همه ماهیچه هایتان را در باشگاه نسازید!

به گزارش مجله عطر یاس، تقویت فکر

همه ماهیچه ها در باشگاه ساخته نمی شوند، این موضوع را همیشه در فکرتان داشته باشید مخصوصا وقتی که صحبت از ماهیچه های مغز باشد. بر خلاف ماهیچه های بدن که برای قوی کردن و عضله ای کردن آن ها نیاز است تا تمرین های زیاد و طولانی را در مدت طولانی انجام دهید، خبر خوب این است که برای تقویت ماهیچه های فکر نیاز به هیچ تمرین سخت فکری ای نیست! در این جا بررسی می کنیم که چطور می توان تقویت فکر کرد و روش های آن کدام ها هستند. با خبرنگاران همراه شوید:

همه ماهیچه هایتان را در باشگاه نسازید!

البته روش های زیادی برای تقویت فکر وجود دارد که از بین آن ها می توان به تمرین های فکری اشاره کرد با این حال یکی از بهترین راه کارهایی که می توانید انجام دهید سفر به دل طبیعت است و فرقی هم ندارد که بخواهید به قصد پیاده روی به یک پارک کوچک بروید و یا کوله بارتان را ببندید وسفر به جنگل های بکر شمال کنید در هر صورت، کلید داشتن یک فکر قوی، بودن در طبیعت است.

وقت گذرانی در طبیعت سلامت فکر را بیشتر می کند

دانشمندان تحقیقات بسکمک در این زمینه انجام داده اند و نتایج آن ها این بوده است که وقت گذرانی در یک محیط خوب بیرون خانه باعث شادی می شود. و طبق جدیدترین تحقیقاتی که از طریق دانشمندان دانشگاه استنفورد در سال 2015 انجام شد، مشخص شد که وقت گذراندن در جنگل باعث کاهش ریسک افسردگی می شود.

نتیجه یکی دیگر دیگر از تحقیقاتی که شده است نشان می دهد که مردمی که در منطقه ها روستایی زندگی می کنند 20 درصد کمتر به عصبانیت و یا اختلالات مودی دچار می شوند به نسبت افرادی که در شهر زندگی می کنند. شاید دلیل سبز بودن و در واقع رسیدگی به منطقه ها اطراف شهر برای حفظ طراوات و سرسبزی آن ها هم ربطی به همین موضوع داشته باشد.

راه رفتن در فضای سبز خستگی فکر را کم می کند

مطالعاتی که در سال 2015 انجام شد و در ژورنال بریتانیایی ورزشی دارویی هم چاپ شد، نشان دادند که 1.6 کیلومتر پیاده روی در یک پارک، خستگی های فکر را کاهش می دهد. دانشمندان بر این عقیده اند که زندگی در شهر و سرو کله زد با مسائل و موضوعات مختلف که خاص زندگی های شهری است، آلودگی های صوتی و سر و صداها باعث می شود تا فکر خسته شود و طبیعت با ذات آرامش بخشی که دارد نیاز به تمرکز و توجه کمتری دارد و وقتی که در آن هستید نیازی نیست تا روی چیز خاصی از آن خیلی دقت کنید. بنابراین راه رفتن در پارک و یا باغ در آخر هفته می تواند تا حد زیادی به تقویت فکر کمک کند و خستگی هایی که در طول هفته داشته اید را از یادتان ببرد.

حتی نگاه کردن به چشم مقدارای طبیعی، درد های جسمی و عاظفی را کاهش می دهد

اگر در شهری زندگی می کندید که در آن پارک و یا فضای سبزی وجود ندارد و یا به هر دلیل نمی توانید به یکی از این پارک ها بروید، باز هم خوش شانسید! چون حتی با نگاه کردن به عکس های طبیعت هم می توانید از مزایای بودن در آن بهره ببرید، شاید به همان مقدار نه ولی تا حد زیادی.

تحققیات شان داده است که بیمارستان هایی که پنجره هایشان رو به یک منطقه سبز است، بیماران را زودتر از بیمارستان های دیگر درمان می کنند و از آن جایی که تمام بیمارستان ها پنجره به چشم مقدارای طبیعی ندارند، دانشمندان امتحان کردند تا ببینند وقتی که بیماران به عکس های طبیعت نگاه می کنند چه تاثیری دارد و شگفت انگیز این که آن ها فهمیدند که نگاه کردن به تصاویر طبیعت باعث می شود تا دردهای روحی و جسمی آن ها کم تر شود. این هم یکی دیگر از راه های تقویت فکر که هیچ بهانه ای برایتان باقی نمی گذارد!

نگاه کردن به اقیانوس استرس را کم می کند

اگر آنقدر خوش شانس هستید که در کنار اقیانوس و یا دریا زندگی می کنید، حتما هر روز نیمی از وقتتان را به نگاه کردن از دریا اختصاص دهید. تحقیقات سال 2016 که در مجله معتبر Health & Place منتشر شده است نشان دهنده این موضوع است که حتی چند دقیقه بودن در ساحل و نگاه کردن به آن تا حد چشمگیری از احساسات بد و منفی و استرس کم می کند.

در کنار افزایش حس آرامش درونی، تحقیقات نشان داده که آب می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر تقویت فکر بگذارد و خلاقیت افراد را بیشتر کند. شاید این موضوع باعث شود تا در سفر بعدی تان خانه و یا ویلایی را انتخاب کنید که منظره ای رو به دریا و یا اقیانوس داشته باشد.

ماهیچه های فکرتان را بسازید!

همه افراد توانایی این را دارند که بیشتر و بیشتر ماهیچه های فکرشان را تقویت کنند و همان طور که ممکن است بدانید، هر چه که از فکرتان کار بیشتری بکشید، ماهیچه های آن هم ورزیده تر و قدرتمند تر می شوند و همین قوی تر شدن فکر به شما کمک می کد تا تمام عادت های فکری بدی که داشته اید را کنار بگذارید و حتی در ساده ترین رفتارها و انتخاب هایتان هم هوشمندی تان را نشان دهید.

در یکی از جدیدترین تحقیقاتی که دانشمندان روی افرادی که فکر بسیار بازی دارند و به طبیعت هم علاقه دارند کرده اند به این نتیجه رسیده اند آن ها حداقل دوبار در هفته ورزش می کنند و به همین دلیل است که هم از نظر سلامت جسم و هم روح در شرایط بهتری قرار دارند. آن ها از اعتماد به نفس بهتری برخوردارند و اگر چه همیشه در پی بهتر شدن هستند اما از آن چه که هستند راضی اند. حتی بودن در طبیعت باعث افزایش حس مسئولیت پذیری در انجام کارها هم می شود!

پس پیشنهاد ما این است که بیشتر بیرون بروید و زمان بیشتری را در طبیعت بگذرانید. این موضوع نه تنها به سلامت فیزیکی تان کمک می کند بلکه یک راه عالی، کارآمد، مفرح و کم دردسر برای تقویت فکر است!

منبع: inc.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1860

به "همه ماهیچه هایتان را در باشگاه نسازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه ماهیچه هایتان را در باشگاه نسازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید