تور ارزان هلند: غذاهای خوشمزه هلندی

به گزارش مجله عطر یاس، غذاهای معروف هلندی

فرهنگ آشپزی و غذایی کشور هلند به صورتی است که در بسیاری از کشورهایی که در همسایگی این کشور قرار دارند به نحوی رسوخ نموده است. اما این نکته را نباید نادیده بگیریم که غذاها و خوراکی های خوش طعم بسیار زیادی که در هلند وجود دارد، تنها عامل این محبوبیت است. به عقیده خیلی ها باید در زندگی حداقل یک بار غذاهای هلندی را امتحان کرد و با طعم اصیل آشپزی به سبک اروپایی آشنا شد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم غذاهای هلندی را آنالیز کنیم.

تور ارزان هلند: غذاهای خوشمزه هلندی

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

1- هائودسه کاس(Goudse Kaas)

هائودسه کاس همان پنیر پنیر گودا است که در بین هلندی ها بسیار محبوب و مشهور است. این پنیر خامه ای خوشمزه، یکی از پر فروش ترین مواد غذایی در هلند است در واقع این گونه می توان گفت که این پنیر خوشمزه در وعده های روزانه مردم هلند، جایگاه ویژوه ای دارد. البته این نکته نباید فراموش گردد که این پنیر در سراسر دنیا بسیار محبوب است. در هلند، پنیر ها بر اساس سنشان طبقه بندی می گردند. پنیر هایی که بالای 1 سال از سنشان گذشته است را پنیر های کهنه می نامند. علت آن که این پنیر ها را می گذارند تا کهنه گردد این است که طعم تند و کاراملی به خود بگیرند. از مشهور ترین پنیرهای گودای دنیا می توان به پنیر Old Amsterdam اشاره نمود.

2- پوفرچس(Poffertjes)

پن کیک های نرم و کوچکی که از خمیر ترش و آرد گندم سیاه تهیه شده را پوفرچس می نامند. این شیرینی های خوشمزه را در تابه هایی مخصوص و با عمق کم به صورت متعدد در هر بار پخت، درست می نمایند. روی پوفرچس معمولاً کمی پودر قند و یا کره می ریزند. این شیرینی غذایی سنتی هلندی را معمولاً در پاییز و زمستان می توانید به وفور بچشید. این شیرینی در حالی بسیار پر هوادار در هلند است که مغازه های کوچک خیابانی که اسنک های خوشمزه می فروشند تقریبا در برابر آن خالی می مانند. در بعضی از شیرینی فروشی ها گاهی روی این شیرینی پن کیک ها با شیره وخامه زده شده و یا حتی توت فرنگی هم تزئین و طعم دار می گردد.

3- شاه ماهی هلندی(Hollandse Nieuwe Haring)

یکی از خوراک های سنتی هلندی است که هر گردشگری که به هلند می رود باید حداقل یک بار این غذا را امتحان کند. این غذا از شاه ماهی خام که با قطعات پیاز طعم دار می گردد، درست می گردد و همانطور خام خام می توان صرف کرد. البته گاهی آن را با نان هم می خورند. برای صید شاه ماهی ها زمان خاصی وجود دارد و تنها در صورتی به آن شاه ماهی تازه می گویند که بین ماه های می تا جولای صید گردد. جالب است بدانید که روش میل کردن سنتی این ماهی به این صورت است که آن را از بالا و از دم گرفته و در دهان فرو می نمایند! اما اگر این روش به نظر شما کمی غیرمتعارف است، می توانید آن را خرد نموده و یا حتی به صورت ساندویچی میل کنید. این غذا آن قدر معروف است که شما می توانید این غذا را در اغذیه فروشی های خیابانی در سراسر آمستردام نیز پیدا کنید. یکی از نشانه هایی که به شما یاری کند که برترین نوع این غذا را بخورید این است که روی آن پرچم هلندی بیابید.

4- پای سیب(Appeltaart)

اصیل ترین نوع این شیرینی را می توانید در هلند بچشید. خمیر این شیرینی را معمولا به صورت طرح سبد درست می نمایند. این شیرینی را معمولا با سیب، دارچین، شکر و آبلیمو طعم دار می نمایند. برترین پای سیب را می توان در وینکل و یا پاپنی لات پیدا کنید. بر روی این شیرین معمولا کمی خامه زده شده سرو می گردد. در هلند روزانه بیش از هزاران قطعه پای سیب به فروش می رسد.

5- سوسیس دودی(Rookworst)

مواد تشکیل دهنده این سوسیس عبارتند از : گوشت چرخ نموده ای که با ادویه جات و نمک مخلوط شده باشد. سوسیس را هم به صورت تنهایی و هم به همراه غذاهایی مانند تاس کباب و خوراک هایی از این دست خورده می گردد. اصل برای این سوسیس ها این است که به روش سنتی دودی شوند اما امروزه آن ها را در کارخانه ها به صورت مصنوعی دودی می نمایند. سوسیس دودی در هلند بسیار معروف و محبوب در بین هلندی ها است و به صورت معمول به علت رایج بودنش در بین غذاها و محصولات غذایی هلندی، در بسیاری از سوپرمارکت ها و قصابی ها قابل تهیه است.

6- اشتروپ وافل(Stroopwafels)

اشتروپ وافل یک شیرینی کاملا خشک و خوشمزه است که برای اولین بار در شهر خائودا (Gouda)در هلند در قرن میلادی 18 ساخته شد. در واقع تا سال 1870 این نوع وافل ها فقط در شهر خائودا پخته می شدند. اما با این حال در همان سال ها، تنها 100 شیرینی فروشی در همین شهر از این وافل ها می فروختند. این شیرینی ها از دو لایه کرم نازک با شیره چسبناکی که در میانشان است، تهیه می گردد. شما می توانید این شیرینی ها را از فروشنده های خیابانی هم به صورت تازه تهیه کنید. بعلاوه می توانید این شیرینی ها را به صورت بسته بندی از هر خواروبارفروشی یا شیرینی فروشی و با حتی سوپر مارکتی در تمامی هلند، خریداری نمایید.

7- بیتر بالن(Bitterballen)

این گوی های گوشتی و خوشمزه معمولا در آرد سوخاری غلتانده می شوند و با مخلوطی چسبناک از گوشت گوساله خرد شده، آب گوشت، آرد، کره، سبزی های معطر و ادویه جات پر می شوند. این کوفته های خوشمزه معمولاً با ظرفی از سس خردل خورده می شوند. بیتربالن را در هر کافه و رستورانی در آمستردام می توانید سفارش دهید. البته بهتر است بدانید که اگر گیاه خوارید و برای خوردن این غذا وسوسه شده اید، این غذا به صورت گیاهی نیز سرو می گردد و در رستوران های مختلف موجود است.

8- کوفی فکی یرت(Koffie Verkeerd)

این نوشیدنی داغ در واقع نسخه هلندی شده کافه لاته است. این نوشیدنی طبق دستور العمل مشترک و سنتی همه هلندی ها از اندازه لازم قهوه داغ و اندازه زیادی هم شیر گرم تهیه می گردد. البته نسخه دیگری از آن وجود دارد که به طور معمول از اندازهی اسپرسو و با اندازه لازم شیر و فوم کف دار درست خواهد شد. اندازه شیر در این قهوه نصف قهوه است.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1891

به "تور ارزان هلند: غذاهای خوشمزه هلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: غذاهای خوشمزه هلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید