راهنمای سفر به آندورا ؛ کشور ناشناخته اروپایی

به گزارش مجله عطر یاس، اروپا از چندین کشور کوچک، تشکیل شده است. کشور هایی نظیر لوکزامبورگ، موناکو، آندورا، سن مارینو و موارد دیگر که در این مقاله با یکی از آنها آشنا خواهیم شد. این کشور ها در جریان وقایع و حوادث تاریخی ایجاد شده اند و جنگ ها و درگیری های زیادی را پشت سر گذاشته اند و همچنان به عنوان کشورهای مستقل باقی مانده اند. این مناطق به قدری کوچک اند که در نقشه دنیا دیده نمی شوند و در نقشه اروپا نیز به اندازه شهرهای کوچک، به نمایش در می آیند. برای آشنایی با این کشور کوچک و زیبا، با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به آندورا ؛ کشور ناشناخته اروپایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

راهنمای سفر به آندورا

آندورا یا سرزمین دره ها، با در اختیار داشتن چشم انداز ها و مناظر چشم نوازی از رشته کوه های پیرنه (Pyrenees)، رودخانه های زیبا، مراکز خرید گوناگون، امکانات درمانی با چشمه های آب گرم، غذاهای لذیذ، مجموعه عظیمی از جاذبه های گردشگری مانند موزه ها، کلیسا ها، گالری ها و بناهای تاریخی و فعالیت های تفریحی بی شماری مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، ماهیگیری، کوه پیمایی و دره نوردی، به مقصد بی نظیری برای سفرهای تفریحی و تجاری تبدیل شده است. مطمئناً سفر به آندورا تجربه ای لذت بخش و به یاد ماندنی در زندگیتان خواهد بود. این کشور در جنوب غربی اروپا و در دامنه های جنوبی رشته کوه های پیرنه، بین دو کشور فرانسه و اسپانیا، واقع شده است. مساحت آن فقط 468 کیلومتر مربع است و بزرگترین microstate یا کشورک در اروپا است. پایتخت آن آندورا لاولا Andorra la Vella است که با کوه هایی به ارتفاع 2400 متر احاطه شده است. بیشتر مساحت آندورا یک پیست اسکی عظیم است که البته در طول تابستان به یک مرکز خرید با شهرت جهانی تبدیل می گردد که بازار مناسبی برای تهیه محصولات الکترونیکی، آرایشی و ... است.

امکانات رفاهی و اقامتی متعددی در آندورا وجود دارد از آپارتمان گرفته تا هتل های مجلل که در میان کوه ها واقع شده اند. امکانات تفریحی بی شماری نیز در آندورا وجود دارد. یکی از جذاب ترین مقصد ها برای گردشگران در آندورا، میراث جهانی یونسکو، Madriu Valley است.

از میان جاذبه های گردشگری دیگری که دیدن آنها خالی از لطف نیست، می توان کلیسای سانتا کولوما (Church of Santa Coloma) با ناقوسی متعلق به قرن دوازدهم، موزه ملی اتومبیل و کلیسای سن روما (Església Sant Romàde les Bons) را نام برد. پس اگر دوست دارید در تعطیلاتتان اسکی کنید، در رستوران به موسیقی زنده گوش بدهید و در چشمه های آب گرم تنی به آب بزنید، حتماً از آندورا دیدن کنید.

معرفی آندورا

همان طور که قبلاً اشاره کردیم، آندورا سرزمین دره ها و مناظر کوهستانی است و به خاطر امکانات تفریحی نظیر اسکی و دره نوردی شناخته شده است. روستاها و دهکده های زیبا با کلیساها و خانه هایی به سبک رومی یکی از جاذبه های گردشگری آندورا است که قدم زدن در آنها شما را به دوران یونان باستان خواهد برد.

بارش زیاد برف و قرار دریافت در مناطق کوهستانی موجب شده تا شرایط برای اسکی فراهم گردد. کسانی که به ورزش های زمستانی علاقه مند هستند، بهترین پیست های اروپا را می توانند در این منطقه بیابند. همچنین به دلیل داشتن مناظر جذاب، چالش های صعود به قله و دره های وسیع، مکان مناسبی برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر طبیعی است.

روستاهایی نظیر پال (Pal) با معماری قرون وسطایی و کلیسای متعلق به قرن 11 از دیگر اماکن دیدنی آندورا هستند. خط آهنی که مسافران را به اطراف شهر تاریخی اوردینو (Ordino) می برد نیز بسیار شناخته شده است. سالانه ده میلیون گردشگر از آندورا بازدید می نمایند.

توصیه هایی برای سفر به آندورا

جرم و جنایت

جرایم خیابانی در آندورا به ندرت اتفاق می افتند اما به هر حال باید مراقب وسایل خود باشید. پول و اشیای قیمتی خود را یک جا نگه داری نکنید و همیشه یک فتوکپی از پاسپورت خود را در جای امنی نگه دارید.

ورزش های زمستانی

اگر برای انجام ورزش های زمستانی و اسکی به آندورا سفر می کنید، قبل از سفر با وزارت امور خارجه آندورا تماس بگیرید و درباره نکات ایمنی و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنید. اسکی در خارج از پیست می تواند خطرات جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد، پس نکات ایمنی را همیشه مد نظر داشته باشید تا از خطر بهمن و سقوط و سایر خطراتی که تهدیدتان می نماید، در امان باشید. در صورتی که به هنگام دره نوردی، کوه نوردی یا سایر ورزش های مشابه حادثه ای پیش آمد یا حتی زمانی که گم شدید می توانید با شماره تلفن های ضروری زیر تماس بگیرید: 112: اورژانس عمومی/ نجات کوهستان 118: آمبولانس/ آتش نشانی 110: پلیس 116: فوریت های پزشکی زبان مردم آندورا کاتالان است البته زبان های اسپانیایی و فرانسه هم رایج است.

شرایط آب و هوایی و جغرافیایی آندورا

آندورا دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد است و در بیشتر ایام سال باران می بارد. آندورا در میان فرانسه و اسپانیا قرار گرفته است. مناظر بکری از کوه ها و دره ها، دریاچه ها و شهری که به داشتن چشمه های آب گرم معروف است یعنی Les Escaldes جاذبه های گردشگری اصلی آندورا به شمار می فرایند.

اقامت در آندورا

هتل ها و مهمان پذیر های متعددی در آندورا در طی فصول مختلف سال وجود دارد که می توانید اطلاعات تماس آنها را به وسیله دفاتر گردشگری به دست آورید.

امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری در آندورا

Andorra la Vella پایتخت این کشور است که در محل اتصال دو رشته کوه قرار گرفته است. در این شهر می توانید از کلیسایی متعلق به قرن دوازدهم بازدید کنید.

Caldea

بزرگ ترین مرکز در جنوب اروپا است که در آن می توانید از خدمات درمان با چشمه های آب گرم و آب های معدنی بهره ببرید که شامل امکاناتی نظیر جکوزی، سونا، حمام، کابین های UVA ، ماساژ ، رستوران و سایر خدمات است.

دهکده El Serrat

در این دهکده از مناظر بکر طبیعی و کوهستانی لذت خواهید برد.

Encamp

این شهر که در میان پایتخت و مزر های فرانسه قرار گرفته به دلیل در اختیار داشتن کلیسای قرون وسطایی و خانه های سنگی شهرت دارد.

Madriu valley

دیدن این دره را که میراث جهانی یونسکو است، از دست ندهید.

اسکی

یکی از تفریحاتی که در آندورا می توانید تجربه کنید، اسکی است. در این کشور پیست های متعددی وجود دارد که می توان از آنها برای لذت بردن از یک تعطیلات زمستانی بهره ببرید.

غذا و نوشیدنی در آندورا

آشپزی این کشور عمدتاً کاتالانی است و کمی گران قیمت. کیفیت و قیمت غذاها مشابه شهر های کوچک فرانسه و اسپانیا است. غذاهای محلی آندورا شامل موارد زیر است: Coques نوعی از کیک های طعم دار تخت Trinxat غذایی متشکل از سیب زمینی و کلم Truites de carreroles نوعی املت قارچ انواع سس ها و پنیر های محلی.

منبع: کجارو / travelvivi.com
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 572

به "راهنمای سفر به آندورا ؛ کشور ناشناخته اروپایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به آندورا ؛ کشور ناشناخته اروپایی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آندورا ؛ کشور ناشناخته اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید