فرهنگ آن هم از نوع ایتالیایی!

به گزارش مجله عطر یاس، با ورود به کشور ایتالیا شما با فرهنگ متفاوتی از کشورهای دیگر اروپایی روبرو می شوید، حتی گاهی از اینکه در اروپا هستید متعجب می شوید!

ایتالیایی ها نسبت به کشورهای دیگر اروپا افراد خونگرم تری هستند و این برای ما ایرانی ها که به خونگرم بودن در جهان معروف هستیم، حس جالب و دلنشینی است. خوب است قبل از سفر به این کشور کمی با فرهنگ مردم آن آشنا شوید تا از معاشرتتان بیشتر لذت ببرید. با خبرنگاران همراه باشید تا فرهنگ ایتالیا رو مرور کنیم.

فرهنگ آن هم از نوع ایتالیایی!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ایتالیایی ها، عاشق غذاهای متنوع هستند

علاقه زیاد مردم ایتالیا به غذا را از تنوع غذایی آنها در وعده های غذاییشان متوجه می شوید. در یک وعده غذا با یک غذا سیر نمی شوند! برای همین پیش غذا و دسر، جز جدا نشدنی میزهای غذای آنهاست. تنوع غذایی آنها با پاستا و خورش شکل می گیرد. همانطور که ما ایرانی ها به همراه برنج غذاهای مختلفی میل می کنیم آنها نیز به همراه پاستا غذاهای مختلفی از جمله خورش های متنوع دریایی را صرف می نمایند. سر میز غذای ایتالیایی ها شک نکنید به شما خوش می گذرد، انواع نوشیدنی سرد و گرم، دسرهای شکلاتی، غذاهای خوشمزه، سبزیجات، سالادهای متنوع حسابی سرگرمتان می نمایند، حتی اگر کنار یک فرد ایتالیایی پر حرف نشسته باشید! نکته جالب درباره آنها صرف صبحانه های سریع السیر است! آنها خیلی اهل صبحانه های شلوغ و متنوع نیستند و صبحشان را با یک نوشیدنی و یک کیک شروع می نمایند.

ایتالیایی ها بیش از آنچه که فکر کنید دستانشان را تکان می دهند

حتما برایتان پیش آمده با فردی صحبت کنید که در حین مصاحبه با شما دست هایش را تکان دهد. حالا همین حالت حتی خیلی بیشتر در ایتالیایی ها دیده می گردد. حالتی که آنها از یونانی ها به ارث برده اند، یونانی هایی که زمانی به قسمت جنوبی ایتالیا آمدند و برای اینکه صدایشان را کسی نشنود با حرکات دست به ایجاد ارتباط می پرداختند. حالا این ویژگی در ایتالیایی ها نهادینه شده است.

ایتالیایی ها، عاشق خانواده هستند

یکی از ویژگی مردم این کشور که شباهت زیادی با فرهنگ ما نیز دارد علاقه آنها به خانواده هایشان است. برعکس دیگر کشورهای اروپایی که عواطف بین فرزندان و خانواده نسبتا کم رنگ تر شده، مردم ایتالیا به بچه ها، جوانان و سالمندان خانواده شان علاقه مند و وابسته هستند. در فرهنگ آنها احترام و علاقه موضوع مهمی بین نسل هاست و فرقی نمی کند که فرد در چه سن و سالی باشد؟ همیشه برای خانواده دوست داشتنی است.

از رانندگی ایتالیایی ها بترسید

مردم این کشور به رانندگی بد در جهان معروف هستند. اصلا انگار قوانین رانندگی موضوع فراموش شده ای برای آنهاست. خود آنها یک جمله معروف درباره رانندگیشان دارند که می گوید: شما به جلو نگاه کنید، دیگران باید مراقب پشت ماشین شما باشند!

اگر از رانندگی می ترسید سعی کنید در این کشور از نشستن پشت فرمون پرهیز کنید، به جای رانندگی بین ماشین هایی که هر لحظه ممکن است روبرویتان بپیچند، زمانتان را صرف تماشای کوچه های آبی ونیز و آثار تاریخی رم کنید.

در ایتالیا با افراد شلوغ و پر سر وصدا روبرو می شوید

در سفر به بیشتر شهرهای ایتالیا انتظار سکوت نداشته باشید. ایتالیایی ها عاشق حرف زدن هستند آن هم با صدای بلند! هر جا که بروید چند ایتالیایی می بینید که با صدای بلند حرف می زنند و در حال شعر خواندن هستند! انگاری از سکوت گریزانند، این را از بوق زدن ممتدشان می گردد فهمید!

منبع: الی گشت
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 332

به "فرهنگ آن هم از نوع ایتالیایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ آن هم از نوع ایتالیایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید