سه عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان دانشمند یک درصد برتر جهان انتخاب شدند

به گزارش مجله عطر یاس، براساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی پایگاه شاخص های اساسی علم (Essential Science Indicators) سه عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

سه عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان دانشمند یک درصد برتر جهان انتخاب شدند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، براساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی پایگاه شاخص های اساسی علم (Essential Science Indicators) دکتر محمدحسین احمدی و دکتر علی اکبر ملکی دو عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک و دکتر ماشاالله رضاکاظمی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی و مواد این دانشگاه، در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان قرارگرفتند.

پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) به ارائه فهرستی از پژوهشگران برتر جهان می پردازد که هر دو ماه یکبار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل روزآمد می شوند. مرجعیت علمی مبنای گزینش پژوهشگران برتر در پایگاه طلایه داران علم ESI است و براساس تعداد ارجاعات انجام شده به پژوهش های پژوهشگران مشخص می گردد و همچنین ارجاعات یا استناد ها بیانگر میزان استفاده از نتایج پژوهش های منتشر شده هستند.

هر چقدر تعداد استناد های انجام شده به پژوهش های یک محقق بیشتر باشد، کیفیت پژوهش های وی بالاتر بوده و این پژوهش ها از طرف جامعه علمی بیشتر پذیرفته شده اند.

نمایه بین المللی ISI برای انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر جهان، تعداد استناد های انجام شده به پژوهش های محققان جهان در 10 سال اخیر را شمارش نموده و این محققان را در 22 رشته موضوعی طبقه بندی می کند. سپس این محققان براساس تعداد استناد های دریافتی به صورت نزولی مرتب سازی می شوند و یک درصد برتر از هر رشته به عنوان پژوهشگران برتر انتخاب می گردند.

لازم به شرح است؛ نام دکتر احمدی و دکتر رضاکاظمی پیش از این نیز در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار داشت و دانشگاه به ترتیب برای چهارمین و دومین مرتبه مفتخر به حضورشان در جمع فوق می باشد. همچنین براساس آخرین اعلام پایگاه شاخص های اساسی علم نام دکتر ملکی نیز به این فهرست اضافه شد و تعداد اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود در فهرست یک درصد برتر جهان به 3 نفر رسید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1194

به "سه عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان دانشمند یک درصد برتر جهان انتخاب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان دانشمند یک درصد برتر جهان انتخاب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید