بهترین رشته های برای دریافت بورسیه کانادا

به گزارش مجله عطر یاس، بهترین رشته ها برای اپلای در تمام کشور ها در ابتدا رشته های پزشکی و پیرا پزشکی می باشد و دلیل آن چیزی جز بازار کار همیشگی و پر درآمد نیست اما باید به این نکته توجه داشت که هزینه تحصیل در این رشته ها بالا می باشد اما کشورهای اروپایی مثل آلمان و اتریش حتی تحصیل در این رشته ها را نیز به صورت رایگان برای رشما امکان پذیر نموده است از بین این گونه رشته ها دندانپزشکی هم پر درآمد است و هم جذاب. رشته های مهندسی که با هزینه های کاملا معقول طرفتارهای زیادی را به خود جذب نموده است. از بین مهندسی ها به ترتیب رشته های برق و عمران و مکانیک و کامپیوتر جزو بهترین هاست . رشته های گروه انسانی که رشته های مدیریتی و حقوق در این گرو جای دارند . در بین رشته های مدیریتی، رشته MBA جزو پردرآمدترین رشته هاست که هزینه های نسبتا زیادی دارد اما ارزش این رشته در سطح دنیا بسیار بالاست. رشته حقوق در بیشتر دانشگاه های خارجی به صورت پیوسته می باشد و حقوق هر کشوری برای خود ان کشور کارایی دارد مگر اینکه حقوق بین الملل باشد .

بهترین رشته های برای دریافت بورسیه کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بعضی از کشور ها در رشته های به صورت بارزتری فعالتر هستند مثلا ایتالیا کانون معماری و هنر است و آلمان رشته های پزشکی و پیراپزشکی را به صورت گسترده تری ارائه می دهد. دانشگاه های مطرح در سطح دنیا ممکن است در رشته ای سابقه و تخصص بیشتری داشته باشد. یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب رشته تحصیلی، بازار کار رشته ها پس از انتها تحصیلات بوده که می تواند اصلی ترین فاکتور برای انتخاب کردن رشته مورد نظر باشد

تحصیل در اتریش

از دیگر کشورهای مورد توجه برای تحصیل رایگان می توان به کشور اتریش اشاره نمود. ویزای تحصیلی اتریش از اعتبار بالایی برخوردار است زیرا این کشور یکی از کشورهای حوزه شنگن می باشد. با وجود هزینه های پایین زندگی و همین طور شهریه های بسیار پایین می توان گفت هزینه تحصیل در اتریش به نسبت دیگر کشورها رایگان شمرده می گردد. از طرفی این کشور به شما این فرصت را می دهد که همان هزینه پایین را هر دو نیم سال یکبار فراهم کنید فرصت در پرداخت شهریه و همین طور هزینه های پایین تحصیل و زندگی و از طرفی سطح دانشگاه های معتبر اتریش را در کانون توجه دانشجویان بسیاری قرار داده است.

تحصیل در بلژیک

جالب است بدانید که بلژیک دو زبان اصلی دارد و همین طور هزینه های تحصیلی نیز در این کشور با توجه به زبان انتخابی شما برای تحصیل معین می گردد. بلژیک در ردیف بهترین دانشگاه ها برای تحصیل و در رتبه بندی دنیای دانشگاه ها دانشگاه بروسکل پایتخت بلژیک در رتبه چهاردهم قرار گرفته است. هزینه تحصیل و زندگی در بلژیک برای دانشجویان اروپایی در حدود 890$ برای پرداخت شهریه و 700$ برای هزینه های زندگی است و برای سایر دانشجویان از 890$ تا 12100$ متغیر خواهد بود.

تحصیل در فرانسه

اگر می خواهید در فرانسه تحصیل کنید اما به زبان فرانسه مسلط نیستید، خبر خوب این است که: حدود 1,200 دوره انگلیسی زبان (بیشتر در مقطع ارشد) برایتان موجود است و شهریه هایشان نیز بسیار پایین است. شهریه دوره های لیسانس در فرانسه حدود 180یورو، دوره های ارشد 255 یورو و دوره های دکترا 390 یورو در سال است. دانشگاه های فرانسه تمایل دارند هزینه را بیشتر روی هزینه های مربوط به امور اداری افزایش دهند اما رقم نهایی باز هم به مراتب کمتر از سایر مقاصد تحصیلی می باشد.

  • فرانسه بهترین کشور دنیا برای تحصیل در رشته اقتصادی
  • تسهیل قوانین صدور ویزای تحصیلی فرانسه

تحصیل در هندوستان

یکی از مقصدهای تحصیلی با فرهنگ های متعدد، کشور هندوستان است. زبان رسمی هندوستان، هندی و انگلیسی است. اما زبان اصلی دانشگاه های هندوستان، همان زبان انگلیسی می باشد. مبلغ شهریه متغیر است و این مبالغ بسیار کمتر از مکان های تحصیلی دیگر است اما دانشگاه های خصوصی آنجا هزینه بالاتری نسبت به دانشگاه های دولتی دریافت می کنند. شما می توانید فقط با 3,200 دلار از این کشور مدرک دریافت کنید اگرچه بعضی دوره ها تا 7,700 دلار نیز هزینه بر می دارد. هزینه های زندگی در هندوستان نیز به طرز قابل توجهی پایین است: شما می توانید فقط با 5,000 دلار در سال زندگی راحتی در این کشور داشته باشید. اما باید به این موضوع نیز توجه کنید که در حین تحصیل نمی توانید در آنجا مشغول به کار شوید بنابراین نمی توانید از این طریق پول بیشتری بدست آورید.

یکی از مزایای بسیار تحصیل در خارج از کشور، فرصت یادگیری یک زبان جدید است اما این همواره به این معنی نیست که می خواهیم به یک زبان دیگر تحصیل کنیم مخصوصا اگر اینکه زبان آنجا با زبان مادری شما تفاوت زیادی داشته باشد یا اینکه رشته شما واژگان پیچیده ای داشته باشد. خوشبختانه، زبان انگلیسی دومین زبان رایج در دنیا است و بیشتر دانشگاه های خارج از کشور به منظور جذب بیشتر دانشجویان بین المللی تعداد دوره های انگلیسی زبان خود را افزایش داده اند. اگر از نظر اقتصادی با محدودیت رو به رو هستید

تحصیل در ایسلند

اگرچه زبان اصلی دوره های دانشگاهی در سرزمین یخ و آتش ممکن است زبان ایسلندی باشد اما دوره های انگلیسی زبان مقرون به صرفه ای نیز در آنجا دسترس می باشند ولی بیشترشان در مقطع لیسانس می باشد. چهار دانشگاه دولتی ایسلند هزینه ای بابت شهریه دریافت نمی کنند یعنی شما فقط باید پرداخت هزینه سالیانه ثبت نام معادل با 75,000 (ISK/کرون ایسلند) پرداخت نمایید. اگر تمایل به ثبت نام در ترم بهار داشته باشید، هزینه ثبت نام در دانشگاه های ایسلند به 55,000 (معادل با 500 دلار آمریکا) کاهش می یابد. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید در حین اپلای باید هزینه درخواست خود که در دانشگاه ایسلند 80 دلار است را نیز پرداخت کنند.

ایسلند کشور گرانی برای زندگی است. برای تحصیل در دانشگاه ایسلند توصیه می نماید که دانشجویان حداقل یک بودجه 1,100 دلار در ماه را در نظر بگیرند. یعنی شما سالیانه برای مخارج زندگی در ایسلند حدود 13,200 دلار احتیاج خواهید داشت. یکی دیگر از نقاط منفی این کشور این است که هیچ یک از دانشگاه های ایسلند در لیست رتبه بندی دانشگاه های دنیا سازمان QS در سال 2018 قرار نگرفته اند.

تحصیل در مالزی

اگر قصد دارید در جایی اندکی گرمتر به زبان انگلیسی تحصیل کنید، مالزی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. همه دوره ها در دانشگاه های خصوصی مالزی به زبان انگلیسی هستند و بیشتر دوره های ارشد و دکترا در دانشگاه های دولتی مالزی نیز به زبان انگلیسی تدریس می گرددند (دوره های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی کمتر رایج هستند). مالزی ترکیب ایده آلی از کشوری با هزینه های پایین شهریه دانشگاه و مخارج زندگی می باشد. پایتخت مالزی شهر کوالالامپور در شاخص بهترین شهرهای دانشجویی سازمان QS در سال های 2016 و 2017، به عنوان مقرون به صرفه ترین شهر دنیا برای دانشجویان رتبه بندی شده است. بیشتر دانشجویان در کوالالامپور هزینه ای کمتر از 3,000 دلار پرداخت می کنند و شما برای زندگی در آنجا فقط به با 5,000 دلار احتیاج خواهید داشت.

تحصیل در عربستان سعودی

دانشگاه های عربستان سعودی غالبا در صدر لیست رتبه بندی QS دانشگاه های دنیا قرار می گیرد و آموزش های خود را با کیفیت بسیار بالا و هزینه های پایین و گاها همانند دانشگاه ملک سعود برنامه های خود را بدون دریافت هیچگونه شهریه ای از دانشجویان ارائه می دهند. عادت کردن و آشنا شدن با قوانین اکید اسلام الزامی است و مواردی همانند الکل ممنوع باشد و یک جداسازی جنسیتی در این کشو بسیار شدید می باشد. کشور عربستان دوره های زیادی به زبان انگلیسی مخصوصا در مقطع ارشد و در رشته های مهندسی، علوم پایه و پزشکی ارائه می دهد. بسیاری از ساکنان آنجا به زبان انگلیسی صحبت می کنند اما برای سکونت در عربستان، بهتر است زبان محاوره آنجا یعنی عربی را نیز فرا بگیرید. پایتخت عربستان سعودی و بزرگترین شهر آنجا، ریاض است که در لیست اخیر شاخص بهترین شهرهای دانشجویی QS به عنوان سومین شهر مقرون به صرفه برای دانشجویان رده بندی شده است. با این حال، هزینه های زندگی در آنجا بالا است و در حین تحصیل نیز نمی توانید مشغول به کار شوید.

تحصیل در آلمان

یک مقصد همواره محبوب برای تحصیل کشور آلمان است. دانشجویان در دانشگاه های دولتی آلمان در تمامی یالات به جز یک ایالت می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند. البته هزینه مجزایی برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا معین شده است. با این حال حتی اگر یکی از دانشجویان از خارج اتحادیه اروپا هستید که قصد تحصیل در ایالت بادن ورتمبرگ آلمان را دارید، شهریه شما بسیار کمتر از جاهای دیگر و حدود 3,000 یورو در سال می باشد. ممکن است در آینده دولت اعلان کند که هزینه تحصیل در آلمان برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیز رایگان می گردد.

در سایر نقاط کشور، بعضی از دوره های ارشد دارای هزینه هستند و همه دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه اجباری ترم که هزینه هایرفت و آمد وبیمه دانشجویی را پوشش می دهد، می باشند. این هزینه معمولا 200 تا 400 یورو می باشد. بسیاری از مردم آلمان با زبان انگلیسی نیز آشنا هستند اما اگر قصد دارید در حین تحصیل در آنجا مشغول به کار شوید بهتر است زبان پایه آلمانی را یاد بگیرید، زیرا باعث ارتقای چشم انداز شغلی شما می گردد. اگر در خصوص تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی مردد هستید، راحت باشید زیرا دوره های انگلیسی زبان زیادی که تعدادشان در مقطع کارشناسی ارشد بسیار بیشتر از کارشناسی می باشد، در آلمان در دسترس هستند.

دانشگاه فنی مونیخ از معتبرترین دانشگاه های این کشور است و بالغ بر چهل دانشگاه این کشور در ردیف دانشگاه های پر هوادار و معتبرجهاتی قرار دارند. هرچند در سال های اخیر سیاست های آلمان برای پذیرش دانشجوی خارجی تغییر نموده و بعضی از دانشگاه های این کشور هزینه ای را برای دانشجویان خارجی در نظر می گیرند اما باز هم با توجه به سطح این دانشگاه ها این میزان هزینه به نسبت سایر دانشگاه های دنیای مبلغ ناچیزی به شمار می آید و در نظر دریافت این میزان شهریه اندک همچنان فرایند تقاضای دانشجویان خارجی را برای تحصیل در آلمان تحت تاثیر قرار نداده است.

تحصیل در تایوان

یکی دیگر از گزینه های خوب برای تحصیل به زبان انگلیسی در خارج از کشور، کشور تایوان است که حدود 120 دوره انگلیسی زبان در آن ارائه می شوند. هزینه شهریه دانشگاه های تایوان متغیر است بنابراین نرخ میانگینی در دسترس نیست اما برای مثال شهریه بیشتر دوره ها در دانشگاه رتبه اول تایوان (دانشگاه ملی تایوان) بین 100,920 و 124,200 متغیر است. برای هزینه های زندگی در تایوان، خود دانشگاه میانگینی حدود 226,000 در هر سال برآورد نموده است.

تحصیل در نروژ

دوره های انگلیسی زبان در نروژ بسیار رایج هستند، مخصوصا برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع ارشد این کشور گزینه بسیار ایده آلی است. تمام دانشگاه ها دولتی نروژ از دانشجویان شهریه ای دریافت نمی کنند یعنی فقط باید هزینه خدمات دانشجویی خود را که حدود 300 تا 600 ناک برای هر ترم است، پرداخت نمایید. متاسفانه هزینه های زندگی در نروژ بالا است و دانشگاه اسلو توصیه می نماید که دانشجویان یک بودجه حداقل 17,300 دلاری در هر سال را برای زندگی در آنجا کنار بگذارند. دانشجویان می توانند در حین تحصیل در نروژ مشغول به کار نیز باشند و می توانند از بورسیه های موجود بهره مند شوند.

تحصیل در یونان

در یونان دوره های انگلیسی زبان در مقطع ارشد رایج تر هستند و دانشگاه بین المللی یونان در مقطع ارشد تنها دانشگاه دولتی کشور است که تمام دوره های خود را انحصارا به زبان انگلیسی ارائه می دهد. دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های دولتی یونان شهریه ای پرداخت نمی کنند. هزینه تحصیل برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیز مقرون به صرفه و حدود 1,500 یورو می باشد. هزینه های زندگی در یونان از کمترین هزینه ها در کل اروپا می باشد و دانشجویان سالیانه حدود 8,400 دلار احتیاج خواهند داشت.

منبع: اینترنت
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1146

به "بهترین رشته های برای دریافت بورسیه کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رشته های برای دریافت بورسیه کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید