روز خرم آباد، فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری لرستان

به گزارش مجله عطر یاس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان با تبریک روز خرم آباد گفت: ویروس کرونا نباید سبب گردد روز خرم آباد به فراموشی سپرده گردد و اگر امکان برگزاری این جشن با حضور مردم ممکن نیست، شهرداری و اصحاب رسانه استان باید به وسیله فضای مجازی برگزارکننده این جشن و نکوداشت شهر تاریخی و زیبای خرم آباد باشند.

روز خرم آباد، فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری لرستان

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سید امین قاسمی امروز شنبه 20 اردیبهشت 99 با بیان اینکه سال جاری به خاطر شیوع بیماری کرونا مراسم روز خرم آباد (20 اردیبهشت) برگزار نمی گردد، اضافه کرد: در هفته نکوداشت خرم آباد باید توجه به ظرفیت های طبیعی و تاریخی شهر گوشزد گردد و از این فرصت برای معرفی جاذبه های گردشگری و ایجاد انگیزه در شهروندان برای تفاخر و پاسداری از این میراث ارزشمند و ماندگار در فضاهای مجازی بهره برد.

او با اشاره به پیشینه دره خرم آباد گفت: این منطقه با توجه به یافته های غار تاریخی کلدر دارای بیش از 54 هزار سال سابقه حیات انسانی است و در حقیقت می توان گفت پاسداشت خرم آباد به معنای پاسداشت بخشی عمده ای از تمدن بشری و تاریخ پرافتخار ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اذعان کرد: در سال های گذشته با هماهنگی های اجرا شده توسط استاندار، شورای شهر و شهرداری خرم آباد، 20 اردیبهشت به عنوان روز نکوداشت خرم آباد نام گذاری شد و همین مسئله توجه شهروندان به این شهر و جاذبه های گردشگری آن را دو چندان نموده است.

او گفت: این روز دستاورد دیگری هم داشت که خوشبختانه هر ساله در روز جشن خرم آباد از کسانی که به شهر خود، خدمت نموده اند توسط مسئولان استان تجلیل می شد.

قاسمی اعلام کرد: لرستان با دارا بودن حدود 60 آبشار منحصر به فرد، پوشش انبوه درختان بلوط، خواستگاه مفرغ و 100 پل تاریخی به سرزمین چشمه ها و آبشارها، دیار مهر و مفرغ و پایتخت پل های تاریخی معروف است، به همین خاطر نام گذاری روز خرم آباد بهانه خوبی است که این ظرفیت های بی بدیل مورد غفلت قرار نگیرند.

او توضیح داد: استان لرستان و به ویژه شهر خرم آباد دارای ظرفیت های منحصر به فردی است و مسلماً اگر از همه این ظرفیت ها استفاده گردد، مورد توجه سرمایه گذران قرار گرفته و شرایط مالی و درآمدزایی آن نیز متحول خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 905

به "روز خرم آباد، فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری لرستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "روز خرم آباد، فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری لرستان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز خرم آباد، فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید