کمبود هواپیما معضل جدی نیروی هوایی آلمان

به گزارش مجله عطر یاس، نیروی هوایی آلمان به خاطر کمبود هواپیما برای خلبان هایش در رسیدن به حداقل الزامات ناتو در زمینه آموزش ناکام است.

کمبود هواپیما معضل جدی نیروی هوایی آلمان

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه تلگراف، تقریبا نیمی از خلبانان نیروی هوایی آلمان سال گذشته نتوانستند به هدف ناتو یعنی داشتن 180 ساعت پرواز دست یابند چرا که هواپیماهایشان به خاطر مسائل مربوط به تعمیرات زمین گیر بود.

دولت آلمان در پاسخی کتبی به یکی از سوال های مجلسی اذعان کرد که تنها 512 خلبان از 875 خلبان نیروی هوایی توانستند به این هدف ناتو دست یابند.

این افشاگری به نگرانی ها در بین متحدان ناتوی آلمان حول محور کمبود کسری بودجه شدید دامن خواهد زد.

اینگوگرهاردز رییس ستاد کل نیروی هوایی آلمان ماه گذشته در یکی از رویدادهای صنایع دفاع در برلین اذعان کرد که نیروی هوایی آلمان در رتبه پایینی واقع شده است.

وی اضافه کرد: هواپیماها به خاطر کمبود قطعات یدکی و یا به خاطر تعمیرات زمین گیر شده و به پرواز در نیامدند.

در ماه فوریه تعیین شد که به طور میانگین تنها 39 جنگنده از 128 جنگنده های یورو فایتر تایفون و 26 جنگنده از 93 جنگنده تورنادو در سال گذشته برای آموزش در دسترس بودند.

این جزییات جدید میزان وظیفه ای که آنگرت کرامپ کارن وزیر دفاع جدید آلمان با آن روبرو است را نشان می دهد.

دیده بان نظامی مجلس آلمان سال گذشته هشدار داد که کمبود تجهیزات نظامی آنقدر شدید است که آلمان نمی تواند به تعهدات خود نسبت به ناتو عمل کند.

آلمان از سوی آمریکا به خاطر افزایش بودجه دفاعی به شدت تحت فشار است. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا درخواست نموده تا آلمان به هدف ناتو یعنی اختصاص دو درصد از میزان فراوری ناخالص کشور برای بودجه دفاعی دست یابد.

علی رغم وعده های آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و کرامپ کارن برای دستیابی به این هدف بودجه دفاعی کنونی آلمان همچنان پایین تر از هدف ناتو یعنی تنها 1.3 درصد از میزان فراوری ناخالص فراوریی آلمان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 179

به "کمبود هواپیما معضل جدی نیروی هوایی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود هواپیما معضل جدی نیروی هوایی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید