مسائل برطرف تعهد ارزی صادرکنندگان استان کرمان آنالیز شد

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس اتاق کرمان گفت: برطرف تعهد ارزی دغدغه جدی و مهم فعالان مالی شده و در این راستا با مشکلاتی روبرو هستند که گاهی آنها را دلسرد می نماید.

مسائل برطرف تعهد ارزی صادرکنندگان استان کرمان آنالیز شد

سیدمهدی طبیب زاده در نشست آنالیز مسائل رفع تعهد ارزی صادرنمایندگان استان کرمان، اضافه نمود: همه مجموعه های مرتبط در کوشش هستند با تعامل و همکاری صمیمانه، مسائل ارزی صادرنمایندگان را رفع نمایند تا امر مهم صادرات در دست افراد غیر این حوزه نیفتد و حاشیه و مشکل ایجاد نکند.

او با اشاره به نزدیک شدن به فصل صادرات پسته و خرما استان در مهر و آبان ماه امسال به عنوان مهمترین محصولات صادراتی استان اظهار کرد: در این شرایط عده ای نگران تعلیق کارت های بازرگانی خود برای صادرات و یا ترخیص کالا از گمرک هستند که باید در حد توان به آنها یاری کرد.

مهدی حسینی نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: به تازگی اعلام نموده اند که کارت بازرگانی 92 نفر از صادرنمایندگان استان رفع تعلیق و یا مشکل آنها رفع شده و می توانند فعالیت خود را انجام دهند.

در ادامه این نشست عضو هیات رئیسه اتاق کرمان نیز گفت: در صورت همکاری فعالان مالی برای رفع مشکل ارزی صادرنمایندگان پیشنهاد می گردد آنالیز موارد خاص مربوط به بعضی صادرنمایندگان و اعلام آن به سازمان توسعه تجارت، معرفی نماینده ای در بانک مرکزی برای پاسخگویی به پرسش های مربوطه برای سرعت بخشیدن به رفع تعلیق ها و همچنین داشتن دیدگاه مثبت به صادرنمایندگان معتبر و مطرح، مدنظر قرار گیرد.

آرش علوی، توضیح داد: اگر صادرنمایندگان دارای مسائل ارزی، با مجموعه های مختلف همکاری داشته باشند، کوشش خواهد شد تا مسائل بازگشت ارز حاصل از صادرات آنها در سال 97 و 98 رفع، تعلیق کارت های بازرگانی کمتر گردد و یا به تعویق بیفتد.

لازم به ذکر است در این نشست جمعی از صادرنمایندگان دارای مسائل رفع تعهد ارزی به بیان مسائل خود پرداختند و مقرر شد برای رفع این مسائل همکاری و تعامل لازم شکل گیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1089

به "مسائل برطرف تعهد ارزی صادرکنندگان استان کرمان آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل برطرف تعهد ارزی صادرکنندگان استان کرمان آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید