مقاله: فواره تروی رم (ایتالیا)

به گزارش مجله عطر یاس، فواره تروی در قرن پانزدهم ساخته شده و نقطه انتهایی آبگذر Aqua Virgo بوده است. ساخت این آبگذر (Aqueduct) به قرن نوزده قبل از میلاد می رسد. این مسیر آبی برای رساندن آب به حمام های رومی و فواره های داخل شهر ساخته شده بوده است. آب این فواره از چشمه Salone در 13 کیلومتری بیرون شهر به این نقطه می رسد. طول کامل این آبگذر حدود 22 کیلومتر است. گفته می شود که Aqua Virgo یا چشمه باکره به افتخار دختر جوان رومی که سربازان تشنه را به سمت چشمه ای هدایت کرده بود به این نام نامگذاری شده است. فواره تروی در نقطه پایانی این آبگذر و در تقاطع سه خیابان ساخته شد. این سه خیابان (tre vie) دلیل نامگذاری این فواره شدند: فواره سه خیابان. این سه خیابان این ها هستند: Via De Crocicchi و Via Poli و Via Delle Muratte.

مقاله: فواره تروی رم (ایتالیا)

فواره تروی در میان خیابان های باریک روم باستان قرار گرفته است، جایی که خیابان ها آن قدر باریکند که اتوبوس نمی تواند به آنها وارد شود. تمام اتوبوس های بپر بالا، بپر پایین توریستی رم در فاصله کوتاه پیاده روی در این مکان توقف دارند. فواره تروی در قلب مرکز شهر قرار گرفته و بهترین راه برای رسیدن به آن در تور ایتالیا پیاده و بعد از بازدید از یک جاذبه گردشگری دیگر رم است. می توانید بعد از بازدید از پانتئون یا پله های اسپانیایی به این مکان برسید.

فواره تروی بزرگترین فواره ایتالیا و مشهورترین این سازه ها با سبک باروک است. این فواره حدود 26 متر ارتفاع و حدود 50 متر طول دارد. هر روز این فواره حدود 80 هزار متر مکعب آب را بیرون می دهد. هنر باروک هنری محبوب در اروپا بین سال های 1600 تا 1750 بوده است. این سبک با تزئینات پر زرق و برق با جزئیات فوق العاده زیاد شناخته می شود.

این فواره نسخه های متفاوتی داشته و در طول قرن ها تغییرات فراوانی کرده است. در سال 1730 پاپ Clemens XII مسابقه ای برای طراحی یک فواره جدید در این مکان برگزار کرد. بسیاری از معمارهای مشهور آن زمان در این رقابت شرکت کردند. در انتها Nicola Salvi برنده این رقابت بود. بسیاری می گویند او اولین انتخاب نبوده است. گفته می شود Alessandro Galilei در اصل این رقابت را برده بود، ولی به این خاطر که او فلورانسی بوده پروژه را به Nicola Salvi که زاده رم بوده داده اند. Salvi در 1751 فوت کرد و کارش نیمه تمام باقی ماند. این بنا در سال 1762 توسط Giuseppe Pannini تکمیل شد. بیشتر این بنا از سنگ تراورتن (Travertine) که از جایی نزدیک Tivoli در 35 کیلومتری شرق رم استخراج شده ساخته شده است.

منبع مقاله: فواره تروی رم (ایتالیا)

انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1756

به "مقاله: فواره تروی رم (ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: فواره تروی رم (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید