سازمان خصوصی سازی را اتاق شیشه ای خواهیم کرد ، تمام اطلاعات را افشا می کنیم

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سازمان خصوصی سازی را اتاق شیشه ای خواهیم کرد و به هیچ عنوان اطلاعات محرمانه ای در سازمان نخواهیم داشت و تمام اطلاعات را افشا می کنیم.

سازمان خصوصی سازی را اتاق شیشه ای خواهیم کرد ، تمام اطلاعات را افشا می کنیم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، علیرضا صالح امروز یکشنبه 13 بهمن 98 در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: از سال 80 تا به امروز، 150 هزار میلیارد تومان واگذاری به قیمت روز واگذاری صورت گرفته که از این میزان، تنها 8 یا 9 واگذاری به ارزش 5 هزار میلیارد تومان با چالش روبرو بوده است؛ پس این آمار نشان می دهد که بالای 95 درصد واگذاری ها، پیروز بوده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی اضافه نمود: دیدگاه عامه مردم این اعداد را تایید نمی کند و افکار عمومی به دلیل حاشیه هایی که از سال گذشته، دامن گیر خصوصی سازی شده است، نسبت به این امر بدبین هستند؛ در حالیکه این نگرش متفاوت با عملکرد ما است.

وی با بیان اینکه شفاف سازی و اطلاع رسانی هر نوع واگذاری در دستور کار ما واقع شده است، گفت: یکی از شروط رقابتی شدن این است که کسی رانت اطلاعاتی نداشته باشد که بر این اساس، سازمان خصوصی سازی را اتاق شیشه ای خواهیم کرد و به هیچ عنوان اطلاعات محرمانه ای در سازمان نخواهیم داشت و تمام اطلاعات را افشا می کنیم و به صورت آزاد و یکسان در اختیار تمام مردم قرار می دهیم.

صالح ادامه داد: اطلاعات مربوط به تمام واگذاری ها، مصوبات هیات واگذاری، نحوه قیمت گذاری کارشناسان رسمی دادگستری، آگهی ها و نحوه انتخاب برندگان به صورت شفاف روی سایت سازمان خصوصی سازی بارگذاری خواهد شد و در ابتدا نیز آن 9 واگذاری پرچالش را شفاف اعلام خواهیم کرد.

معاون وزیر اقتصاد اضافه نمود: همچنین اطلاعات مربوط به مجموع واگذاری های سال جاری و سال آینده، به تفکیک استان و شهر ها به صورت شفاف اعلام خواهد شد.

صالح توضیح داد: روش مذاکره را از فرآیند واگذاری حذف می کنیم و این فرآیند به بازار سرمایه منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص اهلیت سنجی به ما انتقاد وارد می شد، اضافه نمود: از سویی دیگر برای اهلیت سنجی مشتریان، آیین نامه ای را در هیات واگذراری تصویب کردیم تا بر اساس این آیین نامه، اهلیت سنجی به درستی انجام گردد و به صورت سلیقه ای نباشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه هدف بعدی ما توسعه بازار سرمایه به وسیله فعالان است، گفت: از شورای هماهنگی سران قوا اجازه ای برای راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری معامله پذیر جهت واگذاری 20 هزار میلیارد تومان، دریافت نموده و موضوع را در دستور کار داریم تا به وسیله ثبت سفارش، بخشی از دارایی ها در اختیار مردم قرار دهیم. فرایند کار هم که با هماهنگی سازمان بورس صورت گرفته به این صورت است که کد ملی افراد جایگزین کد بورسی شان خواهد شد و تا دو میلیون تومان نیز تخفیف قائل می شویم.

وی اضافه نمود: پیش بینی این است که 4 الی 5 میلیون نفر از آحاد مردم را با سرمایه های خرد وارد بورس کنیم؛ ضمن اینکه هم اهلیت مدیریتی و هم اهلیت اقتصادی به صورت توامان در دستور کار برای آنالیز قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 639

به "سازمان خصوصی سازی را اتاق شیشه ای خواهیم کرد ، تمام اطلاعات را افشا می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان خصوصی سازی را اتاق شیشه ای خواهیم کرد ، تمام اطلاعات را افشا می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید