نیسان GT، R مدل 2023 در بازار خودرو آمریکا قیمت گذاری شد ، بررسی مشخصات فنی

به گزارش مجله عطر یاس، نیسان GT-R یکی خودروهای افسانه ای سالهای اخیر در جهان به شمار می رود. اولین باری که این خودرو ژاپنی پای خود را به بازار آمریکای شمالی گذاشت، تقویم سال 2009 میلادی را به ما نشان می داد. حال پس از 13 سال از اولین عرضه، نیسان اعلام کرد که مدل 2023 این خودرو فقط در دو نسخه از طریق آمریکایی ها قابل خرید است.

نیسان GT، R مدل 2023 در بازار خودرو آمریکا قیمت گذاری شد ، بررسی مشخصات فنی

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - نیسان GT-R تازه در بازار خودرو آمریکا فقط در دو نسخه Premium و Nismo قابل خرید است. نیسان امسال یعنی در 2022 مدل GT-R را به آمریکا نبرده بود.

سال گذشته میلادی هم نیسان این خودرو فوق العاده را با نام 2021MY و فقط در دو نسخه Premium و Nismo به آمریکایی ها فروخته بود.

نسخه Premium این خودرو در سال گذشته میلادی 115.235 دلار در بازار خودرو آمریکا قیمت داشت. مدل Nismo آن هم به قیمت 212.435 دلار در نمایندگی های نیسان در آمریکا قابل خرید بود.

حال این خودروساز ژاپنی اعلام کرد که مدل 2023 نیسان GT-R قیمتی برابر با 135.435 دلار در بازار آمریکا خواهد داشت. این قیمت برای مدل Premium این خودرو اعلام شد.

نسخه Nismo این خودرو هم 212.635 دلار قیمت دارد که نشان می دهد هر دو مدل برای سال تازه میلادی افزایش قیمت را تجربه کردند.

موتوری که هیچ تغییری نکرد

مدل 2023 این خودرو در بخش قوای محرکه هیچ تغییری را تجربه نکرده است. نسخه Premium این خودرو ژاپنی مانند سال های گذشته مجهز به یک موتور 3.8 لیتری توربوشارژ V6 است.

این قوای محرکه از طریق یک گیربکس دو کلاچه 6 سرعته نیروی موتور را به تمامی چرخ های GT-R می رساند. درباره نسخه Nismo اما اوضاع کمی تغییر کرده است.

نیسان می گوید این ورژن از GT-R از تکنولوژی خودروهای GT3 این شرکت استفاده می کند. گرچه مدل Nismo هم دارای همان قوای محرکه مدل Premium است، اما به لطف تغییراتی که در سامانه توربوشارژ آن رخ داد اکنون قدرت بیشتری تولید می کند.

نسخه Premium این خودرو فوق العاده براساس اطلاعاتی که نیسان منتشر کرد می تواند 573 اسب بخار نیرو و 633 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این ارقام برای مدل Nismo نیسان GT-R عبارتند از 608 اسب بخار و 652 گشتاور که عملکردی بالاتر از نسخه پرمیوم را نشان می دهد.

نکته آخری که نیسان درباره مدل 2023 جی تی آر نیسمو تأکید دارد مجهز بودن این نسخه به ترمزهای Brembo است. این ترمزها در ترکیب با دیسک های کربن سرامیکی نیروی ترمز بسیار خوبی را در اختیار راننده قرار می دهد.

جک جی4 فیس لیفت چگونه طراحی شده؟ + زبان طراحی تازه کرمان موتور مشخص شد

ساخت موتور هیدروژنی در ایپکو / چه موتوری با سوخت هیدروژن مطابقت دارد؟

نشان EQ در آینده از خودروهای مرسدس بنز حذف خواهد شد

سهول QX محصول احتمالی کرمان موتور / بررسی فنی و قیمت

منبع: بیت ران
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2047

به "نیسان GT، R مدل 2023 در بازار خودرو آمریکا قیمت گذاری شد ، بررسی مشخصات فنی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نیسان GT، R مدل 2023 در بازار خودرو آمریکا قیمت گذاری شد ، بررسی مشخصات فنی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان GT، R مدل 2023 در بازار خودرو آمریکا قیمت گذاری شد ، بررسی مشخصات فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید