فوت 12 درصد بیماران قلبی عروقی بر اثر آلودگی هوا

به گزارش مجله عطر یاس، معاون دفتر بیماری غیرواگیر وزارت بهداشت گفت:در حال حاضر 12 درصد مرگ های قلبی و عروقی به علت آلودگی هوا است.

فوت 12 درصد بیماران قلبی عروقی بر اثر آلودگی هوا

علیرضا مهدوی گفت: آنالیز ها نشان می دهد که ارتباط مستقیمی میان آلودگی هوا با بیماری های قلبی و عروقی وجود دارد. آلودگی هوا در تماس کوتاه مدت برای افراد مستعد و گروه های پر خطر عوارضی مانند ابتلا به بیماری قلبی و عروقی به همراه دارد.

به گفته وی اگر ذرات و ریز گردها بیشتر از پنج میکرو گرم در متر مکعب در تماس طولانی مدت با افراد باشد، خطر سکته قلبی و عروقی 13 درصد افزایش می یابد. هرچقدر اندازه آلودگی هوا بیشتر باشد،خطر بیماری برای افراد بیشترمی گردد.

معاون دفتر بیماری غیرواگیر وزارت بهداشت اضافه نمود: آلودگی هوا باعث افزایش بیماری دیابت، اضافه وزن و چاقی می گردد. سالیانه 6/6 میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا در جهان فوت می نمایند که از این تعداد سه میلیون نفر مربوط به بیماری های قلبی می گردد. آلودگی هوا در 25 درصد سکته های قلبی نقش دارد بعلاوه 12 درصد مرگ های قلبی و عروقی به علت آلودگی هوا است. وقتی که ریزگرد ها از 2/5 میکرون بیشتر می گردد، احتمال بروز خطر در تماس های طولانی مدت نیز افزایش پیدا می نماید.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2031

به "فوت 12 درصد بیماران قلبی عروقی بر اثر آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت 12 درصد بیماران قلبی عروقی بر اثر آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید