8 ورزشگاه قطر که برای جام جهانی فوتبال 2020 طراحی و ساخته شده است

به گزارش مجله عطر یاس، در مطلب زیر قصد داریم شما را با 8 ورزشگاه ورزشی قطر که قرار است مسابقات جام جهانی در آن ها برگزار شوند، آشنا کنیم.

8 ورزشگاه قطر که برای جام جهانی فوتبال 2020 طراحی و ساخته شده است

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل ازروزیاتو، مسابقات جام جهانی 2022 در قطر اجرا شده و این کشور با ثروت فراوانی که در اختیار دارد، در حال فراهم کردن شرایط برای برگزاری هر چه بهتر این فستیوال بین المللی است. در کنار تمام ریخت و پاش هایی که قطر برای برگزار شدن هر چه مجلل تر این مسابقات انجام داده، این کشور در کنار روزآمدسازی استادیوم های قدیمی خود، استادیوم های جدیدی را هم در سال های آخر ساخته است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 8 مورد از برترین و عظیم ترین استادیوم های ورزشی قطر که قرار است مسابقات جام جهانی در آن ها برگزار شوند، آشنا کنیم.

1-استادیوم بین المللی خلیفه

ظرفیت: 40,000 نفر

تاریخ افتتاح: می 2017

مکان: دوحه

استادیوم بین المللی خلیفه اولین استادیوم آماده شده برای جام جهانی 2022 قطر بود که میزبان مسابقات این تورنمنت جهانی تا دور سوم پلی آف خواهد بود. این استادیوم تنها استادیوم مورد استفاده در جام جهانی قطر است که از صفر ساخته نشده و یکی از سازه های مشهور در این کشور است که تاریخ ساخت آن به 1976 باز می گردد. این استادیوم دارای سیستم خنک کننده پیشرفته بوده که هم بازیکنان و هم تماشاگران را در دمایی مناسب نگه می دارد.

2- استادیوم الجنوب

ظرفیت: 40,000 نفر

تاریخ افتتاح: می 2019

مکان: وکره

استادیوم الجنوب اولین استادیوم ورزشی قطر برای جام جهانی 2022 بود که کاملاً از صفر ساخته شده و میزبان مسابقات جام جهانی تا مرحله یک شانزدهم نهایی خواهد بود. این استادیوم به وسیله زاها حدید، طراح و معمار مشهور بین المللی طراحی شده و دارای سبک کاری خاص حدید با طرح های مدور و مخروطی است. در ساخت این استادیوم هم از عرشه قایق های صید مروارید الهام گرفته شده و ساخت آن با استفاده از مصالح سنتی و حتی الوار چوبی اجرا شده است. این استادیوم در فاصله 20 کیلومتری شهر دوحه قرار داشته و امکان رسیدن به آن به وسیله مترو اختصاصی هم وجود دارد.

3- استادیوم شهرک آموزش

ظرفیت: 40,000 نفر

تاریخ افتتاح: ژوئن 2020

مکان: شهرک آموزش

استادیوم شهرک آموزش (Education City Stadium) در جریان مراسم مجازی که به افتخار پرسنل حوزه سلامت در جریان شیوع کرونا برگزار شده بود در ژوئن 2020 افتتاح شد. این استادیوم میزبان مسابقات جام جهانی قطر تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. نام این استادیوم از دانشگاه مشهور قطر گرفته شده و ساختار آن به شکل الماس است که در طول روز درخشیده و در طول شب هم مانند یک لامپ روشن است. ظرفیت این استادیوم هم بعد از سرانجام جام جهانی به 20,000 نفر کاهش یافته و نصف جایگاه ها برای ساخت استادیوم در کشورهای در حال توسعه اهدا خواهد شد.

4- استادیوم البیت

ظرفیت: 60,000 نفر

مکان: الخور

استادیوم البیت میزبان مسابقات جام جهانی قطر تا مرحله نیمه نهایی خواهد بود. مقامات قطری می گویند که 28,000 جایگاه این استادیوم بعد از سرانجام مسابقات به کشورهای در حال توسعه هدیه داده خواهد شد. این استادیوم دارای یک طراحی خیره کننده است که شبیه چادرهای مورد استفاده مردمان بادیه نشین است. استادیوم البیت در داخل یک مجموعه عظیم تر واقعی شده که دارای امکاناتی مانند مرکز خرید، بیمارستان و بسیاری مراکز تفریحی دیگر است. این استادیوم در فاصله 60 کیلومتری دوحه واقع شده و برترین گزینه برای رسیدن به آن تاکسی و اتوبوس است.

5- استادیوم الریان

ظرفیت: 40000 نفر

تاریخ افتتاح: دسامبر 2020

مکان: الریان

استادیوم الریان در 18 دسامبر 2020 در فاصله دقیق دو سال تا فینال مسابقات جام جهانی 2022 قطر افتتاح شد. این استادیوم مسابقات جام جهانی تا مرحله یک شانزدهم نهایی را میزبانی خواهد نمود. این استادیوم در محل استادیوم قدیمی احمد بن علی ساخته شده و در یکی از سنتی ترین و تاریخی ترین شهرهای قطر واقع شده که در حاشیه صحرا قرار گرفته است. شهر الریان تنها چند کیلومتر با دوحه فاصله داشته و دسترسی به آن به وسیله مترو امکان پذیر است.

6- استادیوم الثمامه

ظرفیت: 40,000 نفر

تاریخ افتتاح: هنوز افتتاح نشده

مکان: دوحه

استادیوم الثمامه (Al Thumama) که در فاصله 12 کیلومتری از دوحه قرار گرفته است قرار است تا مرحله یک چهارم نهایی میزبان مسابقات جام جهانی 2022 باشد و هنوز به طور کامل ساخته نشده است. در ساخت این استادیوم از ساختار چفیه استفاده شده که به وسیله مردان این کشور پوشیده می گردد. این استادیوم هم پس از سرانجام جام جهانی 2022 نیمی از جایگاه های خود را اهدا خواهد نمود.

7- استادیوم رأس ابو عبود

ظرفیت: 40,000 نفر

تاریخ افتتاح: هنوز افتتاح نشده

مکان: دوحه

استادیوم رأس ابو عبود اولین مکان ورزشی قابل انتقال در تاریخ جام جهانی فوتبال خواهد بود. این استادیوم میزبان مسابقات جام جهانی قطر تا مرحله یک شانزدهم نهایی بوده و اسکلت آن با استفاده از کانتینرهای تغییر داده شده ساخته شده است. استادیوم رأس ابو عبود در سواحل خلیج فارس واقع شده و تنها چند کیلومتر با دوحه فاصله دارد. گفته می گردد که قطعات این استادیوم بعد از سرانجام جام جهانی باز شده و برای ساخت پروژه های دیگر در قطر به کار خواهد رفت.

8- استادیوم لوسیل

ظرفیت: 80,000 نفر

تاریخ افتتاح: هنوز افتتاح نشده

مکان: لوسیل سیتی

استادیوم لوسیل (Lusail) عظیم ترین استادیوم قطر برای جام جهانی 2022 بوده و علاوه بر مسابقه افتتاحیه و فینال، میزبان بعضی دیگر از مسابقات این تورنمنت جهانی خواهد بود. ظرفیت دقیق استادیوم لوسیل بیش از 86,000 جایگاه بوده و به وسیله کمپانی بریتانیایی Foster + Partners طراحی شده است. ظاهر این استادیوم از سنت قدیمی عربی ساخت کاسه الهام گرفته شده و بعد از جام جهانی به یک مرکز تفریحی- اقامتی تبدیل خواهد شد.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1594

به "8 ورزشگاه قطر که برای جام جهانی فوتبال 2020 طراحی و ساخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ورزشگاه قطر که برای جام جهانی فوتبال 2020 طراحی و ساخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید