انتقاد از تاخیر در اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران: رئیس کمیته پول، بانک و بازار سرمایه کمیسیون مالی مجلس با انتقاد از تاخیر در اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی، از رییس کل بانک مرکزی خواست با اطلاع رسانی گسترده به ذی نفعان، جلوی سرپیچی بانک ها از اجرای این مصوبه را بگیرد.

انتقاد از تاخیر در اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، حسین زاده بحرینی، طراح قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی، موسوم به قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی، در تاریخ 98/9/20 در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد. بانک مرکزی باید ظرف یک هفته یعنی تا 98/9/27 به بانک ها دستورالعمل می داد و پس از آن، بدهکاران بانکی تا خاتمه سال، یعنی سه ماه و سه روز فرصت داشتند تا به شعب بانک ها مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

دستورالعمل بانک مرکزی به جای 98/9/27 در تاریخ 98/12/5 یعنی با 68 روز تأخیر صادر شده است!

چه کسی جوابگوی از دست رفتن 68 روز از فرصت سه ماهه، و 68 روز تعلل در اجرای قانون (مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام) است؟

آیا بناست مردم و تولیدنمایندگانی که زیر بار سود مرکب، له شده اند، از کورسوی امیدی که مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام برایشان فراهم نموده اند، منتفع نشوند؟

مراجعات مردمی مکرر به اینجانب، حاکی از این است که شعب بانک ها از دریافت تقاضای ذی نفعان این قانون، به بهانه عدم وصول بخشنامه و دستورالعمل، خودداری می نمایند.

نگرانی من این است که فرصت محدود به جامانده را هم بانک ها با تعلل در ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به شعب خود، از مردم بگیرند.

رئیس مجلس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای صیانت از مصوبه خود، لطفا ورود نمایند.

از رئیس کل بانک مرکزی هم که مخاطب اصلی مصوبه مجلس و مجمع تشخیص است، انتظار دارم با اطلاع رسانی گسترده به ذی نفعان، جلوی سرپیچی بانک ها از اجرای این مصوبه را قبل از فوت وقت بگیرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 733

به "انتقاد از تاخیر در اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از تاخیر در اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید