بزرگترین اسرار حل نشده در طول تاریخ

به گزارش مجله عطر یاس، بزرگترین اسرار حل نشده

دنیا پر از رمز و راز است. بعضی از بزرگترین اسرار حل نشده در تاریخ ما را به سمت کشف بیشتر در خصوص دنیا سوق می دهند همانطور که باستان شناسان در پی ریشه های تمدن بشری در سراسر زمین می گردند. اما بعضی دیگر ما را سردرگم می نمایند همچون پیدا شدن قطعاتی از ماشین آلات مدرن که در میان استخوان های باستانی قرار گرفته اند. با این حال بعضی دیگر از ان ها هستند که باعث می شوند تا به غیرممکن ها اعتقاد پیدا کنیم که شاید بعضی از آن ها صرفا نبوغ بشری بوده و یا بعضی دیگر هدفی به عنوان راهنمایی نماینده داشته است. مهم نیست که شما در خصوص این ساختارها چه اعتقادی داشته باشید بلکه می بایست بدانید که این اسرار می توانند بینش ما را نسبت به دنیایی که در آن زندگی می کنیم تغییر دهند. مواردی که به عنوان بزرگترین اسرار حل نشده در تاریخ به آن ها اشاره خواهیم کرد نه تنها زیبایی غیر مستقیم سیاره ما و خلاقیت های انسانی را نشان می دهد بلکه اهمیتی برای تشخیص هر دو این ها خواهد داشت پس با خبرنگاران همراه شوید.

بزرگترین اسرار حل نشده در طول تاریخ

استون هنج | Stonehenge

این اشکال دایره ای، سنگ های باستانی تاریخی در ویلتشایر انگلستان بوده که در دشت سالیسبری واقع شده است و جزئی از میراث دنیای یونسکو به شمار رفته و محافظت می گردد. با این حال منشا تاریخی این بنای مگالیت که از عصر برنز به جای مانده است هنوز معین نیست و یکی از بزرگترین اسرار حل نشده در تاریخ می باشد. روش های عبور کربن و بعلاوه روش های مشابه دیگر برای تشخیص عمر آن نشان می دهد که این ساختار در حدود 2 تا 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. با توجه به اینکه هر کدام از این بلوک سنگ ها چندین تن وزن دارد معین نیست که چرا و چگونه مردم این تخته سنگ ها مخصوصا سنگ های دایره درونی را به این نقطه منتقل نموده اند. برخلاف بلوک های ماسه سنگی حلقه بیرونی که از معادن محلی آورده شده است، سنگ های آبی داخل دایره از فاصله 320 کیلومتری از ولز به این نقطه منتقل شده اند. در عین حال معین نیست که علت ساخت آن چه بوده است. در حالی که افسانه های قرن دوازدهم به مرلین اشاره می نمایند با این حال باستان شناسان بر این نظر هستند که این تشکیلات برای تحول غروب زمستانی بوده که مدرکی برای کاربردهای نجومی در آن موقع می باشد. سرنخ های دیگری وجود دارد که می گوید این مکان به صورت بالقوه به عنوان یک عبادتگاه مورد استفاده قرار می گرفته است. شواهدی از چشمه های آب گرم نزدیک آن و محل های تدفین با استخوان هایی که به 3 هزار سال قبل از میلاد می رسند نشانه هایی از این دست است. حتی ویژگی های آکوستیک سنگ های آبی ممکن از به استفاده های درمانی این ساختار اشاره داشته باشد. اما در هر صورت بدون سوابق و شواهد کتبی نمی توان به طور دقیق این موضوع را معین نمود.

جاده بیمینی | The Bimini Road

در سال 1968 غواصان در سواحل شمالی جزیره بیمینی در باهاما یک خط از سنگ آهک های صاف و بزرگ را در زیر دریا کشف کردند. پس از آنالیز های بیشتر آن ها دو تشابه را کشف کردند اینکه تقریبا همه آن ها بزرگ بوده و مستطیل شکل می باشند. بلافاصله مردم آغاز به تماشا سنگ ها به عنوان مدرکی برای تمدن های باستانی شدند و آن ها دیوارها، جاده ها، اسکله ها و موج شکن ها را برای خود تصویر کردند. بعضی از مورخان حتی ادعا کردند که پیاده روهایی به وسیله چینی ها در سفری که به این مکان داشته اند ساخته شده است. با این حال آنالیز های کربن نشان می دهد که قدمت این سنگ ها به حدود 3 هزار سال قبل رسیده و شواهدی از فرسایش طبیعی که با تاریخ آن هماهنگ است وجود دارد. شواهد موجو کاملا قطعی نیست اما پیش بینی هایی به وسیله Edgar Cayce اجرا شده که ممکن است خرابه های آتلانتیس در بیمینی کشف گردد. در هر صورت این بلوک های سنگی مستطیل شکل همچنان به عنوان یکی از بزرگترین اسرار حل نشده در تاریخ شناخته می شوند.

قلم آلمینیومی آیود | Aluminum Wedge of Aiud

کارگران رومانیایی در سال 1974 در محل ساخت و سازی در شهر آیود یک کشف باورنکردنی انجام دادند. حدود 10 متر درون شن و ماسه ها آن ها یک جفت استخوان مستدون پیدا کردند که قدمت آن به حدود 11 هزار سال پیش می رسید. آن ها بعلاوه یک شیئی عجیب را پیدا کردند که یک قلم 4 پوندی بود در حالی که تا قبل از سال 1825مشابه آن ساخته نشده بود. این سال دقیقا زمانی است که آلمینیوم به عنوان یک فلز اختراع شد اما قلمی که در کنار استخوان ها پیدا شده بود بسیار قدیمی تر و کهن تر از این ها به شمار می رفت. بسیاری از افراد غیر متخصص تصور می نمایند که این فلز بخشی به جای مانده از یک فرود بیگانگان بر روی کره زمین می باشد و یا اینکه از شخصی که در زمان سفر نموده و به گذشته رفته است به جای مانده. اگرچه که همه چیز در حد حدس و گمان وجود دارد اما احتمال بر این است که قلم آلمینیومی از یک ابزار مدرن در عصر تازه به جای مانده و در شن و ماسه های این منطقه فرو رفته است.

نقشه پیری ریس | The Piri Reis Map

این نقشه مهم از دنیا در سال 1929 به طور تصادفی در داخل مجموعه ای که مورد توجه نبود در یک موزه در ترکیه کشف شد. این نقشه متعلق به دریانورد و نقشه کش پیری ریس متعلق به امپراتوری عثمانی بوده است که در سال 1513 بر اساس هوش نظامی، جداول و نشه های دیگر از دنیا آن را ترسیم نموده است. این ها به طرز چشمگیری شامل نقشه های کلمبوس و دیگر منابع از کتابخانه اسکندریه می گردد. امروزه فقط حدود یک سوم از این پوستی که روی آن نوشته شده به جای مانده است که بخش های از اروپا، شمال آفریقا، برزیل و چند جزیره مختلف در آن نشان داده می گردد. افسانه های بسیاری در خصوص دقت نقشه پیری ریس وجود دارد که از جمله ان ها خط ساحلی قاره قطب جنوب است که این نقشه را بیشتر رمز آلود نموده و ان را یکی از بزرگترین اسرار حل نشده در تاریخ قرار می دهد، زیرا قاره قطب جنوب رسما تا سال 1820 کشف نشده بود. اسطوره ها در این نقشه جالب نشان می دهد که اکتشافات امروزی در ان زمان اجرا شده بودند و امروزه شما می توانید این نقشه رمز آلود را در موزه توپکاپی مشاهده نمایید.

خطوط نازکا | The Nazca Lines

در بالا و پایین کویر خشک نازا در پرو بیش از 13 هزار خط از صدها طرح در مساحتی بیش از 50 مربع ترسیم شده است. این ها ژئوژلیف فرهنگ نازکا هستند که بین 500 سال قبل تا 500 سال بعد از میلاد ساخته شده و به علت اینکه در منطقه ای بدون باد واقع شده اند پایدار مانده اند. طرح های قابل توجهی از گیاهان، حیوانات، مردم و طرح های هندسی مختلف وجود دارند که حدس بر این است این ساختارها صرفا برای هدایت و هدایت بیگانگان به کره زمین ترسیم شده است و یکی از بزرگترین اسرار حل نشده در تاریخ می باشد. با این حال این خطوط حیرت انگیز می تواند عملنمودهای چندگانه داشته باشد. احتمالا ان ها با استفاده از ابزارهای ساده ای مانند دسته های چوبی حفره های کم عمقی را در خاک رس ایجاد نموده اند. هرچند بیگانه ها تصور می نمایند که شما حتما می بایست برای تماشا این ساختارهای هندسی بر فراز آن ها پرواز کنید اما شما می توانید این ساختارها را از روی تپه های اطراف ان نیز مشاهده نمایید. علاوه بر این ها خطوط نازکا اهداف کاربردی، نجومی و معنوی نیز برای خود داشته است. این خطوط به احتمال زیاد به عنوان روشی مقدس برای پرستش کوه ها و منابع آب مورد استفاده قرار می گرفته است. با نماد ها و نشانه های خود که معین نماینده چیزی بوده است هرچند که ما متوجه آن نخواهیم شد.

هر کدام از این اسرار به ما نشان می دهد که در گذشته ای دور چه وقایعی رخ داده است و چه امکانات وئ تکنولوژی هایی در زمان وجود داشته است. شاید شهر گمشده آتلانتیس همان سنگ های مستطیلی شکل در بیمینی باشند و شاید در حقیقت طرح هایی که در کویر نازکا ترسیم شده برای ارتباط با بیگانگان بوده باشند. اما درکنار تمامی این ها می توان یک چیز را حدس زد و ان هم اینکه احتمالا اسنان ها در طول نسل ها چندین مرتبه به تکنولوژی های امروزی دست یافته اند اما شاید به علت عدم امکان پخش و انتشار آن این علم در زمان خود به جای مانده و دفن شده است.

منبع: www.theoccultmuseum.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1930

به "بزرگترین اسرار حل نشده در طول تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین اسرار حل نشده در طول تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید