریکا، به کار برده می گردد برای تحویل در ماه نیز با 39 صدم درصد افزایش نسبت به خاتمه معاملات روز کاری پیشین، به 50.83 دلار رسید.

در این شاخص نیز از 25 فوریه سال گذشته تا به امروز سابقه نداشته است که بهای آن تا این اندازه افزایش یافته باشد.

کریگ ارلام Craig Erlam از بخش کارگزاری و خدمات مشاوره سرمایه ای شرکت اواندا Oanda می گوید: فرایند افزایش دو شاخص عمده نفتی دنیا، یعنی نفت خام سبک برنت دریای شمال و نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، همچنان ادامه دارد، اما شتاب آن نسبت به روز های گذشته مقداری کاهش یافته است.

این کارشناس نفتی در بخش دیگر از سخنان خود در همین باره گفت تصمیم داوطلبانه عربستان سعودی که بعد از آمریکا و روسیه عظیمترین فراوری کننده نفت و اولین صادر کننده نفت در دنیا است، در کاهش یک میلیون بشکه فراوری نفت خود برای ماه های فوریه و مارس نقش عمده ای در افزایش قیمت نفت در بازار دنیای داشته است. از سوی دیگر پیروزی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای ایالت جرجیا که این گونه کنترل مجلس سنای آمریکا به دست نمایندگان دموکرات می افتاد در افزایش قیمت نفت در بازار دنیای مزید بر علت شده است.

در خاتمه نشست گروه نفتی اوپک پلاس، اوپک+، سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و کشور های عضو آن به ویژه روسیه، تصمیم گرفته شد که فرایند افزایش عرضه نفت به بازار دنیای تدریجی باشد. در این نشست به کشور های روسیه و قزاقستان اجازه داده شد مقدار اندکی به فراوری خود بیفزایند.

اقتصاددانان و کارشناسان بازار مالی و انرژی، بر این باورند که پیروزی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای ایالت جرجیا که در نتیجه کنترل مجلس سنا به دست جناح جو بایدن، نامزد پیروز دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، افتاد آنقدر مهم و عظیم هست که بتواند به سرمایه گذاران و کارگزاران بازار های انرژی و مالی درباره آینده مالی این کشور اطمینان خاطر دهد. با وضعی که از نظر سیاسی در آمریکا به وجود آمده است سرمایه گذاران و معامله گران در بازار های انرژی و مالی بر تصویب بسته های حمایتی در قالب ارائه تسهیلات پولی و اعتباری به شرکت ها و بنگاه های فراوریی، کاهش یا معافیت های مالیاتی و بازخرید اوراق قرضه و بهادار دولتی با هدف تزریق نقدینگی بیشتر به بازار در این کشور به اندازه ای که بتواند تقاضا برای نفت در اقتصاد نخست دنیا را به طور چشمگیری، افزایش دهد امیدوار شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1318

به "ادامه فرایند افزایش قیمت نفت در بازار نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فرایند افزایش قیمت نفت در بازار نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید