کشف جالب توالت 2200 ساله با سیفون! ، قدیمی ترین توالت پیشرفته دنیا در کجا پیدا شد؟

به گزارش مجله عطر یاس، فلاش توالت 2200 ساله در چین پیدا شد که احتمالا یکی از قدیمی ترین توالت های کشف شده است.

کشف جالب توالت 2200 ساله با سیفون! ، قدیمی ترین توالت پیشرفته دنیا در کجا پیدا شد؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس آلرت، باستان شناسان در حال حفاری ویرانه های یک قصر در شهر یو یانگ چین، از چیزی که پیدا کردند بسیار شگفت زده شدند. خبرگزاری دولتی چین در اوایل این هفته گزارش داد که باستان شناسان در چین توالتی را کشف کردند که احتمالا یکی از قدیمی ترین توالت های کشف شده است.

در حین حفاری دو ساختمان بزرگ در ویرانه های قصری در شهر یو یانگ، محققان موسسه باستان شناسی آموزشگاه علوم اجتماعی چین با این توالت باستانی روبرو شدند. تخمین زده می گردد که این توالت بین 2200 تا 2400 سال قدمت داشته باشد، یعنی چیزی حدود دوره جنگ بین استان ها تا شروع سلسله هان. این کشف از این جهت جالب است که قبلا تصور می شد اختراع توالت های فلاش مدرن مربوط به دوران ویکتوریا انگلستان بوده است.

به گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین، فن مینگ یانگ، متخصص طراحی ابزارهای باستانی گفت که این توالت به علت سیستم تخلیه آب که مشابه چیزی است که در عصر حاضر استفاده می گردد، به طرز شگفت انگیزی پیشرفته است.

یک کاسه توالت، قطعاتی شکسته به همراه لوله ای که به یک گودال در فضای باز منتهی می شد، تابستان گذشته کشف شد. لیو روئی، یکی از اعضای تیم حفاری، به چاینا دیلی گفت: این شیء لوکس احتمالا تنها به وسیله اعضای بلندپایه قصری که در استان شانشی چین پیدا شده استفاده می شد. ظاهرا هر بار که از کاسه توالت استفاده می شد، خدمتکاران مجبور بودند داخل آن آب بریزند.

او ادامه داد: این اولین و تنها توالت سیفونی است که تا به حال در چین کشف شده است. تجزیه و تحلیل خاک اطراف نیز ممکن است ما را به اطلاعاتی درباره رژیم و عادات غذایی مردم باستان نیز برساند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2100

به "کشف جالب توالت 2200 ساله با سیفون! ، قدیمی ترین توالت پیشرفته دنیا در کجا پیدا شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جالب توالت 2200 ساله با سیفون! ، قدیمی ترین توالت پیشرفته دنیا در کجا پیدا شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید