گیاهان باغچه ای که درون خانه هم رشد می کنند!

به گزارش مجله عطر یاس، باعث ناراحتی است که هر سال با فرا رسیدن زمستان تمام گیاهان زیبایی که در باغچه داشتیم خراب شده و یخ می زنند! اما می دانستید خیلی از گیاهان باغچه ای می توانند با سرد شدن هوا داخل خانه بیایند و به زندگی شان ادامه دهند؟

گیاهان باغچه ای که درون خانه هم رشد می کنند!

گیاهانی که عاشق سایه هستند، گیاهان خانگی خوبی می شوند، چرا که درون خانه نور کمتری از بیرون وجود دارد. گیاهان استوایی که به دورن خانه می آورید به نگهداری بیشتری نیاز خواهند داشت. این گیاهان را زمانی که هوا هنوز سرد نشده به درون خانه بیاورید تا بتوانند خود را با شرایط تازهشان وفق دهند.

ممکن است مجبور باشید تا مدتی ناز گیاه تان را بکشید، اما ارزشش را دارد! اما این گیاهان کدام ها هستند:

1- بگونیاها

روز به روز به محبوبیت بگونیاها افزوده می شود و خیلی از آنها با شاخسار خیره کننده ای که دارند گیاهان خانگی عالی خواهند شد. مثلا بگونیا رکس با رنگ، طرح و بافت خاص برگی که دارد، تبدیل به یکی از زیباترین گیاهان خانگی تان می شود. ممکن است پرورش بگونیاها در داخل خانه کمی سخت باشد چرا که این گیاهان رطوبت زیاد را دوست دارند. اما این مشکل به راحتی قابل حل است، تنها کافی است زیر گلدانی پر از سنگریزه و آب زیر گلدان آنها قرار دهید. بگونیا رکس خاک گرم را دوست دارد و نیاز دارد خاکش در بین دو آبیاری تقریبا خشک شود.

2- فوشیا

فوشیا به گیاهان استوایی می ماند اما این گیاه در واقع از آب و هوای خنک لذت می برد و دوست دارد در زمستان اندکی استراحت داشته باشد، پس در این فصل انتظار گلدهی فراوانی از گیاه نداشته باشید. قبل از سرد شدن هوا، گیاه را به درون خانه بیاورید و شاخه های آن را اندکی هرس کنید. گیاه را در مکانی خنک با نور کم قرار دهید. آبیاری گیاه را کم کنید و آن را تنها زمانی که خاک گلدان به نظر خشک می آید آب دهید. با فرا رسیدن بهار، گیاه را به مکانی آفتابی منتقل کنید و آبیاری را دوباره به طور منظم انجام دهید. گیاه را تعویض گلدان کنید و برایش خاک تازه فراهم آورید و هر هفته کود دهی اش کنید.

3- شمعدانی

البته شمعدانی می تواند سرمای زمستان را تحمل کند و در حیاط تان بماند اما اگر در خانه تان پنجره ای جنوبی و آفتابی دارید می توانید آن را به درون خانه بیاورید و گل های شمعدانی را در طول زمستان هم داشته باشید. اگر شمعدانی تان را درون گلدان کاشته اید که چه بهتر، به این صورت ریشه های گیاه هم آسیب نخواهند دید. قبل از اینکه سرما شروع شود گیاه را به درون خانه بیاورید و شاخسار آن را کمی هرس کنید.

4- گل گاو پنبه ای (ابوتیلون)

این گیاه معمولا به عنوان گیاه یکساله در گلدان یا باغچه کاشته می شوند در حالی که در واقع گیاهی بوته ای، استوایی و چند ساله است. این گیاه مکانی با نور زیاد را دوست دارد و بهترین مکان برای قرار دادن گیاه یک پنجره جنوبی یا غربی است. گاو پنبه ای را از معرض بادهای سرد دور نگه دارید و برای آن مکانی با هوای نسبتا گرم فراهم کنید. می توانید این گیاه را در فصل پاییز اندکی هرس کنید تا شکل و قدرت خود را حفظ کند.

5- کالادیوم

شاید اصلا تا به حال نمی دانستید کالادیوم را هم می توان در بیرون از خانه پرورش داد! کالادیوم در بیرون از خانه مکانی سایه دار و در درون خانه مکانی با نور غیر مستقیم را دوست دارد. خاک گیاه را مرطوب، و نه خیس، نگه دارید.

6- درختان و بوته های همیشه سبز

این درختان و بوته هایی که معمولا در گلدان کاشته می شوند هم می توانند زمستان را در درون خانه سپری کنند. این درختان و درختچه ها سختگیر نیستند و دکوری عالی برای خانه زمستانی تان می شوند. این گیاهان آفتاب مستقیم را دوست دارند و چرخاندن چند روز یکبار گلدان شان باعث می شود گیاه در همه جهات، یک دست رشد کند.

7- حسن یوسف

این روزها حسن یوسف را می توان در هر جایی پیدا کرد. انواع تازه و گونه های تازه ای که به بازار ارائه شده اند رنگ هایی باور نکردنی دارند! اگر گیاه تان بزرگ تر از آن است که به درون خانه آورده شود، بهتر است از آن قلمه بگیرید و قلمه ها را درون خانه پرورش دهید. برای حسن یوسف تان فضایی با نور غیر مستقیم فراهم کنید.

8- گیاه ختمی (چای ترش)

گیاه ختمی به خوبی به شرایط درون خانه عادت می کند و حتی ممکن است تمام زمستان گل دهد، البته اگر گیاه را در کنار پنجره ای آفتابی نگهداری کنید. می توانید با فرا رسیدن فصل پاییز گیاه را اندکی هرس کنید تا شکل بهتری بگیرد. اجازه دهید خاک گیاه در بین دو آبیاری خشک شود و سپس آن را آبیاری مجدد کنید. گیاه ختمی بسیار مستعد آلودگی به شته است، مواظب این آفت باشید.

9- فلفل

باور کنید یا نه فلفل ها گیاهانی چند ساله هستند و در صورتی که شرایط مناسب برایشان ایجاد شود تا چند سال هم به زندگی خود ادامه می دهند. فلفل های کوچک بهتر به محیط خانه عادت می کنند اما هر گونه فلفلی را می توانید به خانه آورید و آن را امتحان کنید.

10- ریحان، پیاز کوهی، رزماری و دیگر سبزیجات

بسیاری از سبزیجات را می توان درون خانه هم پرورش داد. قبل از شروع اولین موج سرما سبزیجات تان را به درون خانه منتقل کنید، با این کار خانه زمستانی سبزی هم خواهید داشت! با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا، می توانید آنها را دوباره به باغچه منتقل کنید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2004

به "گیاهان باغچه ای که درون خانه هم رشد می کنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان باغچه ای که درون خانه هم رشد می کنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید