روزنبرگ: بازگشت اقتصاد به شرایط عادی می تواند تا پنج سال طول بکشد

به گزارش مجله عطر یاس، دیوید روزنبرگ اقتصاددان اثرگذار از شرکت تحقیقات روزنبرگ و شرکا می گوید هر کسی که برای بازگشت یک اقتصاد نرمال امید دارد ممکن است مجبور بشود تا پنج سال صبر کند.

روزنبرگ: بازگشت اقتصاد به شرایط عادی می تواند تا پنج سال طول بکشد

او در مصاحبه ای با بی ان ان بلومبرگ گفت: سال ها طول می کشد، شاید سه، چهار یا پنج سال که حتی بخواهیم به نرمال بازگردیم و این با فرض این است که واکسن را داشته باشیم.

او گفت اقتصادها و کسب و کارهای استانی به آرامی دوباره شروع به کار کردند اما بازگشت کامل بسته به بازگشت تقاضای مصرف کننده دارد که در حال حاضر هنوز به اندازه کافی قوی نیست.

او گفت: بیشتر جمعیت در نظرسنجی ها نشان دادند که مردم هنوز نمی خواهند مانند قبل بیرون بروند و بنابراین یک شکاف عظیم بین بخش تقاضا و عرضه اقتصاد وجود دارد. هیچ چیز بدون تقاضا نمی تواند به نرمال یا حتی شبه نرمال بازشود. می توانید هر چقدر دل تان می خواهد درباره دوباره افتتاح کردن اقتصاد صحبت کنید اما سوال این است که تقاضا کی برمی شود. تنها چیزی که می تواند همه چیز را تغییر بدهد واکسن است.

در حال حاضر بین شرکت های دارویی و بدنه های تحقیقاتی دولت های سراسر جهان رقابتی برای تولید واکنسی برای کووید-19 شکل گرفته است. با وجود اینکه پیشرفت های خوبی در زمینه داده های کلینیکی صورت گرفته، متخصصان هنوز تخمین می زنند که تولید یک واکسن قابل قبول ممکن است بین 12 تا 18 ماه طول بکشد.

روزنبرگ همچنین هشدار داده که بازگشت به حالت خرج کردن مصرف کنندگان احتمالا به خاطر میزان بالای بدهی، مخصوصا در کانادا، سخت خواهد بود. در کانادا حتی پیش از بحران اقتصادی به وجود آمده به خاطر پاندمی کروناویروس خیلی ها داشتند درباره میزان بالای بدهی هشدار می دادند.

او همچنین باور دارد که به احتمالا قطع به یقین کانادا ریتینگ اعتباری AAA مهم خود را از دست خواهد داد چون برنامه های کمک دولتی به شدت مخاطرات کشور را افزایش خواهند داد. با این حال، او فکر نمی کند این مسئله تا ابد دوام داشته باشد.

روزنبرگ گفت: تقاضا زمانی باثبات می شود. یا ما واکسن یا نوعی درمان موثر پیدا می کنیم یا این ویروس هم مانند دیگر ویروس ها در سال 1918 یا 1990 از میان جمعیت عبور می کند. ظرف چند سال در درجه ای پایین تر تقاضا را باثبات می کنیم.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1127

به "روزنبرگ: بازگشت اقتصاد به شرایط عادی می تواند تا پنج سال طول بکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنبرگ: بازگشت اقتصاد به شرایط عادی می تواند تا پنج سال طول بکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید