طرز تهیه اسکمو آلبالو خوشمزه بدون قالب به 3 روش بازاری

به گزارش مجله عطر یاس، اسکمو یکی از خوشمزه ترین یخی است که بیشتر در شمال کشور و شهر رشت درست می گردد. اگر یک بار طعم اسکمو را چشیده باشید، می دانید که طعم این بستنی یخی با هیچ نوع بستنی دیگر قابل مقایسه نیست. معمولاً در طرز تهیه اسکمو آلبالو شمالی از ترکیب میوه های ترش مزه دیگر مثل آلوچه قرمز و زغال اخته نیز استفاده می گردد. اگر دوست دارید طرز تهیه اسکمو شمالی با آلبالو را به چند روش مختلف یاد بگیرید، بهتر است در این مقاله از سرویس در با ما همراه باشید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص دستور تهیه اسکمو مخصوص آلبالو پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه اسکمو آلبالو خوشمزه بدون قالب به 3 روش بازاری

طرز تهیه اسکمو با آلبالو خشک

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه اسکمو با آلبالو خشک

  • آلبالو خشکه: 250 گرم
  • آب: 4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و گلپر: 1 قاشق چای خوری
  • رب آلوچه جنگلی: 2 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه اسکمو با آلبالو خشکه

اگر فصل نیست و هوس اسکموی آلبالو کردید، می توانید به راحتی با استفاده از نیز یک اسکموی فوق العاده لذیذ در خانه آماده کنید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن اسکمو آلبالو خشکه آشنا شوید.

مرحله اول؛ شستن آلبالوها

در اولین مرحله از طرز تهیه اسکمو با آلبالو خشکه باید آلبالوها را برای حدود 1 تا 2 ساعت در یک ظرف آن قرار دهید. این کار موجب می گردد تا شن و سنگ ریزه هایی که لابه لای پوست آلبالوی خشک مانده به راحتی از آن خارج گردد. سپس می توانید آلبالوها را چندین بار بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج گردد.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد اسکمو آلبالو

در این مرحله از طرز تهیه اسکمو آلبالویی باید آلبالوها را در یک قابلمه بریزید. سپس 4 لیوان فرانسوی دسته دار آب به آن اضافه کنید. رب آلوچه جنگلی را نیز به قابلمه اضافه کنید و مقداری نمک، شکر و گلپر نیز به مواد اسکمو بزنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب آلبالو

مرحله سوم؛ جوشاندن مواد اسکمو

در این مرحله باید قابلمه را با شعله زیاد روی گاز قرار دهید. بعد از این که آب آغاز به جوشیدن کرد، شعله گاز را کم کنید و مواد را هم بزنید تا آلبالوها کمی نرم شوند. در این مرحله نباید بیش از حد آلبالوها را بپزید، تنها کمی نرم شدن آلبالوها و غلیظ شدن آب آن کافی است.

مرحله چهارم؛ آماده کردن اسکمو آلبالو

بعد از این که مواد اسکمو آماده شد، شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید آلبالوها خنک شوند. سپس مواد اسکمو را در قالب یا لیوان های یک بار مصرف بریزید و چوب بستنی در لیوان بگذارید تا بعد از منجمد شدن اسکمو بتوانید به راحتی آن را میل کنید.

طرز تهیه اسکمو شمالی آلبالو اخته

مواد لازم برای تهیه اسکمو شمالی ساده

  • زغال اخته خشک: 150 گرم
  • آلبالو خشک: 100 گرم
  • نمک: 4 قاشق چای خوری
  • شکر: 2 قاشق چای خوری
  • گلپر: به مقدار لازم
  • آب: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه اسکمو آلبالو اخته رشت

اگر طعم اسکمو آلبالو اخته شمالی را چشیده باشید، حتماً از هواداران این بستنی هستید و هر لحظه برای خوردن دوباره آن لحظه شماری می کنید. درست کردن اسکمو شمالی با آلبالو و زغال اخته در خانه کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در عرض چند دقیقه خودتان یک اسکموی فوق العاده لذیذ و ترش شمالی را آماده کنید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن اسکمو اخته آلبالو شمالی آشنا شوید.

مرحله اول؛ خیساندن آلبالو و اخته

در اولین مرحله از اسکمو آلبالویی بستنی معروف شمالی باید آلبالو و اخته ها را در آبکش بریزید و خوب بشویید. سپس آن ها را برای حدود 1 ساعت در آب قرار دهید تا هم نرم شوند و هم شن ریزه های چسبیده به آن ها خارج گردد.

مرحله دوم؛ پختن آلبالو و اخته

در این مرحله از طرز تهیه اسکمو آلبالویی بستنی معروف شمالی باید به مقدار یک بند انگشت بالاتر از مقدار اخته و آلبالو در قابلمه آب بریزید. سپس نمک و شکر را اضافه کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آلبالو و اخته کاملاً پخته و نرم گردد.

مرحله سوم؛ درست کردن اسکمو آلبالوی شمالی

بعد از این که آلبالوها و زغال اخته ها پختند و نرم شدند، می توانید شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید ترکیب آلبالو و اخته خنک گردد. سپس این ترکیب را کمی با گوشتکوب له کنید و در لیوان یک بار مصرف یا قالب بریزید و در فریزر قرار دهید تا منجمد گردد.

طرز تهیه اسکو آلبالو ترکیبی

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه اسکو آلبالو

  • ترکیب آلبالو، گیلاس و آلو قرمز: 1 کیلوگرم
  • نمک، گلپر: به مقدار لازم
  • شکر: 1 تا 5 قاشق غذاخوری (اختیاری)
  • آب: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه اسکمو آلبالو مخلوط

طرز تهیه اسکمو خانگی خوشمزه با آلبالو معمولاً فرق دارد و هر فرد این اسکموهای لذیذ و ترش مزه را به روش خاصی آماده می نماید. یکی از خوشمزه ترین و مجذوب کننده ترین انواع اسمکو آلبالو، ترکیب کردن آن با میوه های دیگر است. در ادامه می توانید با طرز تهیه اسکو آلبالو با گیلاس و آلو آشنا شوید.

مرحله اول، پختن میوه ها

در اولین مرحله از طرز تهیه اسکو آلبالو ترکیبی باید آلبالو، گیلاس و آلو را در یک قابلمه بریزید. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و روی حرارت گاز قرار دهید. کمی نمک، گلپر و در صورت تمایل شکر به میوه ها اضافه کنید و بعد درب قابلمه را روی آن بگذارید تا میوه ها برای نیم ساعت بپزند.

مرحله دوم؛ ریختن مواد اسکمو در قالب

بعد از این که میوه ها به خوبی پختند، می توانید آن ها را با پشت قاشق له کنید. اجازه دهید گوشت پخته شده میوه ها با آب آن ترکیب گردد. سپس این ترکیب را در قالب های بستنی یخی یا اسکمو بریزید و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد گردد.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه اسکمو آلبالو

*برای تهیه اسکمو آلبالوی ترکیبی می توانید هر میوه تابستانی که دوست دارید را به اسکمو اضافه کنید. میوه هایی مثل آلو، آلبالو، گیلاس، زغال اخته، آلوچه، آلو زرد، قیسی، تمشک و آلو قرمز برای تهیه اسکمو آلبالو بسیار مناسب هستند.

*برترین ادویه و طعم دهنده برای درست کردن اسکمو آلبالو، گلپر است.

*اگر دوست دارید طعم اسکموی شما ترش گردد، بهتر است شکر را حذف کنید و به جای آن مقداری رب آلوچه یا ترش به مواد اسکمو اضافه کنید تا ترش تر گردد.

*در طرز تهیه اسکو آلبالو بهتر است مقدار آب کمی به میوه اضافه کنید تا میوه بعد از پخت آبکی نگردد در صورتی که مقدار آبی که برای پخت اسکمو استفاده نموده اید، زیاد است، می توانید آلبالوها را آبکش کنید و به مقدار احتیاج به آن آب اضافه کنید.

*پیشنهاد می گردد در طرز تهیه اسکمو آلبالو هسته میوه را جدا نکنید و آن را با هسته درست کنید، اما در صورت تمایل می توانید این اسکمو را بدون هسته نیز درست کنید.

*در طرز تهیه اسکمو آلبالو می توانید مقداری آب لیمو ترش تازه به مواد اسکمو اضافه کنید تا عطر و مزه بهتری پیدا کند.

*اگر دوست دارید طعم اسکموی شما ترش و ملس باشد، می توانید شکر را حذف کنید و در صورت تمایل مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید.

*در طرز تهیه اسکمو با آلبالو خشکه یا اسکموی آلبالو اخته شمالی می توانید مقداری آلوچه خشک ترش نیز به مواد آن اضافه کنید تا خوش طعم تر گردد.

*برای تهیه اسکموی آلبالو نباید از مقدار زیادی گلپر بهره ببرید، زیرا گلپر زیاد موجب تلخ شدن مزه اسکمو می گردد.

*در صورت تمایل می توانید در طرز تهیه اسکمو خانگی خوشمزه با آلبالو از مقداری خرد شده و آلو ترش جنگلی نیز بهره ببرید.

*پیشنهاد می گردد مواد اسکمو آلبالو را به صورت غلیظ تر آماده کنید تا طعم اسکموی شما مجذوب کننده تر گردد.

*اگر دوست دارید اسکموی شما بافت غلیظ تری داشته باشد، می توانید یک قاشق ژلاتین آب شده به مواد آن اضافه کنید.

*در صورت تمایل می توانید مقداری پوره گوجه سبز به اسکمو آلبالو اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای آلبالو بدون شکرک و کپک

سوالات متداول

دستور پخت اسکمو مخصوص شمالی چگونه است؟

برای تهیه اسکمو آلبالویی به عنوان یک بستنی معروف شمالی باید از ترکیب آلبالو خشک و زغال اخته خشک بهره ببرید.

طرز تهیه اسکمو آلبالو ترکیبی چگونه است؟

برای درست کردن اسکمو آلبالو می توانید از میوه هایی مثل آلو، آلبالو، گیلاس، زغال اخته، آلوچه، آلو زرد، قیسی، تمشک و آلو قرمز بهره ببرید که برای تهیه اسکمو آلبالو بسیار مناسب هستند.

منبع: افق کوروش
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2007

به "طرز تهیه اسکمو آلبالو خوشمزه بدون قالب به 3 روش بازاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسکمو آلبالو خوشمزه بدون قالب به 3 روش بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید