مقام قرقیز: فعالیت جماعت تبلیغ در قرقیزستان قانونی است

به گزارش مجله عطر یاس، معاون وزیر کشور قرقیزستان گفت: اقدامات این وزرات خانه مطابق با قانون است در نتیجه هیچ اقدامی علیه گروه جماعت تبلیغ در این کشور صورت نخواهد گرفت.

مقام قرقیز: فعالیت جماعت تبلیغ در قرقیزستان قانونی است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، امروز شیلوبیک آتازاف نماینده مجلس قرقیزستان در جلسه مجلس خواهان حمایت از افرادی شد که از حزب جماعت تبلیغ خارج شدند.

وی در جلسه امروز مجلس یادآوری کرد که اخیراً شهروندانی که عضو سازمان های افراطی مذهبی هستند به خاطر آنچه انجام داده اند، جلوی دوربین درخواست بخشش نموده و اعلام کردند که از سازمان افراطی مذهبی خارج شده اند.

آتازاف گفت: اکنون پروژه های مختلفی در حال کوشش برای منع حضور اعضای جماعت تبلیغ وجود دارد. در حالی که آنان ادعا دارند که به خاطر مردم و کشور به نیکویی عمل نموده اند و منع فعالیت آنها ضرورتی ندارد.

این نماینده در سخنان خود گفت: تروریست کسی نیست که به مسجد می رود. تروریست نه ایمان نه دین دارد، آنها جنایتکار هستند.

ارکبیک آشیرخواجه یف معاون وزیر کشور قرقیزستان نیز در این رابطه گفت: این اداره یک نهاد اجرایی است که طبق قوانین فعالیت می نماید.

وی اضافه کرد: اگر فعالیت جماعت تبلیغ ممنوع نباشد، ما نیز هیچ اقدامی علیه آنها انجام نمی دهیم.

به همین دلیل گلناز عیسایوا رئیس کمیسیون امور دینی و مذهبی گفت: در حال حاضر حتی یک اقدام درباره ممنوعیت جماعت تبلیغ در دست اجرا نیست.

آتازوف گفت: این خبر خوبی است، ما باید از این حزب حمایت کنیم. آنها می توانند کشور ما را در راستا درست قرار دهند.

براساس اطلاعات کمیته دولتی دین ، 3445 سازمان مذهبی در قرقیزستان ثبت شده است که 3026 سازمان با موضوع دین اسلام، 410 سازمان با موضوع دین مسیحی و 12 سازمان دیگر با موضوع دین یهودیت و بودیسم و بهائیان فعالیت می نمایند.

سخنان مقامات قرقیزی در حالی است که فعالیت گروه جماعت تبلیغ در همه کشورهای آسیای مرکزی و روسیه به جز قرقیزستان ممنوع است و این گروه یک گروه افراطی شناخته می شوند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1540

به "مقام قرقیز: فعالیت جماعت تبلیغ در قرقیزستان قانونی است" امتیاز دهید

3 کاربر به "مقام قرقیز: فعالیت جماعت تبلیغ در قرقیزستان قانونی است" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام قرقیز: فعالیت جماعت تبلیغ در قرقیزستان قانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید