ظریف با همتای ایرلندی ملاقات کرد

به گزارش مجله عطر یاس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دوبلین حضور دارد امروز با همتای ایرلندی ملاقات کرد و به گفت وگو نشست.

ظریف با همتای ایرلندی ملاقات کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش به اروپا در دوبلین پایتخت ایرلند حضور دارد، امروز (چهارشنبه) با سایمون کاوونیوزیر خارجه ایرلند ملاقات و گفت و گو کرد.

ظریف پیش از این به اسپانیا و ایتالیا سفر و با مقامات این کشورها و از جمله مقامات واتیکان ملاقات و گفت وگو نموده بود.

وزیر خارجه ایرلند 17 اسفند 1399 در سفر به تهران با ظریف ملاقات و گفت وگو کرد.

به گزارش فارس، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند اول بهمن 1399 به صورت مجازی گفت و گو نموده بودند. در گفت و گوی ویدئویی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند موضوعات مربوط به روابط دو کشور، مسائل مرتبط با برجام و دیدگاه های ایران و ایرلند در موضوعات مهم منطقه مورد گفت وگو و گفتگو نهاده شد.

گفتنی است ایرلند از اول ژانویه (12 دی) در کنار نروژ کرسی خود در شورای امنیت به عنوان عضو غیردائم را تحویل گرفت و تا دو سال عهده دار این سمت است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خرداد ماه امسال در توئیتی از انتخاب اعضای جدید غیردائم شورای امنیت استقبال کرد.در این توئیت آمده بود: جمهوری اسلامی ایران از انتخاب هند، ایرلند، مکزیک، و نروژ به عنوان اعضای جدید غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال می نماید. همزمان با آنکه دستورکار کلیدی شورای امنیت برای دوره 2021-2022 باید حمایت کارآمد از چند جانبه گرایی و حقوق بین الملل در برابر ایدئولوژی ها و حکومت های بد طینت باشد، ایران آماده همکاری با اعضای جدید است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1566

به "ظریف با همتای ایرلندی ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف با همتای ایرلندی ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید