کدام شبکه های آمریکایی از نظر ترامپ عروسک چین هستند؟

به گزارش مجله عطر یاس، به گفته خبرنگار سی ان ان ترامپ همیشه در جستجوی روشی برای تحریک توجه مردم است. چین، دولت اوباما، رسانه ها و سازمان بهداشت جهانی مقصرهای همیشگی ترامپ هستند.

کدام شبکه های آمریکایی از نظر ترامپ عروسک چین هستند؟

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آدینه گذشته در توئیتر خود دو شبکه تلویزیونی ان بی سی و سی ان ان را عروسک چین و دشمن مردم آمریکا خواند. این از نظر ترامپ تازه ترین جنایت رسانه های گروهی آمریکا بعد از آن است که وی صدای آمریکا را به تبلیغ چین متهم کرد.

گزارشهایی که مورد انتقاد ترامپ قرار گرفته، از این قرار است:

در ماه مارس سی ان ان گزارش داد، شیوع کروناویروس در ایتالیا شدت گرفته است. چین با اعزام متخصصان پزشکی و محموله های یاریی پزشکی به ایتالیا یاری می نماید. سیاست اول آمریکای ترامپ روز به روز بی اثر می گردد. به این ترتیب اروپا گزینه دیگری ندارد.

14 آوریل، خبرنگار سی ان ان در کاخ سفید در برنامه ای گفت: ترامپ همیشه در جستجوی روشی برای تحریک توجه مردم است. چین، دولت اوباما، رسانه ها و سازمان بهداشت جهانی مقصرهای همیشگی ترامپ هستند. ترامپ از همه انتقاد می نماید جز خودش.

29 آوریل، سی ان ان در گزارشی شکل مقابله چین و غرب را با کروناویروس مورد مقایسه قرار داد. در این گزارش گفته شد که چین در مقابله با همه گیری کروناویروس بهتر از کشورهای دیگر عمل نموده است؛ با وجود آنکه این کشورها زمان بیشتری برای هشدار و فرصت زیادی برای آمادگی داشتند.

صدای آمریکا نیز در گزارش خود تدابیر شهر ووهان در پیشگیری و مهار کروناویروس را یک روش پیروز توصیف و آمار مبتلایان در چین را با همین آمار در آمریکا مقایسه کرد. کاخ سفید این اقدام صدای آمریکا را با این تعبیر که ماجراهای خوبی از آمریکا تعریف ننموده و با استفاده از پول مالیات دهندگان آمریکایی به دشمن آمریکا یاری نموده، مورد حمله قرار داد.

گزارشهای مثبت این رسانه ها درباره چین بیش از آن که تحسین باشد، وصف واقعیت است. مقایسه آمار و تدابیر دو کشور برای مقابله با کروناویروس و تفاوت و فاصله این مقایسه فشار زیادی به دولت ناکام ترامپ در مقابله با همه گیری وارد نموده که این مهمترین دلیل عصبانیت دولت ترامپ نسبت به این گزارشهاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 898

به "کدام شبکه های آمریکایی از نظر ترامپ عروسک چین هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شبکه های آمریکایی از نظر ترامپ عروسک چین هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید