ستاری: وزارت دفاع پیشتاز واگذاری فناوری به بخش خصوصی بوده است

به گزارش مجله عطر یاس، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اگر بخواهیم نوآور را توسعه دهیم باید آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم که وزارت دفاع در این حوزه پیشتاز بوده است.

ستاری: وزارت دفاع پیشتاز واگذاری فناوری به بخش خصوصی بوده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت دفاع گفت: از سال های قبل همکاری نزدیکی میان معاونت علمی و حوزه دفاعی بوده است، بر این اساس وزارت دفاع کمتر وارد بحث فراوری می گردد و آن را به شرکت های دانش بنیان واگذار می نماید چرا که نوآوری از بخش خصوصی خارج می گردد و از بخش دولتی نوآوری توسعه نمی یابد به طوری که اگر بخواهیم توسعه نوآوری داشته باشیم باید آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم که وزارت دفاع پیشتاز این جریان بوده است.

ستاری ادامه داد: حیات بیشتر شرکت های دانش بنیان مدیون حوزه دفاع است، ما خزینه ای از نوآوری ها داریم که می تواند کاربردهای دفاعی داشته باشد.

وی اضافه نمود: با امضای تفاهم نامه میان معاونت علمی و وزارت دفاع قطعا شاهد ایجاد مراکز نوآوری در حوزه دفاعی خواهیم بود و شرکت های بزرگ ما می توانند به حوزه دفاعی یاری نمایند، حوزه دفاعی کاملا تحریم است و جز اتکا به بخش داخلی اتکای دیگری نداریم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 283

به "ستاری: وزارت دفاع پیشتاز واگذاری فناوری به بخش خصوصی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: وزارت دفاع پیشتاز واگذاری فناوری به بخش خصوصی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید