نرخ شکنی بعضی شرکتهای بیمه

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا سلیمانی در پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه گفت: ارتباط شرکتهای بیمه با مدیریت ریسک از جمله کارهای مهم صنعت بیمه است؛ چراکه شرکتهای بیمه ای به وجود آمده اند تا ریسک را مدیریت نمایند؛ پس کار بسیار سنگینی بر عهده ما گذاشته شده است؛ این در حالی است که گاهی شرکتهای بیمه ریسک سایر شرکتها را پوشش داده و خود در ریسک قرار می گیرند. رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: شرکتهای بیمه ای اول باید خود مقاوم بوده و مقاومت پایدار داشته باشند و بعد کار ریسک پذیری را انجام دهند.

نرخ شکنی بعضی شرکتهای بیمه

وی اضافه کرد: شرکتهایی پیروز هستند که خود مدیریت ریسک نموده اند، بنابراین توفیق شرکتهای بیمه به مدیریت انواع ریسک گره خورده است؛ البته مدیریت ریسک یک فرایند سیستماتیک است که باید بر مبنای شناخت و ارزیابی دقیق باشد.

به گفته سلیمانی، در بحث حاکمیت شرکتی رسما اعلام نموده ایم که همه شرکتها باید کمیته مدیریت ریسک داشته باشند و در بخش نظارت به این کمیته و فعالیت آن توجه داریم؛ چراکه نمی گردد ریسک یک شرکت را بپذیریم، ولی خودمان توانایی پذیرش ریسک نداشته باشیم؛ پس توانگری اقتصادی، اعلام رسمی به بیمه گذاران و بیمه گران است که آیا شرکت قدرت بالا برای پذیرش ریسک دارد.

وی با بیان اینکه بعضی شرکتهای بیمه ریسک بالایی را می پذیرند ولی توانگری نیم درصدی دارند؛ گفت: سرمایه شرکتهای بیمه باید افزایش یابد که اکنون بسیاری از شرکتها منطبق با اساسنامه افزایش سرمایه داده اند؛ ضمن اینکه شرکتهای اتکایی نیز سرمایه خود را بالا برده اند.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهارداشت: با توجه به تحریم ها انتظار داریم که از شرکتهای بیمه های اتکایی خارجی برای ریسک پذیری استفاده کنیم؛ البته شرکتهای بیمه ای خارجی که با آمریکا کار نمی نمایند، اعلام آمادگی نموده اند؛ اما به هر حال به دلیل تورم و تحریم ریسک ما بالا است و شرکتهای بیمه ای نیز در معرض آثار منفی آن هستند.

سلیمانی گفت: باید برای بیمه گذاران رضایتمندی نیز فراهم کنیم؛ چراکه اگر با توجه به تورم نتوانیم به بیمه گذار پرداخت داشته باشیم خوب نیست؛ البته نرخ شکنی نیز از سوی شرکتهای بیمه صورت می گیرد. این در حالی است که اگر شرکتی خیلی قیمت پایین می دهد، حتما خدمات خوبی نمی دهد.

وی اضافه کرد: قیمت خیلی بالا یا خیلی پایین مشکل زا است؛ پس شرکت بیمه ای که قیمت خیلی پایین می دهد؛ در نهایت زیان می بیند؛ چراکه خدمت خوبی نمی تواند ارائه دهد. ما دنبال معین نرخ برای بیمه ها نیستیم، ولی تاکید داریم که قیمت باید عادلانه باشد. البته تاکید ما بر بیمه زندگی است و باید به اهداف برنامه ششم برسیم.

سلیمانی گفت: شرکتهای بیمه ای تشکیل شده اند تا ریسک را پوشش داده و امنیت ایجاد نمایند، البته در بخش های آتش سوزی، زندگی و شخص ثالث مردم اکنون امنیت دارند؛ زمانی این ضریب بیشتر شناسایی می گردد که به درستی زیر ذره بین قرار گیرند.

وی با بیان اینکه گاهی جلوگیری از تقلبات بیمه ای سود بعضی شرکتهای بیمه ای را 50 درصد بالا می برد، گفت: بعضی ریسک های بزرگ خسارت سنگینی ایجاد می نماید؛ پس شرکتهای بیمه باید بازرسی لازم را صورت دهند و تنها به قرارداد بسنده ننمایند.

رئیس کل بیمه مرکزی توضیح داد: مدیریت ریسک یک فرایند است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 61

به "نرخ شکنی بعضی شرکتهای بیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ شکنی بعضی شرکتهای بیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید