ترفندهای کباب کوبیده بوقلمون نرم و آبدار رستورانی بدون سفت شدن

به گزارش مجله عطر یاس، کباب کوبیده بوقلمون یک کباب کوبیده نو و متفاوت نسبت به مدل سنتی کباب کوبیده ایرانی است. در تهیه کباب بوقلمون به جای گوشت قرمز از گوشت بوقلمون استفاده می گردد و این تغییر علاوه بر آنکه طعم لذیذ و متفاوتی به این می دهد، برای کسانی که پرهیز غذایی گوشت قرمز دارند یک و مقوی و لذیذ است. در این مقاله از در به آموزش طرز تهیه کباب کوبیده بوقلمون روی منقل، در فر و در تابه می پردازیم و نکات مهم در ترد شدن این کباب بوقلمون را با شما در میان خواهیم گذاشت.

ترفندهای کباب کوبیده بوقلمون نرم و آبدار رستورانی بدون سفت شدن

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده لذیذ و آبدار با گوشت بوقلمون

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
سینه بوقلمون500 گرم
دنبه گوسفندی100 گرم
پیاز2 عدد میانه
سیر1 حبه
آبلیمو1 قاشق غذاخوری
زعفران (دم نموده غلیظ)2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و سماقبه میزان لازم
نان یا برنجبرای سرو کباب کوبیده بوقلمون
گوجه فرنگیبه تعداد دلخواه برای کباب کردن

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه: 20 دقیقه

مدت زمان لازم برای استراحت دادن به مایه کوبیده بوقلمون: 2 ساعت

مدت زمان لازم برای پختن کباب کوبیده با گوشت بوقلمون چرخ نموده: 20 دقیقه

مراحل طرز تهیه کباب کوبیده بوقلمون روی منقل

این بار برای تنوع کباب کوبیده با گوشت بوقلمون را به عنوان جایگزین در خانه تهیه کنید.

مرحله اول: مواد اولیه را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده بوقلمون، میزان لازم از سینه بوقلمون را تمیز کنید و سپس با آب بشویید. سینه بوقلمون شسته شده را در آبکش قرار دهید تا آب اضافه از آن خارج و کمی خشک گردد. دنبه گوسفندی را نیز تمیز کنید و بشویید.

زعفران را بسابید و با میزانی آب جوش و یا چند قطعه یخ بگذارید دم بکشد و رنگ بگیرد تا در نهایت دو قاشق غذاخوری زعفران غلیظ داشته باشید.

شما می توانید برای تهیه گوشت بوقلمون و زعفران به صورت یا اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: گوشت بوقلمون و دنبه گوسفندی را چرخ کنید

برای درست کردن کباب کوبیده با بوقلمون، باید سینه بوقلمون بدون پوست و استخوان و دنبه گوسفندی را با همدیگر چرخ کنید. با استفاده از چرخ گوشت سینه بوقلمون و دنبه گوسفندی را دو مرتبه چرخ کنید تا کاملا له شوند. سپس این ترکیب را در یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله سوم: سیر و پیاز را اضافه کنید

دو عدد پیاز میانه را پوست بگیرید و بشویید. از آنجایی که قرار است پیاز را رنده کنید حواستان باشد قسمت انتهایی پیاز را جدا نکنید تا هنگام رنده کردن از هم نپاشد و لایه های آن از هم جدا نگردد. پیاز را با رنده ریز، رنده کنید. با دست پیاز رنده شده را فشرده کنید تا آب پیاز کاملا گرفته گردد، ما به تفاله پیاز احتیاج داریم.

دور ریختن آب پیاز کار مهمی در طرز تهیه کباب بوقلمون چرخ نموده است چون از پاشیدن مایه گوشت کوبیده جلوگیری می نماید. یک عدد سیر را نیز پوست بگیرید و بشویید. سیر را با رنده مخصوص و یا از طریق سیر له کن به شکل پوره در بیاورید. سیر و پیاز را به ظرف چرخ نموده بوقلمون و دنبه اضافه کنید.

مرحله چهارم: ادویه ها و چاشنی ها را اضافه کنید و گوشت را ورز دهید

به ترکیب مواد چرخ نموده و سیر و پیاز رنده شده چاشنی کباب کوبیده بوقلمون را اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و سماق به همراه دو قاشق غذاخوری زعفران غلیظ دم نموده و آبلیمو را اضافه کنید و مواد را حسابی با دست ورز دهید تا مزه چاشنی ها به خورد مایه کباب بوقلمون برود.

ورز دادن را باید تا ده دقیقه ادامه دهید. ورز دادن در طرز تهیه کباب کوبیده گوشت بوقلمون، باعث می گردد تا مواد منسجم شوند و کباب کوبیده روی آتش خودش را ول نکند و نریزد.

شما می توانید برای تهیه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سماق و آبلیمو به صورت حضوری یا اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله پنجم: مایه کباب بوقلمون را استراحت دهید

بعد از آنکه حسابی مایه کباب را ورز دادید، روی ظرف آن سلفون بکشید. مایه کباب با بوقلمون را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و کاملا خودش را بگیرد و به انسجام مناسب برسد.

مرحله ششم: مایه کوبیده بوقلمون را به سیخ بکشید

بعد از گذشت دو ساعت، مایه کوبیده بوقلمون را از یخچال بیرون بیاورید. دستتان را با آب خیس کنید و به میزان یک نارنگی از مایه کباب بردارید. مایه کباب را روی سیخ قرار دهید و با دست آن را پهن کنید.

یادتان باشد طریقه سیخ زدن کباب کوبیده به این صورت است که بعد از این که گوشت را روی سیخ پهن کردید با دو انگشت اشاره و شصت (انگشت شصت روی گوشت و انگشت اشاره زیر گوشت) به آرامی روی گوشت فشارهای کوچک بیاورید تا پستی و بلندی های گوشت صاف گردد و جای انگشتان تان روی گوشت به صورت یکی در میان فرو رفته باقی بماند.

سر و ته گوشت را روی سیخ کمی بیشتر فشار دهید، تا موقع کشیدن کباب از روی سیخ به راحتی از آن جدا گردد. گوجه فرنگی ها را هم سیخ بگیرید.

مرحله آخر: کوبیده بوقلمون را کباب و سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده بوقلمون زغالی، سیخ های کباب را روی منقل قرار دهید و مانند هر کباب دیگری اجازه دهید تا با حرارت ذغال کاملا مغز پخت شوند. در این مرحله از طرز تهیه کباب بوقلمون ذغالی هر چند لحظه یکبار سیخ ها را بچرخانید تا کباب به طور یکنواخت پخته گردد و یک سمتش نسوزد و سمت دیگرش خام بماند.

کباب کوبیده بوقلمون را می توانید با یا و بعلاوه با نان سرو کنید. در کنار کباب کوبیده با گوشت بوقلمون می توانید از گوجه کبابی و بعلاوه سبزی خوردن و پیاز بهره ببرید.

شما می توانید برای تهیه برنج و نان به صورت حضوری و یا اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

روش تهیه کباب کوبیده بوقلمون تابه ای

اگر تهیه کباب بوقلمون روی منقل و زغال برایتان سخت است، می توانید از طریق تابه و روی حرارت مثل آن را تهیه کنید. کافی است مایه کوبیده با بوقلمون را آماده کنید و در یخچال استراحت دهید. سپس با استفاده از سیخ های کوچک چوبی آنها را به سیخ بکشید.

یک تابه با میزان مناسب انتخاب کنید، کف تابه را با کره چرب کنید و سیخ های کباب را روی آن بچینید. درب تابه را ببندید و اجازه دهید کوبیده های بوقلمون روی حرارت ملایم مغز پخت شوند. هرچند دقیقه یکبار در تابه را بردارید و سیخ ها را بچرخانید تا به طور یکدست پخته شوند. اگر هم سیخ چوبی ندارید مایه کوبیده را در تابه بریزید و خوب پهن و صاف کنید. وقتی کمی گوشت خودش را گرفت آن را به شکل کباب کوبیده از طول با یک چاقوی تیز برش بزنید.

روش تهیه کباب کوبیده بوقلمون با فر

برای تهیه کباب کوبیده با گوشت بوقلمون در فر کافی است مطابق مراحل قبل مایه کباب کوبیده را آماده کنید و به سیخ چوبی بکشید. ضروری است فر را از یک ربع قبل روشن کنید و اجازه دهید با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم گردد. یک قالب کره را ذوب کنید و با فرچه روی کباب ها بمالید.

کف سینی فر یک کاغذ روغنی قرار دهید و سیخ های کباب را روی آن قرار دهید. سینی فر به همراه سیخ های کباب را در فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه پخته شوند. در زمان پخت چند بار سیخ های کباب کوبیده بوقلمون را بچرخانید تا کباب به صورت یکدست پخته و مغزپخت گردد.

شما می توانید برای تهیه کره به صورت حضوری یا اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

نکات مهم در طرز تهیه کباب کوبیده گوشت بوقلمون به شیوه رستورانی

  • کباب بوقلمون چربی کمتر و کالری پایین تری نسبت به کباب گوشت قرمز دارد و به همین علت به خاطر خواص گوشت بوقلمون غذای سالم تری محسوب می گردد.
  • مایه کوبیده را با دست مرطوب روی سیخ بکشید تا هنگام پخت وا نرود.
  • می توانید آب پیاز را دور نریزید و از آن برای مرطوب کردن دستانتان هنگام به سیخ کشیدن کباب کوبیده بوقلمون بهره ببرید.
  • استفاده از گوشت بوقلمون تازه در کیفیت نهایی کباب بوقلمون چرخ شده تاثیر زیادی دارد.
  • در ابتدای پخت، کباب ها را سریع بچرخانید تا از سیخ جدا نشوند و خودش را بگیرند.
  • برترین قسمت بوقلمون برای کباب کردن سینه بوقلمون است. اما گوشت سینه بوقلمون کمی خشک است، می توانید از ترکیب سینه و ران بوقلمون در طرز تهیه کباب کوبیده بوقلمون بهره ببرید یا مثل همین دستور در مایه کوبیده بوقلمون دنبه چرخ کنید.
  • ورز دادن را در تهیه کباب جدی بگیرید، اگر نمی توانید به مدت ده دقیقه مایه کباب را ورز دهید آن را گرد کنید و 100 مرتبه به کف ظرف بکوبید.

بیشتر بخوانید:

فوت و فن های خوشمزه شدن کباب کوبیده بوقلمون خوشمزه و مجلسی

چه ادویه هایی برای تهیه کباب بوقلمون مناسب است؟

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه از ادویه های متداولی هستند که در تهیه کباب کوبیده گوشت بوقلمون استفاده می گردد. سماق یکی دیگر از ادویه های مخصوص کباب کوبیده است. شما می توانید از میزانی پودر پاپریکا، زیره سبز و پودر سیر در تهیه مایه کباب کوبیده بوقلمون نیز بهره ببرید.

آیا می توان مایه کباب کوبیده با بوقلمون را در فریزر نگهداری کرد؟

بله. شما می توانید مایه کباب را در فریزر نگه دارید، پیش از مصرف آن را یخ زدایی کنید و سپس کباب کنید.

علت سفت شدن کوبیده بوقلمون چیست؟

در خصوص سفت شدن کباب کوبیده بوقلمون می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نبود چربی در گوشت کبابی؛
  • اضافه کردن بیش از میزان نمک به کباب؛
  • عدم استفاده از پیاز رنده شده در تهیه کباب کوبیده بوقلمون؛
  • استراحت ندادن به مایه کباب؛
  • اضافه کردن موادی مانند آرد سوخاری، جوش شیرین و نان خشک.

برای ترد شدن کباب بوقلمون موارد بالا را به دقت رعایت کنید.

دلایل ریختن کباب بوقلمون از روی سیخ چه عواملی می تواند باشد؟

  • استفاده از یک نوع گوشت: گوشتی که برای کباب بوقلمون استفاده می کنید اگر خیلی خشک و یا خیلی چرب باشد روی سیخ نمی ماند. به همین علت حتما از دنبه گوسفندی در کنار سینه بوقلمون بهره ببرید.
  • شستن بیش از میزان گوشت بوقلمون: با شستن بیش از میزان گوشت چسبندگی آن تا حد زیادی کاهش پیدا می نماید و در نتیجه به خوبی روی سیخ نمی نشیند.
  • ورز ندادن به میزان کافی مایه کباب: مرحله ورز دادن در تهیه یک کباب کوبیده عالی و حرفه ای و آبدار بدون ریختن از سیخ را جدی بگیرید.
  • استفاده از سیخ نامناسب: استفاده از سیخ نو، نازک، خیس یا چرب باعث می گردد مایه کباب به خوبی روی آن نشیند.
  • درست پخش نکردن مواد کوبیده روی سیخ.
منبع: افق کوروش
انتشار: 20 مهر 1403 بروزرسانی: 20 مهر 1403 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2222

به "ترفندهای کباب کوبیده بوقلمون نرم و آبدار رستورانی بدون سفت شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای کباب کوبیده بوقلمون نرم و آبدار رستورانی بدون سفت شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید