باسابقه ترین نشریه انگلیسی زبان در حوزه مطالعات اسلامی کدام است؟

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران، ری ویو رلیجن (Review of Religions) یکی از مجلات انگلیسی زبان در زمینه موضوعات اسلامی است که از سال 1902 به صورت منظم و ماهانه از سوی فرقه احمدیه منتشر می گردد.

باسابقه ترین نشریه انگلیسی زبان در حوزه مطالعات اسلامی کدام است؟

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

این نشریه یکی از با سابقه ترین مجلات اسلامی به زبان انگلیسی است. مجله فوق به عنوان نشریه اصلی فرقه احمدیه به زبان انگلیسی و یکی از منابع اطلاعاتی ارزشمند در مورد جغرافیای فعالیت های احمدیه در سرتاسر دنیا محسوب می گردد. این مجله توسط میرزا غلام احمد با هدف تحقق درک دقیق آموزه های اسلامی در سرتاسر دنیا انگلیسی زبان و حل کردن تصورات غلط علیه پیروان این فرقه منتشر شده است.

عمده مقالات این نشریه متوجه دیدگاه های متمایز فرقه احمدیه است. این نشریه ابتدا در قادیان هند منتشر می شد، سپس بوسیله میرزا بشیرالدین محمود احمد، دومین خلیفه احمدیه دفتر مجله به لندن منتقل شد تا بتواند پایه و اساس مسجد احمدیه را در لندن بنا کند. قلمرو موضوعی این نشریه از آن موقع تاکنون گسترش یافته و گستره ای از موضوعات مربوط به الهیات، علم، فلسفه، تاریخ ادیان، سیاست بین الملل و مسائل معاصر را پوشش می دهد.

همانطور که گفته شد، دفتر اصلی این مجله در لندن مستقر است، این در حالی است که بسیاری از سردبیران و کارکنان این مجله بین المللی در ایالات متحده و کانادا مستقر هستند.

در زمان زندگی غلام احمد، نشریه ری ویو در دو نسخه مجزا و به دو زبان اردو و انگلیسی منتشر می شد، اما پس از وی انتشار آن به زبان انگلیسی ادامه یافت. از سال 2011 نیز این مجله با عنوان Die Revue der Religionen به زبان آلمانی انتشار یافته و دفتر آن در فرانکفورت واقع شده است. از سال 2017 نیز این نشریه با عنوان Revue des Religions در پاریس منتشر و مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 354

به "باسابقه ترین نشریه انگلیسی زبان در حوزه مطالعات اسلامی کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باسابقه ترین نشریه انگلیسی زبان در حوزه مطالعات اسلامی کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید