سگ رباتیک شیائومی؛ چابک و هوشمند

به گزارش مجله عطر یاس، شیائومی روز دوشنبه ربات چهارپایی به نام سایبرداگ (CyberDog) را در هند به نمایش گذاشت. این ربات که از پلتفرم هوش مصنوعی Jetson Xavier انویدیا پشتیبانی می نماید، دارای 11 حسگر بسیار دقیق مانند حسگرهای لمسی و اولتراسونیک برای پردازش داده ها و ماژول های GPS برای تعامل با محیط است.

سگ رباتیک شیائومی؛ چابک و هوشمند

به گزارش خبرنگاران، شیائومی ربات سایبرداگ را به 128 گیگابایت حافظه SSD مجهز نموده است. این ربات قادر است دستورات صوتی را بخوبی اجرا کند و با استفاده از یک تلفن همراه به راحتی از راه دور قابل کنترل است.

ربات سایبرداگ برای اولین بار در ماه فوریه در کنگره جهانی موبایل MWC 2022 رونمایی شد. این برند چینی در روز دوشنبه 5 جولای در جشن هشتمین سال ورود خود به بازار هند، ربات چهار پای سایبرداگ را در شهر های منتخب هند به نمایش گذاشت. قابلیت های این ربات براساس پلتفرم محاسباتی ابررایانه Nvidia Jetson Xavier NX AI شکل گرفته اند. این ابررایانه از 384 هسته Cuda،و48 هسته Tensor، یک پردازنده 6 Carmel Arm و دو موتور یادگیری عمیق تشکیل شده است.

شیائومی می گوید سایبرداگ رباتی بسیار چابک است که می تواند به راحتی با زمین و محیط های پیچیده سازگار گردد. این ربات علاوه بر 11 حسگر، دارای مجموعه ای از سنسور های دوربین از جمله دوربین های مبتنی بر هوش مصنوعی، دوربین های دوچشمی فوق عریض چشم ماهی (fisheye) و یک ماژول عمق Intel RealSense D450 برای ردیابی اشیا و ایجاد نقشه ناوبری می باشد.

شیائومی ادعا نموده که این ربات با استفاده از سروو موتور (Servo motor)های داخلی شیائومی که حداکثر 32 نیوتن متر گشتاور و 220 دور در دقیقه چرخش ایجاد می نمایند، می تواند حرکاتی تا 3.2 متر بر ثانیه ارائه دهد و کار هایی مانند برگشت به عقب را بخوبی انجام می دهد.

منبع: gadgets360

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1988

به "سگ رباتیک شیائومی؛ چابک و هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ رباتیک شیائومی؛ چابک و هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید