واگذاری شرکت زغالسنگ به بخش خصوصی کذب است، مالکیت شرکت مربوط به فولاد کشور است

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: صد درصد مالکیت شرکت زغالسنگ مربوط به شرکت فولاد کشور است و کلیه تعهداتش بر اساس تعهدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در مورد کارگران و پرسنل عملیاتی گردد.

واگذاری شرکت زغالسنگ به بخش خصوصی کذب است، مالکیت شرکت مربوط به فولاد کشور است

دکترمحمدرضا پورابراهیمی 27 آبان ماه در جلسه شورای معادن استان کرمان اضافه کرد: در این شورا مسائل صنعت زغال در بخش استانی و ملی قابل پیگیری است و مطالبه جدی ما اجرایی شدن این مهم است.

وی توضیح داد: مسائلی که اخیرا در ارتباط با واگذاری شرکت زغال سنگ مطرح شده از اساس واقعیت ندارد و این موضوع غیر از دادن اطلاعات غلط به جامعه و شهرستان های مرتبط با حوزه زغالسنگ هیچ درآمد ندارد.

پورابراهیمی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است شرکت زغالسنگ صد درصد متعلق به شرکت فولاد است و کلیه تعهداتش بر اساس قانون باید در چارچوب صندوق وابسته به تعاون عملیاتی گردد.

رییس کمیسیون مالی مجلس گفت: سیاسی بازی بعضی از دفاتر نمایندگان مجلس در ارائه اطلاعات غلط مبنی بر حمایت و موافقت اینجانب در راستای واگذاری شرکت زغال سنگ از اساس کذب است و بیشتر رفتار سیاسی است.

وی توضیح داد: استفاده از ظرفیت کارگری برای سیاسی کاری به هیچ عنوان قابل قبول نیست و بنده در این خصوص به ریز با کارگران صحبت خواهم کرد.

پورابراهیمی گفت: تصمیمات در صندوق فولاد گرفته می گردد و این را بارها گفته ایم و دوباره هم اعلام می کنیم، مالکیت شرکت زغال سنگ کرمان صد درصد مربوط به شرکت فولاد است و صندوق فولاد زیر نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگاران، استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به مذاکره با وزیر کشور توضیح داد: از هیچ کمکی برای حل مسائل کارگران زغال سنگ دریغ نخواهد شد.

علی زینی وند با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم مبارزه با فساد است، اضافه کرد: در چندین جلسه مسائل آنالیز شده تا از هر راهی که در اختیار استان است اقدامی برای رسیدگی به خواسته های کارگران انجام گردد.

استاندار کرمان اظهار کرد: نسبت به مسائل کارگران بی تفاوت نیستیم و به همین منظور در تماسی 45 دقیقه ای با وزیر کشور مسائل کارگران زغال سنگ را مطرح کردم.

وی گفت: از وزیر کشور خواسته ایم مسائل را بر اساس شرایط استان حل و فصل کند.

زینی وند ادامه داد: به رغم افزایش قیمت جهانی زغال اما این معادن به علت استخراج سنتی در کشور چندان سود آور نیستند به همین علت در حال حاضر باید تمرکز بر برداشت محصول و حفظ اشتغال باشد تا زمانی که استخراج مکانیزه محقق گردد.

وی از کارگران خواست خواسته های خود را در چارچوب شوراها و به شکل صحیح مطرح نمایند.

استاندار کرمان در ادامه گفت: باید در استان با تبعیض مثبت در پی توسعه متوازن باشیم و به همین علت پول هایی که در قالب مسئولیت های اجتماعی وارد استان می شوند باید با نظارت درست در مناطقی که اولویت دارند استفاده شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1803

به "واگذاری شرکت زغالسنگ به بخش خصوصی کذب است، مالکیت شرکت مربوط به فولاد کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری شرکت زغالسنگ به بخش خصوصی کذب است، مالکیت شرکت مربوط به فولاد کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید