معرفی برترین اپلیکیشن ها و وب سایت ها برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو (طراحی سایت)

به گزارش مجله عطر یاس، اگر مالک خودرو هستید ولی نمی خواهید برای آگاه شدن از خلافی ها و یا پرداخت آن ها، به پلیس + 10 مراجعه کنید، به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید چون قصد داریم 8 اپلیکیشن و وب سایت برتر استعلام و پرداخت خلافی خودرو عالی را به شما معرفی کنیم.

معرفی برترین اپلیکیشن ها و وب سایت ها برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو (طراحی سایت)

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

امروزه بسیاری از افراد با عدم آگاهی از این موضوع که روش های آنلاین برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارد، به پلیس + 10 مراجعه می نمایند؛ جایی که نه تنها باید با ایستادن در صف وقت خود را هدر دهند بلکه گاهی اوقات برای مراجعه به دفاتر مربوطه هم باید جهت زیادی را طی نمایند. به صورت کلی فرایند رفتن به این دفاتر و منتظر ماندن برای پرداخت خلافی خودرو هم وقت گیر و هم هزینه بر است. در نتیجه پیشنهاد ما این است که به سراغ روش های آنلاین بیایید.

با پیشرفت فناوری و افزایش روز افزون گوشی های هوشمند و اپلیکیشن هایی که در تمامی زمینه ها وجود دارند، بسیاری از سازمان ها سرویس های خود را به صورت غیر حضوری به مردم ارائه می نمایند. با این کار نه تنها مشتریان بیشتری جذب یک سازمان می شوند، چون رسیدگی به امور اصلا وقت زیادی از آن ها نمی گیرد، بلکه کارها هم با سهولت بیشتری صورت می گیرد و دیگر شاهد مشکلاتی نظیر مراجعه نمایندگان زیاد و بحث و جدل با ارباب رجوع و… هم نخواهیم بود.

یکی از بخش هایی که می توانید در آن بدون احتیاج به مراجعه حضوری به کار خود رسیدگی کنید، پرداخت خلافی خودرو است. اگر مالک و راننده یک خودرو باشید، تقریبا احتمالش صفر است که تا به امروز جریمه نشده باشید. این اتفاق برای همه رخ می دهد و جریمه ها هم باید پرداخت گردد. برای این کار، قبل از اینکه روش های نو به وجود بیایند، کاربران مجبور بودند به صورت حضوری به دفاتر مربوطه نظیر پلیس + 10 مراجعه نمایند اما اکنون و با وجود اپلیکیشن های متعددی که در این زمینه وجود دارند، احتیاج به انجام این کار به حداقل رسیده است.

بنابراین اگر شما هم در پی یک اپلیکیشن خوب و کار راه انداز برای پرداخت خلافی خودروی خود هستید، این مطلب را تا پایان دنبال کنید چرا که تعدادی از برترین اپلیکیشن ها را در این زمینه به شما معرفی خواهیم کرد. این اپ ها عبارت اند از:

  • دیجی پی
  • قبضینو
  • پدال
  • خلافیتو
  • فرمون
  • وب سایت rahvar120
  • وب سایت itoll
  • وب سایت eghabz

1. دیجی پی؛ ساده ترین برنامه خلافی خودرو

نخستین اپلیکیشن این فهرست، دیجی پی است. البته امکان پرداخت خلافی خودرو فقط بخشی از قابلیت های این اپلیکیشن عالی و همه کاره به شمار میرود. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان، تمام امکانات و قابلیت های خود را در اختیار کاربران قرار می دهد تا آن ها بتوانند با پیمودن چند جهت ساده، خلافی خودرو خود را استعلام گرفته و آن را پرداخت نمایند.

این اپلیکیشن رابط کاربری بسیار ساده ای دارد. به گونه ای که حتی اگر اصلا با آن کار هم ننموده باشید، خیلی راحت می توانید سر در بیاورید در چه بخش هایی می گردد چه کارهایی انجام داد. در یکی از بخش های این اپلیکیشن شما می توانید خلافی خودروی خود را معین نموده و آن را پرداخت کنید تا دیگر مجبور نشوید به صورت حضوری به دفاتر مربوطه مراجعه کنید.

از جمله قابلیت های خوب این اپلیکیشن این است که به شما رسید الکترونیکی و تاریخچه پرداخت را هم می دهد تا در صورتی که مسئله ای برایتان پیش آمد بتوانید از این اسناد برای اثبات پرداخت جرائم خود بهره ببرید. اگر شما هم از اپلیکیشن دیجی پی استفاده می کنید اما نمی دانستید چنین قابلیتی در آن وجود دارد، برای پرداخت جریمه کافی است مراحل زیر را دنبال کنید؛

  • وارد اپلیکیشن شوید و در همان منوی نخست، روی گزینه بیشتر و سپس استعلام جریمه کلیک کنید.
  • حال شماره ماشین را وارد نموده و روی گزینه استعلام کلیک کنید.
  • در صفحه نوی که برایتان باز می گردد، تمام روزهایی که در آن جریمه شدید به همراه مبلغ و نوع جریمه، علت، شناسه قبض و شناسه پرداخت به نمایش گذاشته می گردد که می توانید از همین صفحه هم به پرداخت آن ها اقدام کنید.
  • برای پرداخت به وسیله دیجی پی هم یا باید از کیف پول الکترونیکی خود بهره ببرید و یا کارت بانکی که این موضوع کاملا به انتخاب خودتان بستگی دارد.

(توجه داشته باشید در لحظه نگارش این مطلب، بخش استعلام جریمه در دیجی پی در حال بروزرسانی است و به صورت موقت از دسترس خارج شده است.)

گفتنی است علاوه بر جریمه، دیجی پی به شما اجازه می دهد از میزان عوارض جاده ای خود هم با خبر شوید که این هم می تواند برای کسانی که زیاد مسافرت خارج از استان می فرایند و نمی دانند شرایط بدهی عوارضی آن ها چگونه است بسیار مفید باشد.

2. قبضینو؛ کامل ترین اپلیکیشن خلافی خودرو

قبضینو یکی از برترین اپلیکیشن های پرداخت قبض به شمار میرود که نام آن هم کاملا گویای این موضوع هست. این اپلیکیشن که امتیاز نسبتا بالایی هم در گوگل پلی کسب نموده قادر است انواع و اقسام کارها را چه در زمینه پرداخت قبوض و چه در زمینه خلافی رانندگی به ساده ترین شکل و در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد در حالی که کمتر از فقط 5 مگابایت حجم دارد.

اگرچه در این مطلب غالب تمرکز روی خلافی خودرو است اما بی انصافی است اگر به چند مورد از برترین قابلیت ها و امکانات این اپلیکیشن مجذوب کننده اشاره نکنیم. در قبضینو شما نه تنها می توانید قبض برق، آب، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه، عوارض ملک و به طور کلی هر قبض دیگری را پرداخت کنید، بلکه امکان خرید شارژ و بسته اینترنت هم در آن فراهم است.

علاوه بر این ها، هشت سرویس مختلف در بخش خدمات خودروی آن وجود دارند که عبارت اند از: خلافی، عوارض آزادراه، عوارض سالیانه، طرح ترافیک، پارک حاشیه ای، پلاک های فعال، نمره منفی و حتی پیگیری کارت و سند خودرو. به عبارتی دیگر، با نصب این اپلیکیشن تقریبا از مراجعه به هر دفتر خدماتی دیگری بی احتیاج خواهید شد. البته باید این نکته را هم به خاطر داشته باشید که برای استعلام خلافی خودرو به وسیله این اپلیکیشن باید 5200 تومان بپردازید که مبلغ زیادی نیست اما پیشنهاد می گردد زمانی استعلام بگیرید که مطمئن باشید قرار است جریمه را پرداخت کنید.

3. پدال؛ یکی از برترین و محبوب ترین اپ های خلافی خودرو

پدال یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های استعلام و پرداخت خلافی خودرو است که در نوع خود یکی از برترین ها هم به شمار میرود. اپلیکیشن کاملا ساده است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. کافی است آن را نصب کنید تا متوجه شوید چقدر همه چیز منظم، دقیقا روبروی شما واقع شده است؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آن بخشی که احتیاج دارید کلیک کنید.

البته برای اینکه بتوانید خلافی بگیرید، باید در سامانه سخا ثبت نام کنید چون به نام کاربری این سامانه هنگام استعلام خلافی احتیاج پیدا می کنید. از جمله کارهایی که می توان با استفاده از این اپلیکیشن انجام داد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استعلام تصادفات
  • استعلام خلافی خودرو
  • نمره منفی گواهینامه
  • استعلام فک پلاک
  • اخبار بازار خودرو
  • قیمت خودرو صفر
  • سرعت سنج
  • قیمت گذاری خودرو
  • دوربین های نظارتی
  • پلاک یاب خودرو
  • خرید شارژ
  • پرداخت قبوض

در رابطه با گزینه آخر هم باید بگوییم با در اختیار داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت می توانید به پرداخت قبوض خود به وسیله این اپلیکیشن هم اقدام کنید.

4. خلافی خودرو؛ متمرکز و بدون قابلیت های اضافه

خلافی خودرو یک اپلیکیشن بسیار کاربردی برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو به شمار میرود که بلافاصله بعد از نصب و اجرای آن، یک صفحه برای شما باز می گردد که از شما می خواهد شماره تلفن خود را وارد و احراز هویت کنید. بعد از وارد کردن شماره تلفن و احراز هویت، به صفحه اصلی اپلیکیشن راهنمایی می شوید که کلا تشکیل شده از سه بخش؛ عوارض جاده، خلافی موتور و خلافی خودرو.

به صورت کلی خلافی خودرو قادر است فقط همین سه کار را انجام دهد که این موضوع آن را به یکی از متمرکزترین اپلیکیشن ها در این زمینه تبدیل می نماید. توجه داشته باشید برای استعلام خلافی خودرو باید 5200 تومان بپردازید بنابراین در این اپ هم پیشنهاد می گردد فقط زمانی که می خواهید مبلغ جرائم را پرداخت کنید، استعلام بگیرید. این اپلیکیشن وب سایت هم دارد که می توانید با مراجعه به آن، هم کارهای خلافی را رسیدگی و هم لینک های دانلود مربوطه را دریافت کنید. متأسفانه این اپلیکیشن برای iOS در دسترس قرار ندارد.

5. فرمون؛ اپلیکیشنی با قابلیت های فراوان

اما می رسیم به آخرین اپلیکیشن این فهرست که یک برنامه عالی جهت گرفتن خلافی است. البته برای استعلام و پرداخت باید همان مبلغ 5200 تومان که مصوبه راهور است پرداخت کنید. اما سوا از این قابلیت، فرمون یک سری امکانات جالب دیگر هم دارد که از جمله این موارد می توان به پرداخت عوارض سالیانه خودرو، قیمت گذاری خودرو، بیمه شخص ثالث، استعلام پلاک فعال، جست و جوی پلاک، استعلام عوارض آزادراه، سرعت سنج، دوربین کنترل سرعت، آئین نامه رانندگی، جدول تخلفات، جدول نمره منفی، استعلام شرایط گواهینامه، استعلام شرایط سند و کارت ماشین، استعلام نمره منفی گواهینامه و… اشاره نمود که البته بخش بزرگی از این قابلیت ها پولی و بخشی دیگر هم رایگان هستند.

6. وب سایت rahvar120

مورد شماره 6 دیگر اپلیکیشن نیست. بلکه یک وب سایت عالی برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو به شمار میرود. در این وب سایت شما تنها کاری که باید بکنید این است در سامانه سخا ثبت نام نموده و وارد شوید. حالا بدون اینکه احتیاجی به پرداخت پول باشد، با وارد کردن بارکد خودروی خود که پشت کارت ماشین درج شده و غالبا 8 یا 9 رقمی است، می توانید تخلفات خود را آنالیز کنید.

7. وب سایت itoll

وب سایت itoll هم یکی از برترین وب سایت ها جهت استعلام و پرداخت خلافی خودرو به شمار میرود که علاوه بر این کارها، امکان استعلام و پرداخت عوارض، بیمه و حتی معاینه فنی را هم داراست. itoll یک وب سایت کاملا متمرکز است و پیچیدگی خاصی ندارد. کافی است بلافاصله پس از ورود به آن، روی بخش خلافی خودرو کلیک کنید و با وارد کردن شماره پلاک، کد ملی مالک و شماره موبایلی که به نام خودتان باشد، میزان جرائم خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید در این وب سایت، برخلاف rahvar120 شما باید 5200 تومان بپردازید.

8. وب سایت eghabz

وب سایت eghabz هم تا حد زیادی همان کار itoll را انجام می دهد با این تفاوت که به شما اجازه می دهد یک سری کارهای بیشتر نظیر پرداخت قبوض مختلف، از جمله گاز، برق، تلفن ثابت، آب و… را هم پرداخت کنید. در نتیجه یک وب سایت جامع تر به شمار میرود. اما در بخش خودرو که دقیقا موضوع بحث ماست، به میزان وب سایت یادشده کامل نیست و فقط خلافی را با دریافت 5200 تومان از شما، به نمایش در می آورد.

اگر شما هم از اپلیکیشن یا سرویسی جهت استعلام و پرداخت خلافی خودرو استفاده می کنید و از عملکرد آن ها راضی هستید، لطفاً نام آن ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. توجه داشته باشید یک سری از اپلیکیشن هایی که قبلا عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشتند نظیر ایرانی کار، اما بعد از مدتی میزان رضایت کاربران از آن ها به شدت پایین آمد. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب، جمعی از برترین اپلیکیشن ها و سرویس ها را به شما معرفی کنیم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2005

به "معرفی برترین اپلیکیشن ها و وب سایت ها برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو (طراحی سایت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین اپلیکیشن ها و وب سایت ها برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو (طراحی سایت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید