گردشگری سلامت گام مثبتی در رونق مالی و برطرف معضل بیکاری لرستان است

به گزارش مجله عطر یاس، ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان، گردشگری سلامت گام مثبتی در رونق مالی و برطرف معضل بیکاری لرستان است.

گردشگری سلامت گام مثبتی در رونق مالی و برطرف معضل بیکاری لرستان است

سید امین قاسمی در جلسه آنالیز توانمندی توریستی سلامت که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان برگزار گردید، اظهار کرد: توریسم درمانی از نگاه سازمان جهانی توریستی به معنای استفاده از خدماتی است که سبب بهبود و افزایش سلامتی و روحیه فرد با استفاده از آب و هوا، مقوله پزشکی و درمانی و ... بوده که 24 ساعت در خارج از منطقه محل سکونت به طول انجامد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از کرونا هر ساله بیش از 11 میلیون توریست سلامت وارد کشور میشد که البته لرستان مقصد تامین سلامت نبود، اضافه نمود: توریسم ها بیشتر به استان های فارس، تهران، اصفهان، خراسان رضوی و کرمانشاه سفر می کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی لرستان افزود: سالانه بالغ بر 15 میلیون دلار عایدی ارزی توریسم سلامت در کشور است.

قاسمی بیان نمود: در چهار ماهه سال 98 بیش از 600 هزار توریسم سلامت وارد کشور شدند و عایدی کلانی را در پی داشته اند.

وی گفت: افرادی که در بحث توریسم سلامت به کشور مراجعه کردن بیشتر در موضوعات زنان و زایمان، زیبایی جراحی های عمومی، قلب و عروق و... بوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی لرستان توریستی را موضوعی فرابخشی مطرح نمود و با بیان اینکه یکسری سلسله ضوابط و خدمات در پی توریستی سلامت هستند، اظهار کرد: دستگاه هایی مانند وزارت امور خارجه،وزارت بهداشت، میراث فرهنگی و دستگاه های امنیتی که وظیفه تامین امنیت کشور و رصد موضوعات ضد جاسوسی را برعهده دارند، دخیل هستند.

قاسمی اظهار کرد: توریستی سلامت صرفاً خارجی نیست و افراد تحت عنوان طبیعتگرد به استان ها و منطقه ها دیگر کشور سفر می نماید.

وی با بیان اینکه لرستان با وجود دریاچه نمک، آبشارها و چشمه های آب گرم و وجود 300 گونه گیاه دارویی ظرفیت خوبی برای جذب توریسم هستند، گفت: با وجود بیمارستان های خصوصی و دولتی خوبی که در لرستان وجود دارد کارهای خوبی در حوزه توریستی سلامت میتوان انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی لرستان اظهار داشت: در هر سه حوزه استان پتانسیل لازم را دارد که بتوانیم توریستی سلامت را رونق ببخشید.

قاسمی گفت: هزینه سفر به ایران و هزینه درمان نسبت به سایر کشورها مقرون به صرفه تر است و این موضوع می تواند گام مثبتی در رونق مالی و بویژه برطرف معضل بیکاری در استان باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1826

به "گردشگری سلامت گام مثبتی در رونق مالی و برطرف معضل بیکاری لرستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری سلامت گام مثبتی در رونق مالی و برطرف معضل بیکاری لرستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید