سراب کهمان یکی از جاذبه های طبیعی لرستان به شمار می رود

به گزارش مجله عطر یاس، جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، سراب کهمان یکی از جاذبه های طبیعی لرستان به شمار می رود.

سراب کهمان یکی از جاذبه های طبیعی لرستان به شمار می رود

سراب کهمان که در جهت رودخانه کهمان و در شمال شهر الشتر نهاده شده، یکی از زیباترین منطقه ها گردشگری استان لرستان است. این دره زیبا در دامنه کوه های گرین نهاده شده و رودخانه کهمان از میان آن عبور می نماید. آب این رودخانه از آب شدن برف و یخ کوه های گرین تامین می گردد و در جهت خود به الشتر این منطقه را سیراب می نماید. سراب کهمان با طبیعتی زیبا و بکر در دره ای به طول چند کیلومتر نهاده شد. منطقه باستانی و گردشگری کهمان و دروازه در شمالی ترین نقطه لرستان واقع شده است و یکی از دره های بسیار زیبا و پر آب و در عین حال باستانی در سطح ایران است. دره کهمان چند سراب دارد که از شهرستان سلسله تا نخستین سراب پانزده کیلومتر فاصله است.

گردوهای سر به فلک کشیده، طبیعت بکر، یخچال های دائمی، غارهای متعدد و ارتفاعات مجذوب کننده و دیدنی، داروهای گیاهی بسیار نادر و کمیاب، چشمه سارهای فراوان و پرآب، طراوت و خنکی و آب و هوای بی نظیر منطقه فرحبخش روح و جان هر گردشگری است. این عظمت پادشاهان ایران را نیز بخود جلب نموده و پیشینه نام آن به دوران باستان بر میگردد که تفرجگاه آنان بشمار می رفته است. کهمان به زبان محلی کی امان یا کیمو خوانده می گردد. کی امان یا کیمان یا کیمو همان امانگاه و مامن پادشاهان کیانی است.

پوشش گیاهی منطقه درختان کهنسال بلوط، انجیر، گردو، گلابی کوهی، زالزالک، چنار، زبان گنجشک، صنوبر و سپیدار، بید، سیب، آلوی کوهی و در خلال آن سرشار از گون و درختچه های کوهستانی است. از جانوران این منطقه میتوان به پلنگ، خرس، کفتار، گرگ، روباه، شغال، گورکن، سنجاب، سگ آبی، سمور، موش خرما، کل، بز، قوچ، میش، گراز، خوک، کبک کوهی، کبک دری، تیهو، گنجشک، کلاغ، قرقاول، بلدرچین و دیگر انواع خزندگان، پرندگان و بندپایان اشاره نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2034

به "سراب کهمان یکی از جاذبه های طبیعی لرستان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراب کهمان یکی از جاذبه های طبیعی لرستان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید