بهترین بازارهای کوالالامپور که حتما باید ببینید

به گزارش مجله عطر یاس، مالزی و به خصوص پایتخت آن، کوالالامپور، یکی از مقاصد پرتکاپوی گردشگری است که بازارهای آن، می تواند هر گردشگری را به خود علاقه مند کند. بهترین بازارهای کوالالامپور را بشناسید و از آن ها دیدن کنید.

بهترین بازارهای کوالالامپور که حتما باید ببینید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

بازارهایی که پر از تکاپو و ماجراجویی هستند، مکان های شگفت انگیزی برای تماشای کارهای روزانه مردم محلی و حتی خارجی ها محسوب می گردد. در این میان بازارهای کوالالامپور جذابیت بسیار زیادی دارند؛ هر کسی از هر جایی به این بازارها می آید تا سهمی در این پراکندگی چند فرهنگی داشته باشد. شاید یکی از مهم ترین کارهایی که باید در تور مالزی انجام داد، بازدید از بازارهای محلی است؛ در چنین مکان هایی می توان فرهنگ و سنت های مردم محلی را به چشم دید و سفری پربار را تجربه کرد. در ادامه بهترین بازارهای کوالالامپور را معرفی می کنیم تا در سفر به این شهر، آن ها را در برنامه سفر خود بگنجانید.

هر زمانی که قصد سفر به این کشور را دارید، می توانید تور ارزان مالزی را به وسیله آژانس های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

بازار چو کیت (Chow Kit)

این بازار به عنوان بزرگترین بازار تره بار مالزی شناخته می گردد و قطعا بزرگ ترین بازار تره بار کوالالامپور است. در این بازار محلی محصولات تازه، گوشت قرمز، ماهی، غذا و انواع نوشیدنی با قیمت های بسیار ارزان به فروش می رسد. در طول روز، بازار چو کیت پر از مردمان محلی است که برای خرید مواد غذایی تازه یا خرید غذا به اینجا آمده اند. این منطقه، مکانی توریستی نیست و شما می توانید زندگی مردم محلی را از نزدیک لمس کنید. فروشندگان دوه گرد زیاد تخفیف نمی دهند، چون اغلب قیمت ها پایین است. به تازگی توجه گردشگران به این بازار جلب شده، اما هنوز مردم محلی محبت آمیز با آن ها برخورد می نمایند و از مسافران کنجکاو که به دنبال طعم های محلی هستند، به شایستگی استقبال می نمایند.

پنج شنبه بازار Fiesta Nite در مونت کیارا پلازا

این بازار هفتگی در میان مهاجران و همچنین مردم محلی بسیار پرطرفدار است و هر کسی خواستار کالاهایی با کیفیت خوب و غذاهای بین المللی است، به این بازار سری می زند. در این بازار حدود 100 غرفه وجود دارد و طیف وسیعی از اقلام را در فضایی باز را به صورت خرده فروشی در آن به فروش می رسد. اینجا برندهای بازار، کارآفرین های مستقل و فروشندگان غذا دور هم جمع شده اند و فضایی سرگرم نماینده و شبیه به کارناوال ایجاد نموده اند. اگرچه ممکن است قیمت این بازار نسبت به بازارهای مشابه کمی بالا باشد، کالاهایی که در آن به فروش می رسند، قطعا در بازارهای دیگر پیدا نمی شوند، چون اقلامی مثل صابون های دست ساز، لباس و غذاهای پرطرفدار خارجی کالاهایی با کیفیت بالا محسوب می شوند. کسانی که قصد دارند تور کوالالامپور رزرو نمایند، می توانند این بازار را برای خرید سوغاتی در نظر بگیرند.

بازار بندر بارو سنتول

بازار بندر بارو سنتول پاتوق و منطقه مسکونی قدیمی و مورد علاقه مردم محلی است. اینجا صبح ها برای صرف صبحانه و خرید محصولات و شب ها برای خرید کالاها و حتی غذاهای ارزان قیمت بسیار شلوغ می گردد. خیابان ها پر از زندگی و غذاهای خیابانی است و زندگی در این بازار جاری است. در بازار شب سنتول می توانید غذاها و نوشیدنی های بسیار خوشمزه و پرطرفدار را نوش جان کنید. این بازار هنوز حالت قدیمی خود را حفظ نموده و بهترین غذاهای چینی را می توانید اینجا امتحان کنید.

بازار خیابانی پتالینگ

خیابان پتالینگ با نفود و معماری شرقی، خیابانی پرسر و صدا، پرجنب و جوش و پرتکاپو است. این محله بسیار پرازدحام است با کالاهایی ارزان، غذاهای خیابانی و بهشت کالاهای تقلبی و کپی برندها (اینجا به سختی می توانید کالای اصل و برند پیدا کنید) است. برای خرید از این بازار حتما باید مهارت چانه زدن داشته باشید تا سرتان کلاه نرود. اگر لباس ها و وسایل گران قیمت داشته باشید، فروشندگان گمان خواهند کرد شما ثروتمند هستید و کالاها را با قیمت های بالا به شما خواهند فروخت. خیابان پتالینگ با رستوران های محلی اغوانماینده و فضای شلوغ که همه چیز در آن پیدا می گردد، هنوز هم یکی از بهترین بازارهای مرکز شهر کوالالامپور است.

بازار کهنه فروش های مسجد هند

این بازار بیشتر کالاهای مورد احتیاج جوامع مالایی و هندی را فراهم می نماید، چون بسیاری از مغازه های آن محصولات مورد احتیاج جمعیت مسلمان شهر را عرضه می نمایند. روسری های زیبای پنجابی، کفش، پارچه و لباس در مغازه به فروش می رسد و غرفه ها نیز برای مقابله با گرمای هوا، غذا و نوشیدنی به مردم ارائه می نمایند. جامعه هندی های مسلمان رفتاری بسیار محبت آمیز دارند و غذای خوب مثل انواع کاری و روتی کانای، انواع ناسی لماک، ته تاریک و .... را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه به فروش می رسانند.

بازار مرکزی

شاید اینطور به نظر برسد که بازار مرکزی مکانی توریستی است و اغلب گردشگران از آن خرید می نمایند، اما هیچ شکی نیست که این بازار جایی است که ساکنان چندفرهنگی مالزی بهترین صنایع دستی خود را عرضه می نمایند. ساختمان این بازار نمایی زیبا به رنگ آبی دارد و بعضی از بخش های آن به فرهنگ های مختلف مثل بابا نیونا و محیط منحصر به فرد مالزیایی مثل خیابان Malacca‘s Jonker اختصاص داده شده است. بازار مرکزی جایی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت؛ دوستداران هنر و کسانی که کلکسیون سوغاتی دارند، حتما باید از این بازار دیدن نمایند.

بازار تره بار پودو (Pudu Wet Market)

این بازار حتی قبل از به استقلال رسیدن مالزی در دهه 50 میلادی فعال بود و بسیاری از فروشندگان آن حداقل 20 سال است که در پودو مشغول به کار هستند. این بازار اخیرا با بازار ایمبی (Imbis market) ترکیب شده است، به همین بازار تره بار پودو در حال رقابت با بازار چو کیت است تا عنوان بزرگ ترین بازار تره بار کوالالامپور را به خود اختصاص دهد. در بازار پودو مثل بازار چو کیت، مرغ و ماهی به صورت بسیار تازه عرضه می گردد و غذاهای دریایی روی یخ برای فروش به نمایش گذاشته شده است. در بخش دیگر بازار زیر چادرهای برزنت، انواع گیاهان باغی، گیاه دارویی، میوه و بدلیجات به فروش می رسد. این منطقه همچنین غذاهای خیابانی قابل توجهی دارد و خوراکی های خوشمزه ای مثل وان تان می و کاری می را می توانید به عنوان صبحانه و میان وعده نوش جان کنید.

شنبه بازار بانگسار (Bangsar Sunday Market)

در این بازار معمولا مواد غذایی به فروش نمی رسد، اما بعضی بخش های آن به فروش محصولات سبز و تازه مثل میوه و سبزیجات اختصلص داده شده و ماهی تازه و غذای دریایی به ندرت در آن پیدا می گردد. هر کسی به این بازار برود، حتما دوباره برای خرید برخواهد گشت. در شنبه بازار بانگسار اسنک های کوچک هندی یا وعده های غذایی کامل چینی را امتحان کنید و با شربت های خوشمزه محلی انرژی از دست رفته تان را بازیابید.

البته این بازارها تنها مراکز خرید کوالالامپور نیستند. شما می توانید فهرست کاملی از مراکز خرید و جاهای دیدنی کوالالامپور را در خبرنگاران ببینیدو به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / 12go.asia / theculturetrip.com
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 324

به "بهترین بازارهای کوالالامپور که حتما باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین بازارهای کوالالامپور که حتما باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید