ختمی ارغوانی به کتاب فروشی ها آمد

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران؛ رمان ختمی ارغوانی نوشته چیماماندا آنگزی آدیچی و با ترجمه الهه علیزاده، از سوی انتشارات افراز منتشر شد. این کتاب با شماره 175 از بخش داستان دنیا این نشر به چاپ رسیده است.

ختمی ارغوانی به کتاب فروشی ها آمد

در بخشی از رمان ختمی ارغوان می خوانیم: از نگاه کردن به قهوه ای گرم چشمانش می هراسیدم. می ترسیدم که سست شوم، که دستانم را دور گردنش حلقه کنم و نگذارم برود. برگشتم.

آلمانداها را از لای انگشتانش در آورد و با دقت به گلبرگ های زردش نگاه کرد، پرسید: این همون گلیه که تو می مکی؟ که شیره شیرینی داره؟

لبخند زدم: نه اون اکسوراست. گل را انداخت و شکلکی در آورد.

خندیدم. خندیدم چون گل های آلاماندا خیلی زرد بودند. خندیدم چون تصور کردم پدر آمادی شیره تلخ آنها را می مکد. خندیدم چون چشمان پدر آمادی خیلی قهوه ای بودند و من می توانستم خودم را در آنها ببینم.

در متنی از واشنگتن پست بر این رمان آمده که نفس گیر... آدیچی، وارث حقیقی قرن بیست ویکمیِ چینوا اچبه، دیگر نویسنده عظیم قوم ایگبوست.

چیما ماندا گزی ادیشی معروف به چیماماندا نگزی آدیچی؛ رمان نویس، نویسنده ادبیات غیرداستانی و داستان کوتاه اهل نیجریه، در 15 سپتامبر 1977 به جهان آمد. وی فارغ التحصیل رشته داروسازی از دانشگاه نیجریه در مقطع کارشناسی و فارغ التحصیل رشته های نویسندگی خلاق از دانشگاه جان هاپکینز و مطالعات آفریقا از دانشگاه ییل در مقطع کارشناسی ارشد است.

کتاب ختمی ارغوانی نوشته چیماماندا آنگزی آدیچی، در 271 صفحه، به قیمت 110 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه الهه علیزاده، از سوی انتشارات افراز روانه بازار کتاب شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1683

به "ختمی ارغوانی به کتاب فروشی ها آمد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ختمی ارغوانی به کتاب فروشی ها آمد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ختمی ارغوانی به کتاب فروشی ها آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید