سودان، آمادگی شورای نظامی برای تشکیل دولت مدنی در خارطوم

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس شورای نظامی سودان با حمایت از توافقنامه اعلامیه قانون اساسی از آمادگی این شورای برای تشکیل دولت مدنی در خارطوم اطلاع داد

سودان، آمادگی شورای نظامی برای تشکیل دولت مدنی در خارطوم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر یکشنبه چهارم آگوست 2019 (13 مرداد ماه) توافقنامه اعلامیه قانون اساسی سودان را امضاء کردند. در این اعلامیه ساختار شورای حاکمیتی ، دولت و مجلس قانونگذاری جدید سودان تعیین شده است. براساس اعلامیه قانون اساسی، دولت مدنی متشکل از ائتلاف آزادی و تغییر خواهد بود و معارضان موظفند طی چند هفته آینده نخست وزیر پیشنهادی خود را به شورای حاکمیتی معرفی نمایند.

رئیس شورای نظامی سودان با حمایت از توافقنامه 4 آگوست اعلامیه قانون اساسی گفت: این شورا آمادگی دارد تا دولت مدنی در خارطوم تشکیل گردد.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، سرلشکر عبدالفتاح برهان که به مناسبت فرا رسیدن عید قربان سخنرانی می کرد، خطاب به ملت سودان گفت: همه باید آماده ورود به مرحله جدید در سودان باشیم. همه باید برای رشد، توسعه و سازندگی کشور آماده باشیم تا سودان به اهداف و منافع عالی خود دست پیدا کند.

وی توضیح داد: به منظور رویارویی با تهدیدات و غلبه بر آنها سودانی ها باید وحدت و همگرایی بیشتری داشته باشند تا در سایه آن کشور به صندلی اولیه خود درمیان امت اسلامی دست پیدا کند.

سرلشکر برهان در انتها توضیح داد: امروز سخنان فتنه برانگیر و افراطی هیچ صندلیی در سودان ندارد و امیدواریم که در شرایط جدید ملت به اهداف خود از سرنگونی نظام عمرالبشیر دست یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 187

به "سودان، آمادگی شورای نظامی برای تشکیل دولت مدنی در خارطوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، آمادگی شورای نظامی برای تشکیل دولت مدنی در خارطوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید