روسیه: لهستان اقدامات خود در عراق را به یاد داشته باشد

به گزارش مجله عطر یاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به توهین رئیس جمهوری لهستان که روسیه را کشوری غیرعادی نامیده، یادآور شد: لهستان در طول سال ها حضور خود در عراق، تعداد زیادی از مردم بی گناه این کشور را کشته است.

روسیه: لهستان اقدامات خود در عراق را به یاد داشته باشد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه به سخنان آنجی دودا رئیس جمهوری لهستان که روسیه را کشوری غیرعادی نامیده بود، واکنش شدیداللحنی نشان داد.

زاخارووا با یادآوری اینکه پس از حمله آمریکا به عراق، این کشور به 4 منطقه نظامی تقسیم شد که یکی از آنها توسط نظامیان لهستانی کنترل میشد، گفت: ورشو از سال 2003 ال 2005 بیش از 2 هزار و 400 نیروی نظامی به عراق فرستاد. نظامیان لهستانی در این سال ها تعداد زیادی از مردم غیرنظامی عراق را کشتند و حتی باعث مرگ 6 نفر از نیروهای همقطار اروپایی خود در این کشور نیز شدند. به رغم خروج لهستانی ها از عراق در سال 2008، تعداد قربانیان غیرنظامیان عراقی بدست آنها هنوز در حال شمارش است. حال چنین کشوری روسیه را کشوری غیرعادی می نامد!

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در واکنش به سخنان رئیس جمهوری لهستان درباره روسیه، گفت که مقامات مسکو چنین اظهاراتی از سوی رهبران خارجی را غیرقابل قبول ارزیابی می نماید.

در همین رابطه، سناتور کنستانتین کاساچوف نائب رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه و عضو کمیته امور بین الملل نیز با غیرقابل قبول دانستن چنین سخنی توسط رئیس جمهوری لهستان، گفت: چنین ارزیابی بی پایه و اساس و احساسی از سوی یک رهبر کشور خارجی، توهین محسوب می گردد و برای هیچ کشوری، از جمله روسیه، قابل قبول نخواهد بود. هرچند مقامات مسکو مدت هاست که از تمایلات ضدروسی مقامات ورشو اطلاع دارند و این انتخاب طرف لهستانی است.

به عقیده این سناتور، این برخورد رهبر لهستان، تنها تأثیر منفی بر اعتبار این کشور و خود او بعنوان یک سیاستمدار خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1552

به "روسیه: لهستان اقدامات خود در عراق را به یاد داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: لهستان اقدامات خود در عراق را به یاد داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید