عکس ، رونمایی اولین ماشین هوشمند سایپا که آنلاین به اینترنت ایرانسل وصل است!

به گزارش مجله عطر یاس، دیجیاتو نوشت: مراسم رونمایی از شاهین متصل صبح دوشنبه 25 مهر و در رویداد فناورانه خودروهای آینده برگزار گردید.

عکس ، رونمایی اولین ماشین هوشمند سایپا که آنلاین به اینترنت ایرانسل وصل است!

مراسم رونمایی از شاهین متصل در رویداد فناورانه خودروهای آینده برگزار گردید. در این رویداد، سایپا به معرفی تکنولوژی نو در خودروی شاهین پرداخت که با همکاری اپراتور ارتباطی ایرانسل طراحی شده است. خودروی متصل یا همان Connected Car به ماشینی گفته می گردد که به اینترنت دسترسی داشته و در حالت معمول به یک شبکه وایرلس محلی مجهز است.

شاهین متصل به وسیله به اشتراک گذاری دسترسی اینترنتی می تواند با دستگاه های داخل و خارج از خودرو ارتباط برقرار کند. مکان یابی و امکان ارسال اطلاعات مکانی، برخورداری از سرویس اشکال جهت برقراری ارتباط با مراکز خدماتی و امدادی در مواقع اضطراری و همین طور امکان ارسال گزارش دیاگ خودرو به سرویس نظارت بر اطلاعات و اعلام نتیجه به کاربر به وسیله تلفن همراه راننده، از جمله ویژگی های تکنولوژی نو در شاهین متصل هستند.

بحث رونمایی از شاهین متصل برای نخستین بار در نشست عمومی در تاریخ 20 مهرماه مطرح شد. سایپا وعده داد در رویداد فناورانه خودروهای آینده که در روزهای 25 و 26 مهرماه برگزار می گردد، از فناوری نو خود رونمایی می نماید و البته به وعده خود نیز عمل کرد.

رویداد فناورانه خودروهای آینده در محل مرکز تحقیقات و نوآوری خودرو سایپا و با هدف معرفی دستاوردهای اخیر شرکت های دانش بنیان و نمایش قابلیت ها و پتانسیل آن ها در بهبود و ارتقای صنعت خودروسازی کشور و همین طور پیشرفت تکنولوژیکی و توان علمی، تخصصی و فنی نخبگان و متخصصین حوزه، نمایش دستاوردهای شرکت های مختلف در عرصه فراوری خودروهای برقی و هیبریدی، معرفی خودروهای متصل و زیرساخت ها و تجهیزات وابسته و تست و آزمون آن ها برگزار گردیده است.

سایپا علاوه بر رونمایی از شاهین Connected Car، آریا را نیز به معرض نمایش درآورد. این خودرو در نسخه بنزینی در سال آینده روانه بازار می گردد. البته طبق ادعای سایپا، نسخه تمام برقی آریا بر اساس پلتفرم SP ساخته و فراوری خواهد شد.

سایپا بعلاوه قول داده که فناوری ها و آپشن های نو از جمله خودرو متصل، سیستم پیشگیری از برخورد، سیستم هشدار نقاط کور و غیره را به محصولات نو خود اضافه کند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2041

به "عکس ، رونمایی اولین ماشین هوشمند سایپا که آنلاین به اینترنت ایرانسل وصل است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، رونمایی اولین ماشین هوشمند سایپا که آنلاین به اینترنت ایرانسل وصل است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید