18 راز تحمل سختی؛ چگونه از پس سختی ها برآییم؟

به گزارش مجله عطر یاس، آیا تا به امروز در زندگی تان با چالش های مختلف روبرو شده اید؟ در این زمان احساس سردرگمی به انسان دست می دهد و حس می نماید که هیچ ایده ای برای ادامه حرکت ندارد. تکنیک های تحمل سختی در تمام مراحل زندگی کاربرد دارند. چه سردرگمی درباره یک رابطه تجاری به سراغتان آمده باشد و چه پای مرگ و زندگی در میان باشد. اما چگونه باید یک تفکر خلاق برای مقابله با چالش ها پیدا کنید؟ آیا این درست است که اغلب افراد در این زمان به مبارزه با سختی ها می پردازند. در این بخش از انگیزه رازهایی برای تحمل سختی ها و غلبه بر مسائل ارائه نموده ایم. با ما همراه شده و با این روش ها آشنا شوید.

18 راز تحمل سختی؛ چگونه از پس سختی ها برآییم؟

روش های تحمل سختی و مسائل

1. خوش آمد گویی به سختی ها

مبارزه، شخصیت انسان را می سازد. اغلب لحظاتی که در زندگی به آن ها افتخار می کنیم، مواردی هستند که در آن ها برای رسیدن به یک چیز ارزشمند به مسائل غلبه نموده ایم. کارهایی را انجام دهید که شما را به سمت فراتر از آنچه که هستید سوق دهد. هیچ چیز سبب عوض شدن احساستان نمی گردد مگر این که به خودتان ثابت کنید فراتر از آنچه که تا به امروز تصور می نموده اید هستید.

2. ایجاد تیم

پیروزیت یک ورزش تیمی است. هیچ کس به تنهایی قدم در این راستا نمی گذارد، بنابراین سعی نکنید اولین کسی باشید که این کار را انجام داده اید. در بین دوستان و خانواده خودتان کسانی را پیدا نموده، با آن ها کار کنید و زندگی تان را به سمت جلو سوق دهید. در گروهتان یک مغز متفکر در نظر بگیرید تا فعالیتتان را رصد نموده و میزان پیشرفت را معین کند.

حتما بخوانید: 24 مهارت کار گروهی

3. تمرکز روی نقاط مثبت

متأسفانه مغز همه ما به آنچه روانشناسان تعصب منفی می نامند تمایل دارد. مغز به طور طبیعی روی خطرات و تهدیدهایی که اطراف ما وجود دارد تمرکز می نماید. برای از بین بردن این ساختار تکاملی، باید بر موارد درست و مثبتی که اطرافتان وجود دارد تمرکز کنید. دلایلی برای قدردانی درباره همه چیز در اطرافتان پیدا کنید.

4. نامگذاری احساسات

طبق تحقیقات دانشمندان، برچسب زدن احساسات فعالیت بخش عاطفی مغز را کاهش داده و فعالیت بخش منطقی مغز را که مربوط به تمرکز و مطلعی است افزایش می دهد. دفعه دیگر که درگیر یک الگوی عاطفی شدید که به دردتان نمی خورد، کافی است احساستان را با نامگذاری از تجربیاتی که دارید جدا کنید. پس از آن می توانید یک گزینه جدید را به صورت مطلعانه انتخاب کنید.

5. انتخاب داستان های جدید

ما داستان هایی داریم درباره این که ما چه کسی هستیم، دنیا چطور کار می نماید و مردم چگونه هستند. بیشتر اوقات تعصب منفی نقش نهایی را برای نتیجه این کار بازی می نماید. این داستان ها برای تحمل سختی مؤثر و قوی نیستند. حتی زمانی که اوضاع مالی بد است، تعدادی از مردم می توانند پول دربیاورند و کسب درآمد نمایند؛ بنابراین می توانید داستانی را درباره این که اوضاع مالی خراب است باور کنید یا این که یک داستان جدید درباره فرصت های پیش رو بنویسید. اگر ما می خواهیم داستانی را روایت کنیم، بهتر است داستانی را بگوییم که به ما قدرت و توانایی می دهد.

6. ژورنال نویسی

هر بار که خودتان را درگیر یک چالش در زندگی می بینید، به قصد تحمل سختی افکارتان را به صورت ژورنالی درون یک دفترچه بنویسید. این موضوع به شما این امکان را می دهد که از آنچه در سرتان می­گذرد خارج شده و خودتان را از تأثیر تجربه هایی که داشته اید جدا کنید. ژورنال نگاری اثرات ناخودمطلع و عاطفی مغز را کاهش داده و مغز مطلع را به کار می گیرد.

7. ورزش کردن

هنگامی که از ریچارد برانسون درباره راز بهره وری پرسیدند، او پاسخ داد که در بیرون فعالیت داشته باشید. حداقل برای سه روز در هفته یک نوع ورزش را انجام دهید. این موضوع تمامی عادات شما را در مراحل مختلف زندگی بهتر نموده و اعتماد به نفستان را بهبود می بخشد. فعالیت بیرونی و ورزش به شما انرژی می دهد تا بر مسائلی که در پیش رو دارید به خوبی غلبه کنید.

8. رفتن در دل طبیعت

مارک برمن به عنوان یک روانشناس نشان داده است که تعامل با طبیعت سبب بهبود کیفیت زندگی و عملکرد مغز افراد می گردد. اگر در شهر بزرگی زندگی می کنید، برای تحمل سختی ها، هر روز یا حداقل یکبار در هفته به دل طبیعت بروید و زمانی را در محیط آرامش بخش بیرون از منزل سپری کنید.

9. جشن دریافت پیروزیت ها

لیستی از تک تک پیروزیت هایی که در زندگی کسب نموده اید بنویسید. سعی کنید تعداد گزینه هایتان به 50 عدد برسد. هنگام حرکت به جلو، هر زمان به پیروزیت جدیدی دست پیدا کردید، توقف نموده و آن را جشن بگیرید. این کار مغزتان را به سمت کارهایی که منجر به احساس شادی و خوشحالی می گردد سوق می دهد.

11. پیدا کردن قله های جدید

یک لیست از تمام قله های پیروزیتی که می خواهید در زندگی تان فتح کنید بنویسید. این کار سبب می گردد که روی کارتان متمرکز شوید. لیستی که در دست دارید به شما این امکان را می دهد که از مسائلی که ممکن است در طول راستا زندگی برایتان رخ دهد به خوبی عبور کنید. جک کانفیلد به عنوان نویسنده یکی از پرفروش ترین کتاب ها می گوید: کسانی که هدف های متنوع معین نموده و آن ها را می نویسند، به مراتب پیروز تر از کسانی هستند که این کار را انجام نمی دهند .

12. قدم زدن با کفش های دیگران

دفعه بعد که درگیر یک چالش یا مشکل شدید، از خودتان بپرسید که کسی که مورد تحسین شماست در این شرایط چه کاری خواهد نمود. یکی از سریع ترین راه ها برای رسیدن به خواسته ها در زندگی این است که کسانی را پیدا کنید که آن کار را انجام داده اند. سپس کاری را که آن ها انجام داده اند شما نیز انجام دهید. این کار را می توانید برای مسائلی که روی اعصاب و روانتان تأثیر می گذارند نیز انجام دهید.

13. استفاده از سخنان دلگرم نماینده

اگر هر روز از کلمه افسرده بهره ببرید، شک نداشته باشید که به آن دچار خواهید شد. مطالعات نشان می دهد کسانی که با افراد مسن همنشین هستند و سخنان آن ها را گوش می دهند، آهسته تر راستا زندگی شان را طی می نمایند تا کسانی که با افراد جوان معاشرت دارند. افرادی که با سالخورده ها معاشرت می نمایند درگیر کلمات قدیمی هستند و مانند افراد مسن با احتیاط بیشتری قدم برمی دارند. برای پیروز شدن از کلماتی مانند قدرتمند، مطمئن و غیر قابل توقف به عنوان بخشی از واژه های روزانه خودتان بهره ببرید.

14. سؤالات جدید پرسیدن

همه افکار انسان سؤال و جواب هستند. اگر با این جمله مخالف هستید، به این دلیل است که مغزتان از شما پرسیده که آیا این جمله درست است یا غلط؟

بیشتر مردم از خودشان می پرسند که اشتباهات من چیست؟ یا چرا من نمی توانم این کار را انجام دهم؟ به جای این سؤالات از خودتان بپرسید چه چیزی درباره این موقعیت خوب است؟ یا چگونه می توانم این کار را انجام دهم؟ سؤالاتی که از خودتان می پرسید تجربه زندگی شما را شکل می دهند.

15. برنامه ریزی کردن

تونی رابینز می گوید: اگر درباره یک موضوع صحبت می کنید، آن رؤیاست، اگر آن موضوع را تصور کردید، ممکن می گردد و اگر برای آن موضوع برنامه ریزی کردید، به واقعیت تبدیل می گردد. هر کاری که می خواهید در زندگی تان انجام دهید و هر چالشی که می خواهید به آن غلبه کنید را در یک تقویم بنویسید. با این روش یک برنامه ریزی منظم برای کارهایتان خواهید داشت.

16. مراقبه کردن

دکتر آندرو نیوبرگ در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده است که اسکن مغز بودایی هایی که مراقبه دارند با افراد عادی متفاوت است. بخش هایی از مغز که با تمرکز و مطلعی مرتبط است در بودایی ها نسبت به سایر افراد فعالیت بیشتری دارد. با توجه به این آزمایش، به شما پیشنهاد می کنیم ده دقیقه در روز مراقبه کنید. در این زمان باید با افکارتان تنها باشید و دچار حواس پرتی نشوید. این موضوع باعث افزایش تمرکز برای پیدا کردن راهکار هایی برای چالش ها و رسیدن به زندگی ایده آل می گردد.

17. به انتها رساندن کارها

چه کسی علاقه مند نیست نتیجه کارش را ببینید؟ اگر می خواهید به جواب یک چالش دست پیدا کنید، باید کاری بکنید. مهم نیست کاری که انجام می دهید چقدر کوچک است. یک کار مرتبط با چالشی که دارید را معین نموده و آن را به انتها برسانید.

18. انجام کارها به صورت اتوماتیک

نکته اصلی برای پیدا کردن تسلط بر خودتان و پیدا کردن اراده برای روبرو با چالش ها، یادگیری ایجاد تغییرات مثبت است. حداقل 30 روز یک کار را انجام دهید تا برایتان تبدیل به عادت گردد. به نحوی که بدون این که فکر کنید به صورت اتوماتیک آن کار را انجام دهید. هر ماه یک عادت جدید را تمرین کنید. این کار به شما برای رسیدن به پیروزیت و کنترل زندگی یاری شایانی می نماید.

سخن آخر

تحمل سختی برای هر فردی تعریف معینی دارد. بعضی از افراد با ورزش کردن ذهنشان را همواره آماده نگه می دارند. بعضی دیگر از افراد چالش های ریز و درشت برای خودشان تعریف نموده و خودشان را آزمایش می نمایند. این روش ها راستا رسیدن به پیروزیت را هموارتر می نماید. در این مقاله تکنیک هایی را برای تحمل سختی و مقابله با چالش ها و در نهایت عبور از بحران های زندگی ارائه کردیم. برای این که بتوانید به اهدافتان دست پیدا کنید می توانید از این راهکارها یاری بگیرید.

پیشنهاد می کنیم مقاله های جملات کوتاه در خصوص تحمل سختی از زبان بزرگان و 15 راه تقویت اراده را نیز در انگیزه مطالعه کنید. مشتاق خواندن تجربیات و دیدگاه های شما در این مورد هستیم پس ارسال پیغام را از قلم نیاندازید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1098

به "18 راز تحمل سختی؛ چگونه از پس سختی ها برآییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 راز تحمل سختی؛ چگونه از پس سختی ها برآییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید