پیکر حسین ملکی در خاک آرام گرفت

به گزارش مجله عطر یاس، تهران (پانا)- پیکر مرحوم حسین ملکی (هنرمند فقید) در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

پیکر حسین ملکی در خاک آرام گرفت

به گزارش ایرنا، مراسم تدفین مرحوم حسین ملکی که روز گذشته، 14 فروردین ماه پس از تحمل یک بیماری ریوی قدیمی از جهان رفت، امروز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) با حضور جمعی محدود از اعضای خانواده و همکاران این فیلمبردار و بازیگر سینما برگزار گردید.

پیکر این هنرمند در طبقه فوقانی مزار مرحوم خسرو شایگان - از چهره های دوبله ایران - به خاک سپرده شد.

حسین ملکی متولد سال 1320 در تهران بود و کارش را با عکاسی فیلم در سینما آغاز کرد و بعد از آن سراغ فیلمبرداری رفت، اگرچه در فیلم های سینمایی زیادی هم به عنوان بازیگر حضور داشت.

ملکی که امروزه به عنوان فیلمبردار شناخته می گردد، کارش را در سینما از سال 1338 به عنوان عکاس فیلم آغاز کرد. وی به موازات عکاسی، به بازیگری نیز پرداخت و هرچند در بیشتر فیلم هایی که عهده دار عکاسی شان بود، ایفای نقشی را هم به عهده می گرفت، اما همیشه، در پیش از انقلاب، به عنوان عکاس فیلم شناخته می شد.

وی فیلمبرداری را با فیلم سینمایی احتیاج، به کارگردانی علیرضا داوودنژاد در بعد از انقلاب آغاز کرد و به سرعت در این حرفه متمرکز شد و علاوه بر فیلم های سینمایی، چند سریال از جمله جستجو در شهر و محاکمه را نیز فیلمبرداری کرد.

او همچنین در بندر مه آلود، تله، سالاد فصل به عنوان مدیر فیلمبرداری فعالیت داشت و در فیلم های سناتور، تاراج، شیر سنگی، ترن، جوانمرد، جاده قدیم، قسم و نیز سریال بچه مهندس نیز بازی نموده بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1482

به "پیکر حسین ملکی در خاک آرام گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکر حسین ملکی در خاک آرام گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید