نکات خرید جاکفشی با کیفیت و مناسب با دکوراسیون خانه

به گزارش مجله عطر یاس، جاکفشی جزء نخستین المان هایی است که توجه افراد را در هنگام ورود به خانه به خود جلب می نماید. مدل های مختلف این محصول، صرفاً نمای ظاهری نداشته بلکه جزء لوازم ضروری و کاربردی در هر خانه ای به شمار می آیند. با توجه به اینکه این لوازم در ورودی خانه قرار می گیرند؛ با هر بار وارد شدن یا خارج شدن از منزل با جاکفشی سرو کار داریم . ضروری است طراحی و مدل آنها به نحوی باشد که سبب ایجاد احساس خوشایندی در شما شوند. در این مطلب در رابطه با خرید جالباسی و جاکفشی نکات کاربردی بیان شده اند. با ما همراه باشید تا خرید ایده آلی را تجربه کنید.

نکات خرید جاکفشی با کیفیت و مناسب با دکوراسیون خانه

خرید جاکفشی متناسب با سبک دکوراسیون خانه

دکوراسیون خانه محدود به یک وسیله خاص نمی باشد. موارد مختلفی همانند معماری داخلی، نوع و مدل کلی لوازم خانه، مشخص کننده سبک دکوراسیون منزل شما خواهند بود. در زمان خرید دکوراسیون باید سعی کنید که محصولات انتخابی شما متناسب و هماهنگ با فضای کلی خانه باشند. به عنوان مثال اگر از قفسه دیواری فلزی در یک خانه ای که طراحی و دکوراسیون مجلل دارد، بهره ببرید؛ دکوراسیون خانه شما جلوه زیبایی نخواهد داشت.

این قاعده را باید در هنگام خرید جاکفشی و جالباسی نیز رعایت کنید. به عنوان مثال؛ خرید محصولات دارای جزئیات بسیار و ظریف برای خانه ای که دکوراسیون مدرن دارد؛ انتخاب مناسبی نمی باشد. برای خانه هایی که دکوراسیون امروزی دارند؛ بهتر است از مدل های جاکفشی ساده فلزی یا مدرن بهره ببرید. محصولات چوبی نیز انتخاب جذابی برای خانه هایی هستند که دکوراسیون مجلل و کلاسیک دارند. رنگ های نقره ای، کرم و خاکستری در محصولات مدرن، مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات چوبی نیز معمولاً با طرح چوب و بدون رنگ آمیزی هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که هر چقدر هم یک محصول زیبا باشد؛ باید هماهنگ و متناسب با سبک دکوراسیون منزل شما باشد.

خرید جاکفشی کم جا و با ابعاد مناسب

توجه به ابعاد جاکفشی و جالباسی، نکته مهمی است که در هنگام خرید نباید از آن غافل شد. با توجه به سبک های متفاوت معماری خانه ها و تفاوت در متراژ آنها، برای مقدار جاکفشی نمی توان یک استاندارد خاص در نظر گرفت.

برای اینکه یک جاکفشی با ابعاد مناسب تهیه کنید؛ توجه به چند معیار می تواند به شما یاری شایانی کند. قفسه کفش ها نباید سبب ایجاد مزاحمت در مسیر ورود و خروج خانه شوند. به عنوان مثال؛ برای خانه ای که ورودی آن کوچک است، جاکفشی با ابعاد بزرگ بیشتر فضای رفت وآمد را اشغال می نماید. بنابراین برای این فضا باید از جاکفشی های مدل کمجا بهره ببرید.

جاکفشی نباید سبب ایجاد ناراحتی در رفت آمد مهمانان و ساکنان خانه گردد. با توجه به این امر، توجه به مقدار محصول، اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که جاکفشی یا جالباسی برای فضای مورد نظر شما بیش از مقدار بزرگ باشد، سبب بروز مشکل در هنگام پوشیدن یا درآوردن لباس و کفش می گردد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که فاصله در ورودی تا قفسه باید کافی باشد. درست است که برای فضاهای کوچک نباید از جاکفشی بزرگ استفاده کرد؛ اما جادار بودن قفسه نیز مسئله مهمی است. جاکفشی ها معمولاً برای دو تا چهار کفش، جای کافی دارند.

با جاکفشی نیمکتی از فضا استفاده بهینه کنید!

ساکنان خانه های بزرگ برای هر یک از مدل های مختلف جاکفشی محدودیتی ندارند. این امکان برای آنها وجود دارد که برای کتانی و کفش های خود از مدل جاکفشی نیمکتی استفاده کنند و برای لباس های خود نیز از جالباسی جداگانه استفاده کنند. برای ساکنان خانه های با متراژ پایین، خرید محصولات چند کاره، انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. این محصولات را می توان به عنوان آویز لباس، مورد استفاده قرار داد. بعلاوه این محصولات می توانند برای نگهداری کفش ها انتخاب مناسبی باشند.

در بازار محصولاتی وجود دارند که علاوه بر فضایی برای آویز لباس دارای چندین قفسه و کشو نیز هستند. طراحی بعضی از مدل ها به نحوی است که برای قرار دادن جعبه کفش یا وسایل تزیینی دارای فضای اضافی نیز می باشند. اگر متراژ خانه شما پایین است؛ برای جلوگیری از شلوغی دکوراسیون، می توانید از جاکفشی و جالباسی چندکاره بهره ببرید.

جنس مناسب برای جاکفشی و جالباسی

در هنگام خرید جاکفشی نیز مانند سایر محصولات، توجه به جنس آن اهمیت بسیاری دارد. محبوب ترین جنس این محصول در بازار، جنس های فلزی ام دی اف و چوبی هستند که هر کدام دارای مزایا و معایب خاصی می باشند.

با شنیدن نام جاکفشی فلزی شاید به یاد محصولات بی کیفیت و قدیمی موجود در اماکن عمومی بیفتید. اما امروزه جاکفشی های فلزی ساده و شیکی در بازار وجود دارند که در ساخت آنها، ترکیبی از متریال های چوب و فلز یا فلز و ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی جالباسی های فلزی به شکلی است که روی آنها چوب آویز قرار می گیرد. در میان متریال های ذکر شده، بخش بزرگی از انتخاب خریداران را متریال های ام دی اف و چوب تشکیل می دهند. شما می توانید متناسب با سبک دکوراسیون خانه خود، یکی از متریال های ام دی اف یا چوب را انتخاب کنید.

جالباسی و جاکفشی های چوبی علاوه بر نمای زیبایی که دارند؛ بسیار مستحکم هستند. وزن محصولات چوبی در مقایسه با محصولات ام دی اف کمتر می باشد. برای خانه هایی که دارای دکوراسیون کلاسیک هستند؛ محصولات چوبی، گزینه مناسبی به شمار می آیند. برای فضاهای مدرن نیز محصولات ام دی اف، ایده آل خواهند بود. از پرس ذرات چوبی و چسبیدن آنها به یکدیگر، محصولات ام دی اف تشکیل می شوند.

توجه به دوام و استحکام محصولات

جاکفشی و جالباسی در دسته محصولاتی که به طور سالانه تعویض می شوند، قرار نمی گیرند. اگر در هنگام خرید به یک سری نکات، توجه نمایید، محصول خریداری شده چندین سال برای شما کار خواهد نمود. در هنگام خرید جاکفشی به ویژه مدل های ام دی اف و چوبی باید نسبت به کیفیت رنگ و روکش اطمینان حاصل نمایید.

با توجه به اینکه کفی کفش با بدنه جاکفشی در تماس است؛ باید محصولی را انتخاب کنید که روکش آن در برابر عوامل میکروسکوپی و نفوذ گرد و خاک، مقاومت بالایی داشته باشد. روکش جالباسی نیز باید با کیفیت بوده و از نفوذ رطوبت به محفظه آویزها جلوگیری کند.

نوع فشرده سازی محصول، عامل مهمی است که مشخص کننده دوام محصولات ام دی اف می باشد. در صورتی که از پنل های با دانسیته بالا در جاکفشی های ام دی اف، استفاده شده باشد، مقاومت آنها افزایش پیدا خواهد نمود. در رنگ و روکش نیز نباید از مواد شیمیایی حساسیت زا استفاده شده باشد.

نکته مهم دیگری که سبب افزایش ماندگاری جالباسی می گردد؛ اتصالات درهای کوچک و کشوهای جالباسی می باشد. در تخت های دو طبقه، اتصالات باید به گونه ای باشند که وزن بالا را تحمل کنند؛ اما در جالباسی و جاکفشی، اتصالات باید دوام بالایی برای باز و بسته شدن زیاد داشته باشند. یکی از مواردی که سبب افزایش طول عمر این محصولات می گردد، استفاده از لولاهای آرام بند می باشد.

خرید محصول متناسب با سلیقه شخصی

نکات مهمی که در هنگام خرید جاکفشی و جالباسی باید به آنها توجه گردد را ذکر کردیم. همان طور که گفته شد؛ سبک طراحی، ابعاد محصول، روکش و نوع اتصالات محصول و جنس بدنه آن، موارد مهمی هستند که در هنگام خرید باید به آنها توجه داشته باشید.

شما می توانید برای تهییه جاکفشی و جالباسی دلخواه خود به سایت فروشگاه سیب چوب مراجعه کنید. محصولات این فروشگاه، دوام بالایی داشته و مطابق با تکنولوژی های روز ساخته می شوند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 27 اسفند 1401 بروزرسانی: 27 اسفند 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2109

به "نکات خرید جاکفشی با کیفیت و مناسب با دکوراسیون خانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکات خرید جاکفشی با کیفیت و مناسب با دکوراسیون خانه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات خرید جاکفشی با کیفیت و مناسب با دکوراسیون خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید