6 رویداد عجیب در طبیعت؛ از زلزله بومرنگی تا آبشار وارونه

به گزارش مجله عطر یاس، همواره عجایب طبیعت مورد توجه قرار می گیرد. اما گاهی احتیاج است از اتفاقات و رویداد هایی که توجه بیشتری را می طلبند یک لیست تهیه کرد. در واقع برخی از این اتفاقات به قدری عجیب هستند که تخیلی و غیر واقعی به نظر می رسند.

6 رویداد عجیب در طبیعت؛ از زلزله بومرنگی تا آبشار وارونه

برای کسانی که دوست دارند اوقات عجیبشان کمی هم با تهدید همراه باشد، دریایی سمی وجود دارد و همچنین زلزله ای که به صورت بومرنگ رفت و برگشتی عمل می نماید.

دریاچه ای که یک شبه صورتی شد

دریاچه لونار در هندوستان مثل هر دریاچه دیگری است که تا به امروز دیده اید. این دریاچه به صورت دایره و از آب پرشده است. اما اتفاقی افتاد تا دریاچه لونار که 50 هزار سال پیش توسط برخورد یک شهاب سنگ ایجاد شده از بقیه متمایز گردد. در ژوئن سال 2020 آب این دریاچه بعد از یک روز معمولی یک شبه به رنگ صورتی در آمد. یکی از نظریه های اصلی آن است که کم شدن سطح آب و گرم شدن هوا باعث شور شدن دریاچه و در نهایت شکوفایی جلبکی شده، نوعی از جلبک که عموما به رنگ قرمز است.

آبشار هایی که برعکس حرکت می نمایند

در یک اتفاق دیوانه وار دیگر در سال 2020، شخصی مدعی شد که تعدادی از آبشار ها در استرالیا به صورت معکوس حرکت می نمایند. با آنالیز یک گروه تحقیقاتی معین شد که این امر حقیقت دارد، اما مثل چیزی که در فیلم ها شاهد هستیم آبشار ها معکوس حرکت نمی نمایند و قدرت باد باعث می گردد که مقداری از آب آبشار ها به سمت بالای آنها بازگردند. قدرت این باد ها 70 کیلومتر بر ساعت و برای بازگرداندن این آبشار ها کافی بوده است. وقتی شرایط آب و هوایی عادی شد، آبشار ها نیز به حالت عادی بازگشتند.

گرد و خاک گودزیلا

هر ساله ابری از شن از صحرای عظیم آفریقا بلند می گردد و به سمت اقیانوس اطلس می رود. اما در سال 2020 به قدری حجم این گرد و غبار زیاد بود که دانشمندان آن را ابر گودزیلا نامیدند. این ابر غباری در 20 سالی که این اتفاق می افتد، عظیمترین آن بود. به دلایلی نامعلوم 70 درصد بیشتر از سال های پیش شن و ماسه به هوا بلند شد و بر خلاف حجمش مسافت بیشتری را هم طی کرد. این شن ها 8 هزار کیلومتر در هوا حرکت کردند و حتی به آمریکا نیز رسیدند.

رعد و برقی که به طرز عجیبی گسترده بود

دو سال پیش اوضاع هوا در برزیل به طور کامل به هم ریخت. البته بسیاری از آن استقبال کردند چراکه شب هالووین بود. اما در این هوا رعد برقی به طول 700 کیلومتر ایجاد شد که از سواحل اقیانوس اطلس تا آرژانتین امتداد داشت. این رعد و برق برای 17 ثانیه روی هوا قابل مشاهده و به قدری طولانی بود که میتوانست فاصله شیکاگو تا تورنتو و یا واشینگتن تا بوستون را طی کند. رکورد قبلی برای رعد و برقی در اکلاهما با 320 کیلومتر بود.

سواحل استرالیا توسط رودخانه ها احاطه شده اند

می توان گفت که استرالیا پادشاه اکوسیستم های عجیب و غریب است. اما در سال 2020 یک شگفتانه دیگر به این مکان اضافه شد. به نظر می رسد سواحل این قاره توسط رودخانه های زیرزنیتی احاطه شده اند. این پدیده ناشناخته نیست، اما مقیاس آن بسیار قابل توجه است. این به تنهایی می تواند یکی از مهمترین کشفیات اقیانوس نگاری باشد.

زلزله بومرنگی

یک زلزله معمولی به اندازه کافی مخرب است. اما بازگشت آن و عبور دوباره از یک منطقه به مراتب بدتر خواهد بود. این اتفاق در سال 2016 و درحالی که کسی انتظار نداشت افتاد که البته به خاطر آنکه زیر اقیانوس بود کمتر کسی متوجه آن شد. محقق ها در سال 2020 با تجزیه وتحلیل زلزله سنج های زیر دریا این زمین لرزه عجیب را کشف کردند. این زلزله به عناون اولین زلزله تایید شده رفت و برگشتی و به اصطلاح بومرنگی لقب گرفت. سرعت امواج این زلزله 6 کیلومتر در ثانیه اعلام شده بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1184

به "6 رویداد عجیب در طبیعت؛ از زلزله بومرنگی تا آبشار وارونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 رویداد عجیب در طبیعت؛ از زلزله بومرنگی تا آبشار وارونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید