توافق با ستاد کل نیرو های مسلح برای افزایش راستا های پروازی

به گزارش مجله عطر یاس، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در تشریح بند ی تبصره 10 لایحه بودجه سال 1401، گفت: عایدی شرکت فرودگاه ها از محل پرواز های عبوری در سال 1401 کاهش نمی یابد.

توافق با ستاد کل نیرو های مسلح برای افزایش راستا های پروازی

به گزارش خبرنگاران؛ سیاوش امیرمکری در تشریح بند تبصره 10 لایحه بودجه سال 1401، گفت: با توجه به بودجه مصوب سال 1401 شرکت فرودگاه ها که با تأیید سازمان برنامه و بودجه به تصویب مجمع عمومی شرکت رسیده است، عایدی های شرکت تا سقف 51 هزار میلیارد ریال به عنوان عایدی های اختصاصی بر اساس برنامه های پیشنهادی به عنوان منابع تأمین هزینه های سرمایه ای و جاری صرف انجام مأموریت های شرکت شامل نوسازی سامانه های هوایی و توسعه فرودگاه های کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه نمود: در حال حاضر 100 درصد عایدی های حاصل از 132 جهت هوایی به طول 88 هزار کیلومتر به استناد بند 3 ماده 53 قانون احکام دائمی توسعه کشور متعلق به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است.

وی گفت: عایدی های مذکور برای انجام وظایف و مأموریت های مصوب و در چارچوب بودجه سال 1401 که به تصویب مراجع قانونی رسیده است به مصرف خواهد رسید و امیدواریم با بهبود شرایط هوانوردی جهان و افزایش آمار سفر های هوایی و پرواز های عبوری با افزایش جهت های پروازی و مالی کردن جهت های مذکور عایدی های شرکت از رقم پیش بینی شده نیز فراتر رود.

توافق با ستاد کل نیرو های مسلح بابت افزایش جهت های پروازی مازاد بر 132 جهت موجود

امیرمکری با اشاره به توافقات به عمل آمده با ستاد کل نیرو های مسلح به منظور کاهش منطقه ها محدودیت پروازی در فضای کشور و افزایش جهت های پروازی مازاد بر 132 جهت موجود با هدف مالی کردن جهت های عبور فضای کشور، اظهار امیدواری کرد: با کاهش محدودیت های موجود در فضای کشور، عایدی های ارزی ناشی از ارائه سرویس های هوانوردی افزایش یافته و کشور از ظرفیت های به وجود آمده، منتفع گردد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ضمن اشاره به اهداف توافق به عمل آمده با ستاد کل نیرو های مسلح شامل ارتقای امنیت و ایمنی پرواز ها و جذب بیشتر پرواز های بین المللی عبوری از فضای کشور، بر لزوم بهسازی و ارتقای سامانه های ناوبری، ارتباطی و نظارتی از محل منابع حاصل از افزایش در آمد ها تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1868

به "توافق با ستاد کل نیرو های مسلح برای افزایش راستا های پروازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق با ستاد کل نیرو های مسلح برای افزایش راستا های پروازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید