ضبط و توقیف 80 کارتن کتاب مربوط به حزب نازی در آلمان

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکتوالیته- در آلمان قوانین مربوط به انتشار مطالب مروج نفرات پراکنی و به ویژه ایدئولوژی متعلق به حزب نازی سختگیرانه است. انتشار کتاب نبرد من نوشته آدولف هیتلر طبق قانون اساسی آلمان تا سال 2015 ممنوع بود و در همین سال یک موسسه تحقیقاتی در آلمان اظهار داشت کتاب را بعد از ده ها سال ممنوعیت به صورت محدود با توضیحات مفصل و یادداشت های انتقادی منتشر می نماید.

ضبط و توقیف 80 کارتن کتاب مربوط به حزب نازی در آلمان

پلیس جنایی زاکسن در شرق آلمان به دستور دادستان این ایالت از مدتی پیش آغاز به تفتیش و تجسس علیه اقدامات محرک نفرت نژادی در شرق آلمان کردند و خاتمه بعد از گذشت چند روز، از کشف و توقیف 80 کارتن کتاب مربوط به حزب نازی در انباری در حومه شهر لایپزیک خبر دادند.

به گفته پلیس آلمان، متهم ردیف اول مردی 38 ساله است که کتاب های نازی را که چاپ های جدید نبرد من نیز در میان آن ها بوده جمع آوری و توزیع می نموده که حالا دستگیر و کیفرخواستی نیز علیه اش صادر شده است.

لازم به ذکر است که آدولف هیتلر کتاب دو جلدی نبرد من را زمانی که در زندان لندزبورگ آلمان به اتهام شرکت در یک توطئه کودتایی در سال 1924 به سر می برد نوشت.

طبق بیانیه منتشر شده توسط پلیس جنایی آلمان ناشر این کتاب ها به تازگی در لایپزیک آغاز به فعالیت نموده بود و به نظر می رسد که انتشارات او خود بخشی از یک شبکه اروپایی است زیرا مدیر آن در حال حاضر در اروپای شرقی سکونت دارد.

طبق این خبر تحقیقات بعدی برای ارزیابی تعداد دقیق کتاب ها و ارزش کتاب های توقیفی ادامه دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1286

به "ضبط و توقیف 80 کارتن کتاب مربوط به حزب نازی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضبط و توقیف 80 کارتن کتاب مربوط به حزب نازی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید