گفتگوی تلفنی امیر قطر با بن سلمان پس از انتها اختلافات

به گزارش مجله عطر یاس، منابع خبری روز سه شنبه گزارش دادند، امیر قطر برای نخستین بار پس از خاتمه اختلافات میان دوحه و ریاض با ولیعهد سعودی تلفنی گفت و گو نموده است.

گفتگوی تلفنی امیر قطر با بن سلمان پس از انتها اختلافات

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تلفنی گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، امیر قطر در نخستین تماس تلفنی با ولیعهد سعودی پس از فروکش کردن تنش های میان دوحه و ریاض، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به او تبریک گفت. ولیعهد سعودی نیز با تبریک متقابل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، آرزوی خیر و برکت در این ماه مبارک کرد.

پیش تر نیز امیر قطر برای اولین بار پس از توافق مصالحه میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس، با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر تماس تلفنی برقرار نموده بود.

مصر، امارات، عربستان و بحرین که طی حدود 4 سال اخیر روابط خود را در همه زمینه ها با قطر قطع نموده بودند، در 16 دی ماه 99 در شهر العُلا عربستان با امضای توافقنامه ای، به اختلاف های خود با دوحه انتها دادند.

بحران روابط میان عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر از 15 خرداد 96 شروع شد. این چهار کشور از همان زمان با زدن اتهام های گوناگون به دوحه از جمله حمایت از تروریسم، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و قطر را زمینی، دریایی و هوایی به محاصره درآوردند.

دوحه نیز با رد اتهام های مطرح شده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آنها را به تلاش برای دست اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.

در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا در عربستان که 16 دی ماه برگزار گردید، طرف های تحریم کننده قطر ظاهرا با دوحه آشتی کردند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1447

به "گفتگوی تلفنی امیر قطر با بن سلمان پس از انتها اختلافات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی امیر قطر با بن سلمان پس از انتها اختلافات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید