برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن در بحبوحه افزایش تنش ها با چین

به گزارش مجله عطر یاس، آمریکا و ژاپن در حالی در بندر توکیو قدرت نیروی دریایی خود را به نمایش گذاشتند که توکیو با چین بر سر آب های منطقه ای دچار مناقشه ای رو به رشد هستند.

برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن در بحبوحه افزایش تنش ها با چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، آمریکا دو ناو هواپیمابر را به همراه 36 ناو و ده ها هواپیما در این رزمایش شرکت داده است؛ رزمایشی که هر سه سال با همکاری نیروهای دفاع شخصی ژاپن برگزار می گردد.

این رزمایش در بحبوحه افزایش تنش ها با چین در دریای چین جنوبی و به دلیل ساخت و ساز پکن در جزایر مورد مناقشه برگزار می گردد.

اوایل ماه جاری میلادی، مقام های واشنگتن اعلام کردند گشت های دریایی در فاصله 12 مایل گره دریایی با جزایر اسپارتلی را مورد آنالیز قرار می دهند. مجمع الجزایر فیلیپین و ویتنام نیز مدعی مالکیت این جزایر هستند.

مقام های دولت آمریکا، پکن را به ساخت تاسیسات نظامی در این جزایر با هدف دفاع از مدعای خود در مالکیت این جزایر متهم نموده اند. اما مقام های چین این اتهام را رد نموده و بر مشروع بودن ساخت وساز در این مناطق تاکید دارند و می گویند این اقدامات با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اخیرا گفته که آمریکا به عملیات پرواز، گشت دریایی و زمینی خود در چارچوب قوانین می پردازد. ژاپن نیز اعلام نموده که از کوشش های آمریکا در متوقف کردن برنامه های چین در منطقه حمایت می نماید.

این رزمایش پس از آن برگزار گردید که مجلس ژاپن ماه گذشته میلادی اقداماتی را در اعطای مجوز برای نبرد نیروی دفاع شخصی این کشور در صحنه جنگ خارجی و برای نخستین بار از زمان خاتمه جنگ دوم جهانی تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 365

به "برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن در بحبوحه افزایش تنش ها با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن در بحبوحه افزایش تنش ها با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید